Eger MJV Önkormányzata Szervezetfejlesztése
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata az Új Széchenyi Terv keretében a Nemzeti Fejlesztési Ügy-nökség által meghirdetett ÁROP-1.A.5-2013 számú, „Szervezetfejlesztés konvergencia régiókban lévő önkormányzatok számára” lnevezésű projekt keretében pályázatot nyújtott be „Komplex szervezetfej-lesztési projekt megvalósítása Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata” címmel, amelyen az önkormányzat 39 856 004 Ft összegű támogatást nyert el.
A pályázaton történő indulás és a projekt indokoltságát több együttes tényező adta. Az önkormányzati szfé-rában mindenki előtt ismert tény, hogy 2013 januárjától jelentős feladatváltozások történtek az önkormányzat működését illetően. Ezek – a teljesség igénye nélkül a legfontosabbakat említve –: a járások megalakulása, a közoktatási feladatok a Klebelsberg Intézményfenntartó Központhoz kerülése, az intézmények működteté-si jogszabályi feltételeinek jelentős változása. A minden önkormányzatot érintő változásokon túl Eger Me-gyei Jogú Város Önkormányzatánál a projekt megvalósítását szükségessé tette, hogy a Polgármesteri Hiva-tallal együtt 4 önállóan működő és gazdálkodó, továbbá 10 önállóan működő költségvetési szerv fenntartá-sát és irányítását végzi a város, valamint a Dobó István Vármúzeum működtetését is átvette Eger Önkor-mányzata. A projekt az önkormányzatot egyrészt abban segítette, hogy a 2013. január 1-jével végrehajtott átalakításokat felülvizsgálja, továbbá a hatékonyságnövelő lehetőségeket felkutassa, illetve, hogy a válto-zások lekövetéséhez szükséges további lépéseket megtegye.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata a pályázat keretein belül szakmai koncepciója alapján komplex szervezetfejlesztési programot valósított meg a közbeszerzési eljárással kiválasztott kivitelező vállalkozói csoport és az önkormányzat és intézményei munkatársaiból összeállított projektcsoporttal. A pályázat végén összegyűlt tapasztalatokat Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata a tudásmegosztás jegyében pályázati projektbemutató és disszeminációs műhelymunka alapján osztotta meg más önkormányzatokkal 2014. dec-ember 15-én.
A pályázat keretében megvalósult feladatok között két fő csoportot kell megemlíteni, a kötelezően vállalt és a szabadon vállalt feladatokat.
Kötelező feladatok:
- Támogató infrastruktúra és szerződéses kapcsolatok felülvizsgálata.
- Fenntartható gazdálkodás és költségvetési egyensúly biztosítása.
- Önkormányzati fenntartásban, vagy működtetésben álló intézményekkel kapcsolatos feladat ellátási és finanszírozási modell kidolgozása.
- A lakosság körében átfogó felmérés és elemzés készítése a közszolgáltatásokkal kapcsolatos elége-dettségről és felmerülő igényekről.
Választható feladatok:
1. Vezetést támogató informatikai rendszer (VIR) bevezetése.
2. Szakmai és támogató folyamatok felülvizsgálata.
a) karbantartási feladatok
b) vagyonvédelmi rendszer
3. A Polgármesteri hivatal egyes ügyviteli folyamatainak felülvizsgálata.
A pályázat keretében megvalósult tanulmányok, felmérések, számítások, modellek és folyamatábrák, vala-mint a sok tapasztalatcserével járó műhelymunkák olyan anyagokat és tapasztalatokat és átfogó helyzetké-pet adtak az elemzett területeken Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata számára, amely a projektanya-gokban ismertetett megoldásokkal és javaslatokkal együtt megfelelő alapul szolgálnak egy a helyi társa-dalmi igényekhez igazodó rugalmas és „ügyfélbarát" stratégiai vezetői döntések meghozatalához, és egy-ben hatékonyan segítik a mindennapos ügyintézést és pontos helyzetképet adnak mind a lakossági, mind pedig az intézményi igényekről és a feladatellátó struktúra helyzetéről.
További információ ITT.