Ugrás a fő tartalomhoz
2024. december 21. | Tamás

Kényelmesen intézhetőek a helyi adóügyek

Létrehozva: 2014. június 11.  |  Utoljára frissítve: 2019. április 02.

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata és Polgármesteri Hivatala - ügyfelei kényelmét és a hatékonyságot szem előtt tartva - folyamatosan azon dolgozik, hogy megkönnyítse a különféle ügyintézések menetét. A Hivatal számára is világos, hogy a helyi adóügyek kiemelt fontosságúak a lakosság és a vállalkozások körében, ezért a közelmúltban jelentősen egyszerűsítették a helyi adókötelezettségek menetét.


Az országban elsőként Egerben került bevezetésre a teljes vállalkozói szektort lefedő és kormányzati portálon benyújtható adókötelezettség teljesítés, kombinálva egy meghatalmazásokat kezelő rendszerrel. Az adminisztráció csökkentés és a hibás bevallások megszűntetése érdekében a nyugdíjas egyéni vállalkozóknak, társadalmi szervezeteknek és adószámos magánszemélyeknek is így kell teljesíteni adókötelezettségeiket. Külön is örvendetes, hogy „saját erőből" a hivatal munkatársainak közreműködésével és szakértelmével készültek el a rendszerek.

 

Az önkormányzati adóhatósághoz 2014. év első 5 hónapjában közel 11 ezer (!) elektronikusan benyújtott nyomtatvány érkezett, ebből legnagyobb számban (59%) helyi iparűzési bevallás, (15%) meghatalmazás, (7%) bejelentkezési-, változás-bejelentési űrlap és ( 5%) idegenforgalmi adóbevallás volt.     

 

Az önkormányzati adóhatóság ügyfelei valamennyi helyi adóval kapcsolatos bejelentkezésüket, bevallásaikat és önellenőrzéseiket - az ügyfélkapun keresztül - elektronikus úton is benyújthatják a www.eger.hu vagy ado.eger.hu honlapról letöltött űrlapokon keresztül. A vállalkozásoknak 2014. évtől kötelező elektronikus módon és az előírt formában benyújtani az adókötelezettségekről az űrlapokat, a magánszemélyeknek ez egyfajta kényelmi szolgáltatás és egyszerűsítés, ám egyre közkedveltebb, hogy ők is ilyen formában teljesítsék bevallásaikat. Az elektronikus felület azon adózók részére nyílik meg, akik rendelkeznek ügyfélkapus regisztrációval. Az ügyindítás – Eger Megyei Jogú Város honlapjáról letöltött nyomtatvány hibátlan kitöltését követően - a Kormányzati Portálon (www.magyarorszag.hu) elérhető Ügyfélkapun keresztül történik. A személyes ügyfélkapu létrehozásához egyszeri regisztráció szükséges, ám ezzel a vállalkozások már rendelkeznek, hiszen az állami adóhatóság felé is ilyen módon történik az adókötelezettségek teljesítése. A szolgáltatás révén az adózók időt és költséget takaríthatnak meg, hiszen otthonuk kényelméből is indíthatják megújult felületen az adóügyeket. Míg tavaly a papír alapon benyújtott bevallások harmada hibásan került kitöltésre, 2014. évtől számítási hiba és kötelező adat hiánya nem fordulhatott elő.

 

Naponta egyre többen élnek azzal a lehetőséggel is, hogy az önkormányzati adóhatóság ügyfélszolgálatán POS terminálon keresztül bankkártyával fizetik ki adóelőírásaikat, vagy illetékköteles kérelmük eljárási, közigazgatási illetékét, így jelentősen lerövidültek az ügyintézési határidők is.

 

Az idén megvalósul az elektronikus folyószámla lekérdezés, mellyel az adókötelezettségek teljesítése tovább egyszerűsödik és gyorsul, hiszen az ügyfelek, könyvelők bevallásaikat és befizetéseiket részletesen megtekinthetik.     

 

Az adózásban való eligazodást mindenképpen segíti, ha az adókapcsolatokban érintett adózók Hírlevélre is feliratkoznak, mivel így gyorsan és folyamatosan értesülhetnek a szükséges teendőkről, változásokról. 

 

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!