Ugrás a fő tartalomhoz
2023. január 31. | Marcella
Technológiafejlesztés pályázati segítséggel
A gazdasági nehézségek ellenére, egy...
Az Újpest otthonában is győzött a Tigra-ZF Eger
December eleje óta nem talált legyőzőre...
Bárdos András volt a VOSZ Páholy első vendége
A Heves megyei vállalkozókat szeretné...
Sok fiatal borász mutatta meg nedűit
Az Egri Borbarát Hölgyek szervezésében...
Éves közgyűlést tartottak a fertálymesterek Egerben
Hétvégén tartotta éves közgyűlését...
Maratoni közgyűlés a vármegyeszékhelyen
Maratoni közgyűlésen 32 napirendi pontot...
Ismét ételosztást tartott a Vöröskereszt
Az önkormányzat támogatásával száz...
Magas infláció, emelkedő élelmiszerárak
A Központi Statisztikai Hivatal pénteki...
Mozgalmas évet, volumennövekedést várnak
Az elmúlt év eseményei feladták a...
Öt góllal győzte le a Pénzügyőrt az Eszterházy SC
A Komárom elleni hazai vereséget...
A parkolóházról, sürgősségi indítványokról...
A csütörtöki egri közgyűlés rendes...
Megtartotta gazdasági évnyitóját a megyei iparkamara
Nehézségekkel tarkított év volt a...
Vállalkozásokat, magánszemélyeket díjazott a kamara
A Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara...
Két nap alatt két bajnokit nyert a Tigra-ZF Eger
Sorozatban játssza a tétmérkőzéseket a...
Fővárosi óvodapedagógusok jártak az egri óvodákban
Kölcsönös együttműködés,...
Duplájára emelik a munkába járás költségtérítését
Duplájára emeli a kormány a munkába...
A személyi kedvezményhez orvosi igazolás szükséges
Január 31-ig kell adatot szolgáltatniuk...
Dokumentumfilm-fesztivál
Társadalmi problémákat feldolgozó...
Nagy skalpot gyűjtött be a Tigra-ZF Eger
Folytatta győzelmi sorozatát a Tigra-ZF...
A bevásárlóközpontban várják a véradókat
A Magyar Vöröskereszt Heves Megyei...
Bízik a parkolóház újranyitásában az EVAT
Az EVAT Zrt. igazgatósága üdvözli, hogy...
Egerbe érkezik a Petőfi-busz
A Petőfi Irodalmi Múzeum „Átröpűlök...
Egyetemi nyílt napot tartottak
Kántor, művészeti instruktor, valamint...
Az ingatlanárak csökkenését várják a szakértők
Tavaly még erősen emelkedtek az...
Intenzív illatok jellemzik az újborokat
Újborversenyt tartott az Egri Borvidék...
Galamb- és Kisállatkiállítás a jubileum alkalmából
44 magyar állattartó mintegy 340 egyede...
Helyi szakemberek munkáját ismerte el az önkormányzat
Kétszáz éve érte el végleges formáját...
Az alvállalkozókon spórolna az Eger Termál Kft.
Az alvállalkozói létszám...
Az Eger nyerte a kupa bronzérmesek csatáját
A szombati, fontos nemzetközi mérkőzést...
Új kezelési módszerekről tartottak előadást
Gyermekdiabétesz Napot tartottak szombaton...

Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Létrehozva: 2021. július 26.  |  Utoljára frissítve: 2021. november 07.

Hivatalunk az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvénynek (Eüsztv.) megfelelően a természetes és jogi személyek számára a jogszabályokban meghatározott esetekben biztosítja, hogy ügyeiket kényelmesen, elektronikus úton intézhessék.


Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának biztonságos központi kapcsolattartási címe az alábbi azonosítókon érhető el:

 

Hivatal rövid neve Hivatal teljes neve KRID
EGERADO Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága 644093165
EGERMJV Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala 314534378
EGERONK Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata 447994950

 

Az elektronikus ügyintézés általános szabályait több speciális jogszabály tartalmazza, amelyek együttesen adják az elektronikus ügyintézés keretrendszerét.

 

Az elektronikus ügyintézés ügyféli alapjog, azonban az Eüsztv. a nem természetes személyek (gazdálkodó szervezetek) és az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett, adóköteles tevékenységet végző természetes személyek számára az elektronikus ügyintézést kötelezően előírja. Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon érkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására.

 

A természetes személyek, azaz magánszemélyek számára is nyitva áll az elektronikus út választása, de nem kötelezettség.

 

Egyéni vállalkozók saját cégkaput nem használhatnak, azt egyéni vállalkozásukhoz tartozóan nem nyithatnak. Az egyéni vállalkozó hivatalos elérhetősége a KÜNY tárhelye.

 

A gazdálkodó szervezetek a cégkaput használhatják elektronikus kapcsolattartáshoz, dokumentum beküldéséhez és a részükre szóló hivatalos dokumentum letöltéséhez. A cégkapun keresztül megvalósított kommunikáció minden tekintetben megfelel a hitelességi feltételeknek, így az maradéktalanul kiváltja a papír alapú levelezést.

 

Elektronikus kommunikációt választó magánszemélyek az ügyfélkapun keresztül tarthatnak kapcsolatot a hivatallal.

 

Ügyintézés indítása Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF)

A SZÜF az ügyfél által személyre szabható internetes alkalmazás, amely az ügyfél által igénybe vehető valamennyi elektronikus ügyintézési szolgáltatás elérésére egyetlen felületen biztosít lehetőséget.


A szolgáltatás elérhetősége: https://magyarorszag.hu/szuf_fooldal#telepules_lista,OZ

 

Elektronikus Ügyintézés az E-önkormányzat portálon – Általános tájékoztató

Az elektronikus ügyintézés helyszíne, az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP), amelyet az elektronikus ügyintézésre kötelezett szervek (gazdálkodó szervezetek valamint az ügyfél jogi képviselője), továbbá az ezen lehetőséggel élni kívánó természetes személyek (magánszemélyek) érhetnek el.


Az OHP egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban bejelentkezéshez kötöttek.

Az Önkormányzati Hivatali Portál a https://ohp.asp.lgov.hu URL-en érhető el.

 

Bejelentkezés nélkül igénybe vehető funkciók:

  • Önkormányzat-keresés
  • Űrlapok online kitöltése beküldés nélkül

 

Bejelentkezéshez kötött (online) funkciók:

  • Ügyindítás
  • Mentett űrlapok
  • Adóegyenleg lekérdezés
  • Adóbevallási információk
  • Adók, díjak, illetékek befizetése
  • Fizetés történet
  • Önkormányzat kereső
  • Saját önkormányzatok

 

Ügyintézés e-Papír szolgáltatás segítségével

Azon ügyekben, amelyekre az OHP nem rendszeresített űrlapot, az e-Papír szolgáltatás segítségével indítható elektronikusan ügyintézés
A szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu
Bővebb tájékoztató a szolgáltatásról: https://magyarorszag.hu/szuf_hirek_hirek#hir_reszletek,381b4847-fec7-42a8-8bf7-67392a2a6993


Amennyiben az ügyfél úgy kíván e-papír kérelmet, iratot, egyéb beadványt benyújtani, hogy az adott beadvány esetében az elektronikus kapcsolattartásra nincs lehetőség, vagy az elektronikus benyújtásra jogszabály további formai követelményeket állapít meg, a beadványt hatálytalannak kell tekinteni, és az elektronikus ügyintézést biztosító szerv – ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – erről az ügyfelet a kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségén a beadvány előterjesztésétől számított nyolc napon belül tájékoztatja.

 

Elektronikusan indítható ügyek listája


Az alább felsorolt ügyek indíthatók elektronikusan:

1. Adóügy
Adó- és értékbizonyítvány
Adó, adóelőleg, beszedett adó befizetése
Adófizetés
Adóhatósági igazolás
Adók módjára behajtandó köztartozás
Adótúlfizetés visszaigénylése
Automatikus részletfizetési kedvezmény
Bejelentkezési kötelezettség
Építményadó
Gépjárműadó
Helyi iparűzési adó
Helyi iparűzési adó ideiglenes jellegű iparűzési tevékenység
Nem üzleti célú szálláshelyek nyilvántartásba vétele
Önkormányzati jövedéki adó
Reklámhordozó utáni építményadó
Termőföld bérbeadásából származó jövedelem
Üzleti célú szálláshelyek nyilvántartásba vétele

 

2. Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
Eger - a társasház szerveinek törvényességi felügyelete
Eger - bejelentés kereskedelmi tevékenységről
Eger - eger város név- és címerhasználatának engedélyezése
Eger - birtokvédelmi eljárás

 

3. Hagyaték
Adatkérés hagyatéki eljárásban illetékes közjegyzőről
Adatszolgáltatás hagyatéki leltárhoz
Nyilatkozat öröklésre jogosultakról

 

4. Ipar-kereskedelem
Eger - nem üzleti célú szálláshelyek nyilvántartásba vétele
Eger - üzleti célú szálláshelyek nyilvántartásba vétele
Eger - szálláshely megszűnésének bejelentése

 

Tájékoztatás az ügyfél rendelkezéséről

Felhívjuk figyelmüket, hogy gazdálkodó szervezet ügyfél az E-ügyintézési tv. 14.§ (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét. Ennek feltétele a –2018. január 1-től kötelező – cégkapu regisztráció (https://cegkapu.gov.hu)

 

Természetes személy ügyfél esetében – amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni – az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (rendelkezési nyilvántartás) szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából. (A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ címen érhető el, azonosítást követően)


Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az elektronikus ügyintézés során kizárólag hitelesített dokumentumok fogadhatók el.

Dokumentumok hitelesítése

Természetes személyek esetén:

Jogi személyek esetén:
Pl. https://netlock.hu/, https://e-szigno.hu/

 

Nincs lehetőség elektronikus ügyintézésre az alábbi esetekben:

  • ha jogszabály az ügyfél személyes megjelenését vagy meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását kötelezővé teszi;
  • ha nemzetközi szerződés vagy az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó kötelező jogi aktusa kizárja;
  • ha az okirat vagy más beadvány minősített adatot tartalmaz.

Elektronikus fizetési lehetőségek

Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatás (EFER) használatával elektronikus úton teljesítheti a kiválasztott önkormányzatnál adó- és illetékfizetési kötelezettségét.


A szolgáltatás a https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalon érhető el.

 

Önkormányzati bankszámlaszámok

 

Eger MJV. Önkormányzat Építményadó beszedési számla 12033007-00102883-01800005
Eger MJV. Önkormányzat Telekadó beszedési számla 12033007-00102883-01700008
Eger MJV. Önkormányzat Tartózkodási idő utáni idegenforgalmi adó beszedési számla 12033007-00102883-02000002
Eger MJV. Önkormányzat Helyi iparűzési adó beszedési számla 12033007-00102883-02200006
Eger MJV. Önkormányzat Bírság beszedési számla 12033007-00102883-02300003
Eger MJV. Önkormányzat Késedelmi pótlék beszedési számla 12033007-00102883-02400000
Eger MJV. Önkormányzat Gépjárműadó beszedési számla 12033007-00102883-02100009
Eger MJV. Önkormányzat Adók módjára behajtandó köztartozások egyéb számla 12033007-00102883-02500007
Eger MJV. Önkormányzat Adók módjára behajtandó köztartozások idegen számla 12033007-00102883-02600004
Eger MJV. Önkormányzat Közigazgatási hatósági eljárási illeték beszedési számla 12033007-00102883-04700007
Eger MJV. Önkormányzat Termőföld bérbeadásból származó jövedelemadó beszedési számla 12033007-00102883-02700001
Eger MJV. Önkormányzat Talajterhelési díj beszedési számla 12033007-00102883-04600000
Eger MJV. Önkormányzat Magánfőző által előállított magánfőzött párlat utáni jövedéki adó beszedési számla 12033007-00102883-02900005
Eger MJV. Önkormányzata Előrehozott adó beszedési számla 12033007-00102883-07800003

 

 

Elektronikus ügyintézés technikai biztosításával kapcsolatos tájékoztató

 

Elvárt biztonsági szint
Az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az elektronikus kapcsolattartás során elvárt biztonsági szintjéről az alábbi tájékoztatást adja (E-ügyintézési törvény vhr. 8. § (1) szerint): 2-es szint. Az elektronikus ügyintézést biztosító szerv a jelen tájékoztatásban foglaltaknál magasabb biztonsági szintet nem követelhet meg.

 

Rendelkezésre állás
A rendelkezésre állás vállalt célértékét az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az alábbiak szerint állapítja meg:

 

A hivatal vállalja, hogy minden héten hétfőn, kedden, csütörtökön 7.30 és 16.00 óra között, szerdán 7.30 és 17.00 óra között pénteken 7.30 és 12.30 óra között 98 %-ban biztosítja a rendszer és ezáltal az elektronikus ügyintézés elérhetőségét. A tervezett üzemszünet és a különleges karbantartási szünet (verzióváltás) időtartama nem számít bele a szolgáltatás kiesési idejébe, illetve az éves rendelkezésre állás számításakor nem kell figyelembe venni. A tervezett üzemfenntartási munkák alatti szükségszerű rendszerleállások ideje – amennyiben az a karbantartási ablakban történik –, a rendelkezésre állás idejét nem csökkenti.

 

Rendszeres karbantartások
A Hivatal a rendszeres karbantartásokat lehetőség szerint a rendelkezésre állási időn kívül végzi el. Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet alapján nem számít bele a határidőbe az a nap, amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozta az elektronikus ügyintézést. A Hivatal az eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe.

 

Tervezett üzemszünetek bejelentése
Az egyes szakrendszerek tervezett karbantartásáról a Hivatal az ügyfeleket előzetesen tájékoztatja. Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet alapján nem számít bele a határidőbe az a nap, amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozta az elektronikus ügyintézést. A Hivatal az eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe.

 

Nem tervezett üzemszünet (általános áramszünet)
Előre nem tervezett üzemszünet vagy az elektronikus ügyintézés korlátozott működőképességét okozó esemény (a továbbiakban együtt: üzemzavar) bekövetkezése esetén az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az üzemzavar bekövetkezését követően haladéktalanul az elektronikus ügyintézés elérhetőségére szolgáló felületen, a magyarorszag.hu honlapon, valamint saját honlapján köteles soron kívül tájékoztatást közzétenni, továbbá értesíteni az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletet.

 

A tájékoztatásban fel kell tüntetni:

  • az üzemzavarral pontosan érintett ügyintézési szolgáltatások meghatározását, funkcionalitásukban bekövetkezett változásokat,
  • az elektronikus ügyintézést biztosító szerv ügyfélszolgálati elérhetőségét,
  • ha az elektronikus ügyintézés más elektronikus felületen is elérhető, és az üzemzavar ezt a felületet nem érinti, a működő felület elérhetőségét.

Az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az elvégzett tevékenységekről, illetve az üzemzavarokról köteles az elektronikus ügyintézés felületén és a magyarorszag.hu felületén is elérhető nyilvántartást hozzáférhetővé tenni. A nyilvántartásnak tartalmaznia kell a technikai tevékenységek, illetve az üzemzavarok pontos időpontját és időtartamát, illetve az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által kiadott tájékoztatást.

 

Az ügyfél által üzemszünet, üzemzavar esetén követendő eljárásrend

A beadvány elektronikus úton történő benyújtását gátló, egy munkanapot meghaladó üzemszünet, üzemzavar esetén a Polgármesteri Hivatal mind a természetes személyek, mind a gazdálkodó szervezetek számára biztosítja, hogy a beadványaikat és azok mellékleteit a hagyományos ügymenetnek megfelelően papír alapon nyújthassák be.

 

Az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén a Polgármesteri Hivatal biztosítja az ügyfelek beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.

 

Ez értelemszerűen alkalmazandó akkor is, ha az ügyfelet az eljárási cselekmény határidőben történő elvégzésében olyan tervezett technikai tevékenység vagy üzemzavar akadályozta, amely az általa igénybe vett szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás (a továbbiakban: SZEÜSZ) vagy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (a továbbiakban: KEÜSZ) használatát érintette.

 

Másolatkészítési szabályzat



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!
Fejlesztési projektek