Helyi adókkal kapcsolatos igazolási kérelem
Előfordulhat, hogy az adózó/ügyfél a helyi adókkal kapcsolatos bevallási, bejelentési (bejelentkezési, változás-bejelentési), vagy adatbejelentési, illetve egyéb kötelezettségének – a törvényben előírt határidőben – önhibáján kívül nem tud eleget tenni, illetve valamely eljárási cselekményt – a törvényben előírt határidőben – önhibáján kívül nem tud végrehajtani.
Helyi iparűzési vagy havi idegenforgalmi adóvallási kötelezettség teljesítésére vonatkozó igazolási kérelemnek csak akkor van helye, ha az adózó a helyi adó bevallását az akadályoztatás megszűnését követő 15 napon belül benyújtja, a bevallás benyújtásával egy időben terjeszti elő a mulasztás kimentésére vonatkozó kérelmét.
Bejelentési (bejelentkezési, változás-bejelentési), nyilatkozattételi, adatbejelentési egyéb kötelezettség/eljárási cselekmény teljesítésére vonatkozó igazolási kérelemről:
Az Air. 53. §-a alapján az adózónak lehetősége van arra, hogy ha az eljárás során valamilyen határnapot, határidőt önhibáján kívül elmulasztott, a mulasztásról való tudomásszerzést vagy az akadály megszűnését követően, de legkésőbb az elmulasztott határnaptól vagy a határidő utolsó napjától számított, az igazolni kívánt eljárási cselekményre előírt határidővel megegyező időtartamon, de legfeljebb negyvenöt napon belül igazolási kérelmet terjesszen elő. Az igazolási kérelmet a mulasztásról való tudomásszerzést vagy az akadály megszűnését követően, de legkésőbb az elmulasztott határnaptól vagy a határidő utolsó napjától számított, az igazolni kívánt eljárási cselekményre előírt határidővel megegyező időtartamon, de legfeljebb 45 napon belül lehet előterjeszteni. A határidő elmulasztása esetén az igazolási kérelemmel egyidejűleg pótolni kell az elmulasztott cselekményt is, ha ennek feltételei fennállnak.
Elektronikus ügyintézésre nem kötelezett, valamint az elektronikus ügyintézési módot önként nem választó adózó/ügyfél papír alapon is benyújthatja a kérelmet. Az elektronikus ügyintézésre kötelezett, valamint az elektronikus ügyintézési módot önként választó adózónak/ügyfélnek elektronikus azonosítást követően elektronikusan (ePapírként) kell benyújtania a kérelmet.
Az önkormányzati adóhatóság honlapjáról https://www.eger.hu/hu/adougyek/egyeb-kerelmek elérhetőségen ITT találnak egy ajánlott iratmintát /word doc/ az igazolási kérelemre. Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és biztonságosabb az adóügyek intézése. Honlapunkon további részletekről is tájékozódhatnak az érdeklődők.
Köszönjük, hogy adókötelezettségek betartásával és adófizetéseikkel hozzájárulnak Eger Megyei Jogú Város fejlődéséhez.
Eger, 2021. március 4.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága