Ugrás a fő tartalomhoz
2024. december 26. | Karácsony

Intézze helyi adóügyeit elektronikusan

Létrehozva: 2021. február 05.  |  Utoljára frissítve: 2021. február 05.

Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és koronavírus járvány helyzetben biztonságosabb Egerben az önkormányzati helyi adóügyek intézése.


A gazdálkodó szervezeteknek és az egyéni vállalkozóknak kötelező az elektronikus ügyintézés, a magánszemélyek pedig szabadon dönthetnek, hogy élnek-e az elektronikus ügyintézés lehetőségével.

 

Ez azért is lenne fontos, hiszen, így Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatóságánál:

  • személyes megjelenés, postai sorban állás nélkül küldhetik be kérelmeiket, bevallásaikat, adatbejelentéseiket,
  • ellenőrizhetik egész évben a nap 24 órájában adószámla kivonatukat, feldolgozott bevallásaikat, adatbejelentéseiket megtekinthetik és
  • ingyenesen fizethetnek bankkártyával adót, díjat, illetékeket.

 

A Rendelkezési Nyilvántartás (RNY) a természetes személyek és szervezetek elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván. Ügyintézéssel összefüggő rendelkezést nagykorú természetes személyek tehetnek. További feltétele az RNY használatának az, hogy a természetes személy valamely személyi alapnyilvántartásnak alanya legyen.

 

Az ügyindításhoz kérjük, kattintson a https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/ /a Bejelentkezés gombra, és azonosítsa magát a Központi Azonosítás Ügynökön (KAÜ) keresztül.

 

Itt nyilatkozhat arról, hogy ügyintézése során az elektronikus utat választja. Célszerű az összes, csatlakozott együttműködő szerv és piaci szereplőt kijelölni. Ám, ha csak az önkormányzat(ok)nál kíván elektronikus ügyintézést, úgy a „Helyi önkormányzatok" mezőt kell bejelölnie.

 

Az ügyintézési rendelkezés első alkalommal abban az esetben tehető meg elektronikusan a jelzett oldalon, az országos telefonos ügyfélszolgálat (Kormányzati Ügyfélvonal) 1818-as számán, amennyiben a természetes személy ügyfél rendelkezik a jogszabályban előírt elektronikus azonosítási szolgáltatás valamelyikével. 

 

További részletes információkról ITT olvashatnak!

 

Amennyiben magánszemélyként rendelkezett arról, hogy a helyi önkormányzatoknál intézheti ügyeit – közte a helyi adóval összefüggő ügyeit - elektronikusan, úgy az Elektronikus önkormányzat portál (Portál) https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap , ügyfelei, adózói számára biztosít helyi adóügyekben elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat. A Portál használata külön regisztrációt nem igényel. Az egyes funkciók használatáról a Tájékoztató a portálról menüben részletes leírás olvasható.

 

Kérjük, ha információt, felvilágosítás vagy valamilyen adóval összefüggő nyomtatványt szeretne, elsősorban használja a Portált illetve honlapunkon lévő információkat. Ám ha még több információt szeretne, hívhatja központi telefonszámunkat +36 (36) 523-700 és munkaidőben kollégáink készséggel állnak az Ön rendelkezésére! Lehetőség van elektronikus levélben is érdeklődni, az itt feltett kérdésekre rövid időn belül választ kaphat az érintett adózó.

 

Eger, 2021. február 05.

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!