Ugrás a fő tartalomhoz
2025. február 28. | Ákos
Ideiglenesen bezár az Imókő Üdülő
A gazdaságtalan működés, valamint a...
Új munkaszervezési módszer a tisztább közterületekért
Eger Megyei Jogú Város önkormányzata...
Lomtalanítás 2025
Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy...
Elektronikus ügyintézés
2025. január 16-ától (csütörtök) az...
Változott az idegenforgalmi adó mértéke
2025. január 1-jétől az idegenforgalmi...
Építményadó adatbejelentési határidő
Építményadóval kapcsolatos...
Fenyőfákat adományoznak közintézményeknek
Közel 200 darab fenyőfát adományoz az...
Bezár a Hibay utcai tagóvoda
2025. szeptember 1-én gazdasági okokból...
Pékárukat osztottak rászorulóknak
Közel másfél éve oszt pékárukat és...
Pedagógusképzés két évszázada Egerben
A 250 éves egri egyetem neveléstörténeti...
Mikulások lepik el a várost
December 6-án érkezik a Mikulás, Eger...
Óvodák, bölcsődék nyitva tartása a téli szünet alatt
KÖZLEMÉNY Eger MJV Önkormányzatának...
Fogyatékos Emberek Világnapja
A Harmónia Integrált Szociális és...
Minden várakozást felülmúlt az Adventi véradás
A tavalyinál is többen, 139-en adtak vért...
Felkapcsolták az ünnepi fényeket
Egyszerre kapcsolódtak fel a város...
Egerben járt a Fradi Kamion
Ismét városunkban állomásozott...
Megnyílt a Jégpalota
Ismét kézműves foglalkozások,...
Meggyújtották a hit gyertyáját
Vanyó Zsuzsanna családsegítő munkatárs...
Gálaműsor a Gyermekosztály betegeiért
Jótékonysági gálaműsort szervezett az...
Polgárőrök a Felsővárosban
Szombat este megkezdte szolgálat a...
Gyerekkori élményeket mutat be a mesekönyv
Egy helyi alkotó, Bartucz-Kovács Erzsébet...
Megszorongatta a Fradit a tartalékos Digi-Eger
A papírforma sima vendéggyőzelmet ígért...
Szellemi és sportvetélkedő,
Tudásukat, ügyességüket és...
Két beszélgetés az idei utolsó VOSZ Páholyon
Az év utolsó VOSZ Páholyát tartották...
Óriási érdeklődés fogadta a pályaválasztási
Ismét pályaválasztási kiállítást...
Felkerültek az első díszek a város karácsonyfájára
A katasztrófavédelem és a Városgondozás...
Átadták a Kicsi Nagykövet tehetséggondozó program
11 gyermek vehette át elismerő oklevelét...
Élményekkel teli egészségnapot tartottak
Interaktív foglalkozások, flashmob, zenés...
Adventi gyűjtést szervez a Máltai
Idén is szervez cipős doboz akciót a...
70 éves a Szilágyi
70 éves fennállását ünnepli idén az...

Jogi és Szervezési Csoport Ügyrendje

Létrehozva: 2025. február 28.  |  Utoljára frissítve: 2025. február 28.

Közzétételi egység: A szerv alaptevékenysége, feladat-, és hatásköre


 

1. Jogalkotással, jogalkalmazással és jogi képviselettel kapcsolatos feladatok:

a) Az érintett szervezeti egységekkel együttműködik az önkormányzati rendeletalkotás előkészítésében.
b) A testületi döntést igénylő – az Iroda feladat és hatáskörébe tartozó - ügyekben a rendelet-tervezeteket, előterjesztéseket, tájékoztatókat előkészíti, a döntésnek megfelelően a további intézkedéseket megteszi
c) Jelzi a jegyzőnek, ha a Közgyűlés és a bizottságok döntésének előkészítésekor vagy a döntések végrehajtása során jogszabálysértést észlel
d) Közreműködik a hivatal belső szabályzatainak előkészítésében. Az elkészült utasításokat, szabályzatokat nyilvántartja és azokat a Hivatal dolgozói számára elérhetővé teszi.
e) Közreműködik a fegyelmi, kártérítési és etikai eljárások lefolytatásában.
f) Ellátja az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal jogi képviseletét bíróságok, hatóságok, más szervezetek és természetes személyek irányában. Előzetes egyeztetés és felhatalmazás alapján jognyilatkozatokat tesz, illetve azokat véleményezi. Szükség esetén jogi úton érvényesíti az önkormányzat, illetve a Polgármesteri Hivatal követeléseit.
g) Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata, valamint a Polgármesteri Hivatal által kötendő szerződéseket, megállapodásokat, egyéb jogügyleteket jogi szempontból felülvizsgálja, véleményezi.
h) Okirat-szerkesztési feladatokat lát el az önkormányzat, illetve a polgármesteri hivatal részére.
i) Közreműködik a szakirodák munkája során felmerülő, jogilag tisztázandó kérdések megoldásában.

2. Közbeszerzésekkel kapcsolatos feladatok:

a) Gondoskodik a Közbeszerzési Bíráló Bizottság (KBB) és az Önkormányzati Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság (ÖKDB) üléseinek előkészítéséről és koordinálásáról, valamint a Közbeszerzővel együttműködve az ülés anyagainak kiküldéséről.
b) A szakirodák és intézmények bevonásával előkészíti az éves közbeszerzési tervet, annak elfogadása után gondoskodik annak közzétételéről.
c) Gondoskodik a Közbeszerzési Szabályzat előkészítéséről és aktualizálásáról, valamint Közgyűlés elé terjesztéséről

3. Jegyzői hatáskörrel, a testületek működésével és a képviselők munkájának elősegítésével kapcsolatos feladatok:

a) Intézi a jogi megoldást igénylő – jegyzői hatáskörbe vagy az önkormányzat feladatkörébe tartozó - közvetlen lakossági bejelentéseket, panaszokat és kérelmeket.
b) Döntésre előkészíti a külföldiek ingatlanvásárlásaira vonatkozó hozzájárulásokat.
c) Ellátja a jegyzői birtokvédelmi hatáskörrel kapcsolatos feladatokat.
d) Ellátja a hulladékgazdálkodási hatósági feladatokat.
e) Ellátja a társasházak törvényességi felügyeletét.
f) Hagyatéki eljárásban lefolytatja a jegyző hatáskörébe tartozó ügygondnok kirendelése tárgyában az eljárást.
g) Koordinálja a közmeghallgatáson felszólaló állampolgárok közérdekű bejelentéseinek intézését.
h) Segíti az önkormányzati képviselők jogainak érvényesítését és kötelezettségeinek teljesítését.
i) Figyelemmel kíséri a Közgyűlés utáni feladatok végrehajtását.
j) Gondoskodik a közgyűlési meghívó, a feladatterv és a végrehajtott határozatokról szóló beszámoló elkészítéséről és a közgyűlési anyagok képviselőkhöz, bizottsági tagokhoz és meghívottakhoz való eljuttatásáról az Informatikai Szolgáltató Iroda közreműködésével.
k) Gondoskodik a rendes bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről, a közgyűlések és a közmeghallgatások megszervezéséről, a Közgyűlés és a közmeghallgatás elkészült jegyzőkönyveit megküldi a jogszabályban meghatározott szerveknek.
l) Információt nyújt az önkormányzati szervek döntéseiről, a hatályos rendeletekről. Közreműködik az önkormányzati rendeletek és határozatok számítógépes, egységes elvek szerinti nyilvántartásának kialakításában, működtetésében. Szükség esetén deregulációs intézkedéseket kezdeményez.
m) Gondoskodik az egyéb hirdetmények közzétételéről, kezeli a városházi hirdetőtáblát, illetve az internetes honlap ide tartozó oldalait.
n) Közreműködik a jogszabályoknak megfelelő belső hivatali, egységes joggyakorlat kialakításában.
o) Az önkormányzati működést és a hatósági eljárásokat érintő kérdésekben felvilágosítást ad az állampolgárok és egyéb szervezetek képviselői számára
p) Közreműködik a jegyző európai parlamenti-, országgyűlési és helyhatósági választással, népszavazással, valamint a nemzetiségi önkormányzati képviselők választásával kapcsolatos feladat- és hatásköreinek ellátásában.
q) Közreműködik a bírósági ülnökök megválasztásában.
r) Figyelemmel kíséri a települési nemzetiségi önkormányzatok jogszerű működését, szükség szerint jogi segítséget nyújt. Biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzatok testületi működésének meghatározott feltételeit.
s) Jogi konzultáció és szakmai segítségnyújtás a testületi anyag előkészítőivel.
t) Bizottsági, közgyűlési anyagok önálló előkészítése, különös tekintettel a Hivatal szervezetét érintő jogi szabályozásra.
u) Döntésre előkészíti Eger város nevének, címerének és zászlajának, logójának használatáról szóló engedélyeket.
v) A Polgármesteri Hivatalra vonatkozó esélyegyenlőségi terv elkészítése és aktualizálása.

4. Belső ügyvitelszervezéssel kapcsolatos feladatok:

a) Az ASP rendszerhez történő csatlakozásig a közgyűlési szakrendszer rendszergazdai feladatainak ellátása, a szakrendszer használatának betanítása előkészítők, előterjesztők és végfelhasználók (képviselők, köztisztviselők) felé.
b) Az Iroda munkatársa a kijelölt kapcsolattartó és adatszolgáltató a közadat informatikai rendszerben.
c) Közreműködik a www.eger.hu honlapon kötelezően közzéteendő információk begyűjtésében és honlapra telepítésében.
d) Kezeli és az érintettekhez továbbítja a közérdekű megkeresések tárgyában az egpolg@ph.eger.hu e-mail címre beérkezett lakossági bejelentéseket, egyéb megkereséseket.
e) Az önkormányzat vagy a hivatal nevére érkezett levélpostai küldeményeket az Iratkezelési Szabályzatban foglaltaknak megfelelően az Iroda bontja, érkezteti, szignálja és juttatja el a társirodákra, vagy önálló csoportokhoz, illetve az érintett tisztségviselőkhöz (a tájékoztatás teljes körűségének biztosítása érdekében az adott ügyben érintett szakirodák, csoportok, tisztségviselők másolati példánnyal történő tájékoztatása mellett).
f) Talált tárgyak kezelése

5. Állategészségügyi-, állattartási ügyek:

a) Állatok védelmével, valamint az állatok nyilvántartásával kapcsolatos, a központi jogszabályban meghatározott, jegyző hatáskörébe utalt ügyek döntésre előkészítése, kivéve az állattartási létesítményekkel kapcsolatos, jogszabályban meghatározott és jegyzői hatáskörbe tartozó állatvédelmi feladatok ellátása.
b) Állatvédelmi bírság kiszabása.

6. Kereskedelmi igazgatással, idegenforgalommal kapcsolatos feladatok

a) Üzletek működési engedélyének kiadása.
b) Működési engedélyben történt változások, módosítások átvezetése, módosított engedélyek kiadása.
c) Működési engedély megszűnések átvezetése, engedélyek visszavonása.
d) Kereskedelmi tevékenységről, és azok módosításáról, megszűnéséről szóló bejelentések nyilvántartásba vétele, igazolások kiadása.
e) Épületben tartandó zenés táncos rendezvények részére rendezvénytartási engedélyek kiadása.
f) Külön engedéllyel rendelkező kereskedők nyilvántartásba vétele, igazolások kiadása.
g) Rendezvények ellenőrzése.
h) Üzletek működésének ellenőrzése.
i) Üzletek bezárása, az üzletekben folyó tevékenység, termék forgalmazásának megtiltása.
j) Üzletszerű ingatlanközvetítői tevékenység, üzletszerű ingatlanvagyon-értékelő és közvetítői tevékenység engedélyezése. Nyilvántartás vezetése és ellenőrzése az engedéllyel rendelkezőkről.
k) Kereskedelemmel, rendezvényekkel kapcsolatos nyilvántartások vezetése.
l) Adatszolgáltatás, félévenként statisztikai jelentés.
m) Rendőrség által szervezett éjszakai ellenőrzéseken való részvétel.
n) Hatósági bizonyítvány kiadása.
o) A jogszabályban előírt nyilvántartások vezetése, statisztikai adatszolgáltatás teljesítése.
p) Termelői piac kivételével vásárok, piacok működésének engedélyezése.
q) A jogszabályban előírt nyilvántartás vezetése.
r) Bevásárló központ üzemeltetésére, termelői piac fenntartására irányuló bejelentés nyilvántartásba vétele.
s) Kártyaterem működéséhez szakhatósági állásfoglalás kiadása.

7. Környezetvédelemmel és természetvédelemmel kapcsolatos feladatok:

a) A környezetvédelmi hatósági feladatok ellátása.
b) A zaj- és rezgésvédelemmel, valamint környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos jegyzői hatáskörbe utalt feladatok.
c) Vendéglátó egységek éjszakai zajos működésének ellenőrzése.
d) Eger város belterületén parlagfűvel fertőzött területekkel kapcsolatos feladatok.
e) levegőtisztaság-védelmi kérdésekben kapcsolattartás a hatóságokkal.

8. Ipari tevékenységek engedélyezése:

a) Telep létesítésének bejelentése alapján történő nyilvántartásba vétele.
b) Telepengedélyezési eljárások lefolytatása és a kiadott telepengedélyek nyilvántartásba vétele.
c) Telephelyek ellenőrzése. Az ellenőrzések eredményétől függően a jogszabályokon alapuló eljárások lefolytatása.

9. A központi címregiszterrel kapcsolatos feladatok ellátása a 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján:
a) Házszám hiánya esetén házszám megállapításáról szóló döntés. Az érintett ingatlanok tulajdonosainak tájékoztatása arról, hogy címükben változás fog bekövetkezni.
b) Társasházak esetében a lakások helyes címének megállapítása, a társasházi alapító okirat, közgyűlési döntés és tulajdonosi határozat beszerzése.
c) Azon címek törlése, melyek nem tekinthetők ténylegesnek.
d) Új közterületi elnevezések kezelése, új címek felvitele.

10. Humánpolitikai feladatok:

a) Közszolgálati, munkajogi, közfoglalkoztatási jogviszony létesítésével kapcsolatos teendők ellátása:
- pályázat útján betöltött munkaköröknél a pályázat megjelenését megelőző előkészítő feladatok, kapcsolattartás a pályázati felhívások megjelentetését végző szervezetekkel, pályázatok elbírálását követően nyilvántartás készítése, valamint az érintettek kiértesítése
- közszolgálati jogviszonyként elismerhető jogviszonyok megállapítása, kinevezések elkészítése
- kapcsolattartás a munkaügyi központ helyi és területi szerveivel

b) Közszolgálati és munkajogi jogviszony megszűnésével és megszüntetésével kapcsolatos feladatok:
- felmentések esetén az érintettekkel kapcsolattartás
- nyugdíjazások előkészítése, szükség szerinti kapcsolattartás a nyugdíjfolyósító intézettel

c) Személyi nyilvántartás naprakész vezetése (illetményadatok, közszolgálati jogviszonnyal kapcsolatos időpontok, határidők, jubileumi jutalom adatai)

d) Határidős és rendszeres feladatok
- köztisztviselői előmenetel figyelemmel kísérése, átsorolások elkészítése
- jubileumi jutalmak esedékességének figyelemmel kísérése, határozatok elkészítése

e) Fizetés nélküli szabadságok engedélyezéséhez határozatok elkészítése
- fizetés nélküli szabadságukat töltő dolgozókkal történő kapcsolattartás, tájékoztatás
- szülési szabadság lejártát követő segítségnyújtás a gyed illetve a gyes igénybevételéhez
- fizetés nélküli szabadság leteltét követő adminisztratív segítségnyújtás
- számfejtő értesítése az esedékes illetmény folyósításának megkezdéséről

f) Előkészítő adatszolgáltatás (hivatalvezetés, illetve a Gazdasági Iroda és a Vagyongazdálkodási Csoport részére)
- éves költségvetés készítését megelőző információs adatok összeállítása
• nyugdíjazással kapcsolatos várható költségekről
• fizetési fokozat váltásból eredő többletkiadásokról
• jubileumi jutalomra fordítandó összegekről
- nyugállományba vonulás fedezetéhez várható előzetes költségkimutatás
- illetményalap változása miatti kötelező bérváltozás költségeiről

g) Gondoskodik a vonatkozó törvények szerinti vagyonnyilatkozatok határidőben történő teljesítéséről az alábbiak szerint:
- köztisztviselői vagyonnyilatkozatok
• vagyonnyilatkozatra kötelezett munkakörök, illetve a kötelezettek nyilvántartása,
• a kötelezettek tájékoztatása, nyomtatvánnyal történő ellátása,
• az érintettek értesítése az összevetési eljárásról, illetve az összevetési eljárás előkészítése, koordinálása.
- önkormányzati képviselői vagyonnyilatkozatok
• a képviselők értesítése, illetve (szükség esetén) nyomtatvánnyal történő ellátása,
• gondoskodás a hozzátartozó vagyonnyilatkozatok megfelelő lezárásáról, ill. tárolásáról,
• kérésre a képviselői vagyonnyilatkozatok megtételével kapcsolatos igazolások kiadása.

h) Előkészíti a tanulmányi- és az ösztöndíj szerződéseket.

i) Szervezi, nyilvántartja a Hivatal dolgozóinak képzésével, továbbképzésével, vizsgáztatásával összefüggő feladatokat.

j) Kezeli a minősítéseket és a teljesítményértékeléseket.

k) Orvosi alkalmassági vizsgálatok megszervezése, a Hivatal munkatársai részére rendezvények előkészítése.

l) Központi statisztikai adatszolgáltatás, a Hivatal alkalmazottai éves továbbképzési tervének elkészítése.

m) Kapcsolattartás a munkavédelmi felelőssel.

n) Szervezi és koordinálja az intézményvezetők határozott időjű megbízásával összefüggő feladatokat.

o) Döntésre előkészíti a magasabb fizetési osztályba sorolási kérelmeket.

p) Nyugdíjas klub működtetésével kapcsolatos teendők ellátása.

 



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!