Vagyongazdálkodási Csoport
Közzétételi egység: Elérhetőségi adatok, Az ügyfélfogadás rendje
A Vagyongazdálkodási Csoport tagjai
Juhász Éva irodavezető
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: vagyongazdalkodas[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-730
Méhész-Gál Diána ügykezelő
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: mehesz-gal.diana[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-732
Ajkay Beáta vagyongazdálkodási ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: ajkay.beata[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-700/ 984 mellék
Sikéné Egedi Tímea vagyongazdálkodási ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcim: sikene.timea[kukac]ph.eger.hu
Telefon: +36 36/521-931
Pásztor Lilla vagyongazdálkodási ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcim: pasztor.lilla[kukac]ph.eger.hu
Telefon: +36 36/523-719
Zsebe Albert vagyongazdálkodási ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcim: zsebe.albert[kukac]ph.eger.hu
Telefon: +36 36/521-903
Takács László mezőgazdasági ügyintéző
300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: takacs.laszlo[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-739
Lakatos Brigitta mezőgazdasági ügyintéző
300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: lakatos.brigitta[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-700/ 867mellék
Ügyrend: hatályos 2021. április 1-től
Feladatát az önkormányzati vagyonnal való felelős és rendeltetésszerű gazdálkodás elveinek szem előtt tartásával végzi, biztosítva ezzel a kötelező és önként vállalt önkormányzati feladatok ellátását.
Az önkormányzat teherbíró képességéhez igazodóan hatékonyan, költségtakarékosan, átláthatóan, egységes elvek mentén közreműködik a vagyon értékének megtartásában és növelésében.
Kezdeményezi a nem megfelelő műszaki állapotban lévő, csak magas ráfordítással hasznosítható illetve a feladatellátás szempontjából feleslegessé váló, azt nem szolgáló vagyontárgyak elidegenítését.
Prioritásként kezeli a fejlesztési célkitűzéseket, ennek érdekében erősíti a piacszerű vagyongazdálkodást.
1.) Társasági tulajdonrészekkel kapcsolatos feladatok
a) A Polgármester meghatalmazása alapján képviseli az Önkormányzatot a különböző társaságok közgyűlésein, taggyűlésein.
b) Folyamatosan figyeli azon társaságok gazdálkodását, amelyben az Önkormányzat közvetlen vagy közvetett tulajdoni részesedéssel bír – és az éves mérlegbeszámolók alapján tájékoztatja az Önkormányzat illetékes vezetőit és testületeit. Javaslatot tesz a szükséges tulajdonosi intézkedések, taktikai és stratégiai lépések megtételére.
c) Az önkormányzat tulajdonosi részvételével működő gazdasági társaságokba a vezető tisztségviselők, felügyelő bizottsági tagok és a könyvvizsgálók személyére vonatkozóan, mandátumuk lejárta előtt a testületek döntésének meghozatala céljából az előterjesztést elkészíti.
d) Figyelemmel kíséri az önkormányzat tulajdonosi részvételével működő társaságokhoz delegált vezető tisztségviselők, felügyelő bizottsági tagok munkáját. Szakmai segítséget nyújt részükre az Önkormányzat tulajdonosi érdekeinek érvényesítéséhez.
e) Figyelemmel kíséri az önkormányzati portfolió piacképes részének helyzetét és javaslatot készít a különböző tranzakciók lebonyolítására, a hozamok maximalizálása érdekében. Az eldöntött tranzakciókat végrehajtja, beleértve az elért hozamok realizálását is.
f) Elkészíti a társasági tulajdonrészekkel (részesedésekkel) kapcsolatos költségvetési, tervezési és beszámoló készítési feladatokat.
g) Részt vesz a részben vagy egészben önkormányzati tulajdonú társaságok üzleti tervének bizottságok és a testületek elé történő beterjesztésében.
h) Ellátja a társaságok tulajdonosi képviseletével összefüggő egyéb, nem nevesített feladatokat.
2./ Vagyongazdálkodással kapcsolatos feladatok:
a) Figyelemmel kíséri a különböző ingatlancsoportok (belterületi ingatlanok, nem lakás céljára szolgáló helyiségek, stb.) vagyongazdálkodási célú hasznosításának lehetőségeit.
b) Részt vesz – vagyongazdálkodási szempontból – a különböző településfejlesztési koncepció, településszerkezeti terv, helyi építési szabályzat, szabályozási terv véleményezésében.
c) Elkészíti az önkormányzat befektetési füzeteit (ajánlatait) és folyamatosan karbantartja azokat.
d) A nem közterületi ingatlanok esetében az ingatlanok kezelésével, üzemeltetésével, használatával kapcsolatos anyagi kötelezettséggel nem járó, a tulajdon- és a bérleti jogot nem érintő tulajdonosi hozzájárulásokat kiadja.
e) Vagyongazdálkodási szempontból részt vesz a városfejlesztési célú beruházások esetében a beruházási javaslatok, beruházási programok előkészítésében, a beruházási program bírálatában, a jóváhagyott program alapján megszerzi a terület feletti rendelkezési jogot.
f) Véleményezi és figyelemmel kíséri, hogy mely belterületi ingatlanok eladása és vétele szolgálja az önkormányzat hosszú távú gazdasági érdekeit.
g) Feltárja a túlépítéssel, ráépítéssel elfoglalt, nem az eredeti rendeltetésnek megfelelően illetve jogcím nélkül használt önkormányzati területeket. A használóval a vagyongazdálkodás elveit figyelembe véve (megőrzés, gyarapítás, „vagyont vagyonért" szemléletű értékesítés) folytat tárgyalást és kezdeményez megállapodást. Kiemelten kezeli azokat a területeket, amelyeken fennáll az elbirtoklás veszélye.
Ezen feladatellátása során szem előtt tartja az önkormányzat fejlesztési, területhasznosítási szándékait és szorosan együttműködik a szakirodákkal, kikérve szakmai véleményüket, javaslataikat.
h) Vagyongazdálkodási feladatait érintően részt vesz a városfejlesztési koncepciójának előkészítésében, javaslatot tehet az ennek végrehajtásához szükséges projektekre.
i) A Közgyűlés támogató döntését követően kezdeményezi az ingatlanügyi hatóságnál a belterületbe vonással kapcsolatos engedélyezési eljárást.
j) Az önkormányzati bérlakások kivételével gondoskodik az ingatlanok döntésre történő előkészítéséről és a döntés végrehajtásáról.
k) Ellenőrzi az EVAT Zrt.-vel, mint vagyonhasznosító önkormányzati társasággal kötött szerződésben megjelölt, a társaság feladatkörébe tartozó ingatlanok vásárlásával és hasznosításával kapcsolatos feladatok ellátásáról.
l) Az ingatlanértékesítések előkészítése során, az önkormányzattal kötött szerződés alapján vagyonkezelési tevékenységet végző szervezet megkeresésére az ingatlan értékesítést előzetesen véleményezi
m) Gondoskodik önkormányzati közfeladat átadásához kapcsolódó vagyonkezelési szabályok megtartásáról.
n) Az önkormányzattal kötött szerződés alapján vagyonkezelési tevékenységet végző szervezet vagyonkezeléssel, vagyongazdálkodással kapcsolatos tevékenysége felett felügyeletet gyakorol, észrevételeiről, tapasztalatairól vagy kérésre soron kívül tájékoztatja a polgármestert, az illetékes testületeket és a jegyzőt.
o) Felügyeleti tevékenysége során észlelt hiányosságok esetén és intézkedést igénylő esetekben a szükséges intézkedéseket megteszi, vagy azokat az intézkedés megtételére köteles szervezeti egységnél kezdeményezi.
p) Az általa megtett, vagy az általa kezdeményezett intézkedések alapján utóellenőrzést végezhet.
q) Értékhatártól függetlenül döntésre előkészíti az önkormányzat mezőgazdasági célú ingatlanvásárlásait, ingatlancseréit és a döntéseket végrehajtja.
r) A természetes/jogi és egyéb személyek tulajdonában álló ingatlanok telekalakítása során kialakításra kerülő út ingatlanok önkormányzati tulajdonba vételét koordinálja, amely feladata ellátása során köteles városfejlesztési és közlekedési szempontból a megteendő intézkedését a Városüzemeltetési Irodával előzetesen véleményeztetni.
s) Előterjeszti, nyilvántartja és vezeti a polgármester saját hatáskörben hozott vagyoni típusú döntéseit, és a Városgazdálkodási Bizottsági saját hatáskörben hozott döntéseit, és ezekről a Közgyűlést negyedévenként tájékoztatja.
3./ Az Integrált Településfejlesztési Program végrehajtásával kapcsolatos feladatok:
a) A városfejlesztési programokkal összefüggésben felmerülő ingatlanfejlesztési javaslatok kialakítása.
b) A jóváhagyott beruházási programokban felmerülő ingatlangazdálkodási feladatok ellátása.
4./ Mezőgazdasági feladatok
a) Elkészíti a külterületi ingatlan hasznosítási koncepciót, gondoskodik annak végrehajtásáról és folyamatos felülvizsgálatáról.
b) Gondoskodik az önkormányzati tulajdonú mezőgazdasági rendeltetésű területek hasznosításáról. Előkészíti a bérlő, földhaszonbérlő és rekreációs földhasználó változással összefüggő szerződéseket, nyomon követi azokat a megkötésétől azok megszűnéséig.
c) Figyelemmel kíséri a területhasználati díj vagy föld haszonbérleti díjak és a rekreációs célú földhasználati díjak befizetését, intézkedik a hátralékosok felszólításáról, a tartós kintlévőség jogi útra tereléséről.
d) Végzi a jegyzői hatáskörbe tartozó, termőföld elővásárlással és előhaszonbérlettel kapcsolatos feladatokat.
e) Részt vesz a vadászterületek kialakításában és végzi a jegyzői (önkormányzati) hatáskörbe tartozó vadászterületekkel kapcsolatos feladatokat.
f) Intézi a jegyzői hatáskörbe utalt vadkár ügyeket.
g) A parlagfű irtással kapcsolatos feladatok ellátása.
h) Kül- és belterületi, önkormányzati tulajdonú, közterületnek nem minősülő területek kaszáltatása, tisztántartása;
i) Külterületen fakivágási hatósági munka végzésének engedélyezése;
j) Figyelemmel kíséri a különböző ingatlancsoportok (külterületi földek stb.) vagyongazdálkodási célú hasznosításának lehetőségeit.
k) Véleményezi és figyelemmel kíséri, hogy mely külterületi ingatlanok eladása és vétele szolgálja az önkormányzat hosszú távú gazdasági érdekeit
l) Javaslatot a külterületi ingatlanok elidegenítésére, valamint értékhatártól függetlenül javaslatot tesz a külterületi ingatlanok önkormányzat által történő megvásárlására, cseréjére. Az ezekkel összefüggő szerződés tervezete(ke)t figyelemmel kíséri a szerződéskötésig, és a pénzügyi teljesítésig.
m) Mezei őrszolgálat ellátása
5./ Kataszteri nyilvántartással összefüggő feladatok
a) Nyilvántartást vezet az ingatlan kataszterről, vezeti az adásvétel, ingatlancsere, egyéb tulajdonjoggal kapcsolatos, valamint tulajdonjog rendezéssel összefüggő változásokat.
b) Végezi az ingatlan-nyilvántartás Földhivatalnál történő egyeztetését, az eltérések kiszűrését.
c) Nyilvántartja és tárolja az önkormányzat ingatlanjait érintő földhivatali bejegyzéseket, a hasznosításról készült szerződéseket, megállapodásokat, határozatokat, elkészíti a kötelező időszaki és éves vagyonkataszteri statisztikákat.
d) Elvégezi a szükséges egyeztetéseket a számviteli nyilvántartással.
6./ Vagyonnyilvántartási feladatok:
a) Vezeti az Egri Kulturális és Művészeti Központ, a Gárdonyi Géza Színház, a Harlekin Bábszínház, a Bródy Sándor Könyvtár, a Dobó István Vármúzeum, a Városi Sportiskola, az Egri Szociális Szolgáltató Intézmény, a Gyermekjóléti és Bölcsődei Igazgatóság, a Benedek Elek Óvoda, az Egri Kertvárosi Óvoda és a Szivárvány Óvoda nagy értékű ingó és ingatlan vagyonának analitikus és főkönyvi nyilvántartásait (számítógépes programok segítségével).
b) A nagy értékű tárgyi eszközök állományba vételi bizonylatainak kiállítása és aktiválása.
c) Intézményi adatszolgáltatás alapján a nagy értékű és kis értékű tárgyi eszközök mennyiségben és értékben bekövetkező változásainak, tároló helyek közötti mozgásainak könyvelése, az értékcsökkenés elszámolása.
d) A selejtezés dokumentumainak, jegyzőkönyveinek elkészítése az intézmények feladata, a selejtezésre javasolt eszközöket a vagyongazdálkodási csoport munkatársai ellenőrzik.
e) A vagyonnyilvántratási feladatokat ellátó munkatársak előkészítik a leltározást, leltárellenőrt biztosítanak az intézményi leltározásokhoz, elkészítik az összesítéseket, kiértékeléseket, leltározási dokumentumokat, jegyzőkönyveket.
f) A tárgyi eszközről, ingatlanokról egyedi analitikus nyilvántartás vezetése.
g) A munkatársak szorosan együttműködnek az adott intézmény könyveléséért felelős munkatársakkal, folyamatos egyeztetést végeznek a vagyon naprakész, szabályos nyilvántartása érdekében.