Ugrás a fő tartalomhoz
2025. február 22. | Gerzson

Elektronikus tárhelyre érkezett iratok

Létrehozva: 2025. február 17.  |  Utoljára frissítve: 2025. február 17.

Az elektronikus tárhelyekre érkezett iratokat fontos, hogy az érintettek az érkezést követően megtekintsék


Az Önkormányzati adóhatóság és a hivatal változatlanul elektronikusan tart kapcsolatot a gazdálkodókkal, közte az egyéni vállalkozókkal, valamint azokkal a magánszemélyekkel, akik ezt kérték (RNY) vagy elektronikusan nyújtottak be bevallást, kérelmet, illetve DÁP alkalmazásra váltottak*. Azon magánszemélyek, akik nem kötelesek az elektronikus kapcsolattartásra, de rendelkeznek személyes tárhellyel, az RNY-ben általános jelleggel hozzájárulhatnak az elektronikus kapcsolattartáshoz. Ha az ügyfél aktiválja a digitális állampolgárság (DÁP) felhasználói profilját, akkor azt az állami és önkormányzati adóhatóság is úgy tekinti, hogy a felhasználó rendelkezett az elektronikus kapcsolattartási formáról.

 

* Az elektronikus kapcsolattartás szabályait a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (Dáptv.) és a digitális állampolgárság egyes szabályairól szóló 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet tartalmazzák.

 

Az elektronikus kapcsolattartási kötelezettség azt jelenti, hogy az adózó/ügyfél a beadványait valamely elektronikus felületen (pl.: Elektronikus Önkormányzati Portál) keresztül juttatja el az Önkormányzati adóhatósághoz/hivatalhoz (kérelem, bevallás stb.) és az adóhatóság/hivatal is, ugyanilyen módon juttatja el az iratokat (döntés /határozat/, adóelőírás, törlés, végzés, hiánypótlás, fizetési felhívás, adószámla értesítő) az adózónak/az ügyfél tárhelyére.

 

Ahhoz, hogy az ügyfél az Önkormányzattal elektronikusan tudjon levelezni, biztonságos tárhellyel kell rendelkeznie. Erre a célra jelenleg a kormányzati szolgáltatásként biztosított tárhely használható. Az ügyfelek azonosítása, azaz belépése a tárhelyekre a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül történik. Jelenleg a KAÜ a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás vagy az Ügyfélkapu+ elektronikus azonosítási módszerek azonosítja az ügyfeleket.

 

2025. január 16-tól az elektronikus tárhelyek (ügyfélkapu, cégkapu, hivatali kapu) belépésénél megszűnt az un. ügyfélkapu bejelentkezési mód, így mindenképpen változtatni (DÁP, vagy ügyfélkapu+) kell azoknak, akik elektronikus ügyintézésre kötelezettek és eddig a váltást még nem tették meg.

 

Amennyiben Önök az elektronikus tárhelyükre az Önkormányzattól iratot kapnak, úgy arról azonnal az adott szolgáltatásra regisztráláskor megadott e-mail-címen értesítést kapnak. Ha a tárhelyről az üzenetet az értesítés ellenére, meghatározott időn belül nem töltik le, az irat akkor is kézbesítettnek minősül, ha az ügyfél azt nem olvasta el. A tárhelyre kihelyezett iratok – tartós tárba helyezés hiányában – 30 napig maradnak elérhetőek utána törlődnek.

 

Az elmúlt időszak tapasztalati azt mutatták, hogy az adózók/ügyfelek nagy többsége alkalmazza az elektronikus ügyintézést és tárhelyeiket is kezelik. Ugyanakkor egyes adózók/ügyfelek - saját hibájukból, az e-mail értesítés ellenére – sem nézik tárhelyeiket. Ebből eredően egyes adókötelezettségeiket sem teljesitik, aminek a következtében később - egyébként kellő figyelemmel elhárítható – akár jelentős pénzügyi hátrányba kerülhetnek.

 

Kérjük Önöket, hogy kövessék e-mail üzeneteket és a tárhelyekre érkezett küldeményeket feltétlen nézzék meg, mert azok fontos információkat tartalmaznak.

 

Üdvözlettel:

Eger, 2025. február hó.


Korsós László s.k.
Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Adóiroda vezetője



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!