Ugrás a fő tartalomhoz
2024. december 22. | Zénó

2018. II. félévi folyószámla tájékoztatója

Létrehozva: 2018. augusztus 08.  |  Utoljára frissítve: 2019. április 02.

Az önkormányzat felé fizetendő második félévre esedékes adókat/adóelőlegeket 2018. szeptember 17-ig lehet – tartozás és pótlékmentesen - megfizetni!


Tájékoztatás közelgő fizetési határidőről!

 

A helyi adók (építmények utáni építményadó, reklámhordozók utáni építményadó, az iparűzési adó/adóelőleg, a beszedett idegenforgalmi adó augusztus havi része), valamint a gépjárműadó második félévre esedékes összegeit 2018. szeptember 17-ig lehet pótlékmentesen megfizetni.

 

Azon adózók kaptak most - az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm.rendelet 22. §-ának felhatalmazása alapján – papír illetve elektronikus formában egyenlegértesítőt, akiknek az adószámláján a fizetési kötelezettsége elérte az egyezer forintot. Ha a helyi adóban, a belföldi gépjárművek adójában az esedékes adó összege az ezer forintot nem éri el, akkor azt az adózónak kizárólag akkor kell megfizetnie, amikor a meg nem fizetett és a jövőben esedékessé váló adó együttes összege az ezer forintot eléri. A fizetési kötelezettségeket az egyenlegértesítőben megadott számlákra kell megfizetni az érintett adózóknak. A fizetési kötelezettséget a pénzforgalmi bankszámlanyitásra kötelezett adózónak belföldi pénzforgalmi bankszámlájáról átutalással, pénzforgalmi bankszámlanyitásra nem kötelezett adózónak postai készpénz-átutalási megbízással (csekk) vagy belföldi bankszámlájáról történő átutalással kell teljesítenie. Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatóságának ügyfélszolgálatán – félfogadási időben - lehetőség van bankkártyával történő fizetésre (POS) is, illetve a nap 24 órájában az e-ADÓ folyószámla egyenleg lekérdező rendszeren keresztül online bankkártyás fizetést (VPOS) is lehet teljesíteni. Tájékoztatjuk adózóinkat, hogy a kibocsátott – QR kóddal ellátott - csekkek alkalmasak az „iCsekk" szolgáltatással történő befizetésre is, ez jelentősen megkönnyíti az adófizetést.

 

Ha Ön ügyfélkapus regisztrációval rendelkezik, úgy lehetősége van az elektronikus rendszeren keresztül (eADÓ) megtekinteni az önkormányzati adóhatóság nyilvántartásában lévő, adózással kapcsolatos fontosabb adatait (adatbejelentéseit, bevallásait, adótárgyait, befizetéseit, folyószámlája aktuális állapotát, stb.). Az elektronikus rendszerünk a nap 24 órájában elérhető.

 

Tájékoztatás a megküldött Folyószáma Egyenlegről!

 

2018. augusztus végétől az adókötelezettségben érintett valamennyi egri család és vállalkozás postaládájába eljutnak az önkormányzati adóhatóság „Folyószámla-Értesítő" levelei, amelyben tájékoztatást nyújtunk ahhoz, hogy határidőben tudják teljesíteni az önkormányzat felé esedékes adófizetési kötelezettségeiket.

 

A folyószámla értesítők kiküldésének célja kétirányú, egyrészt részletes információt nyújt az önkormányzat felé esedékes, 2018. szeptember 17-ig fizetendő adóelőírásairól, másrészt az épp aktuális pénzügyi helyzetéről, eddigi befizetéseiről és az esetlegesen már fennálló tartozásairól is. Folyószámla-kivonatot az kap, aki legalább egy adónemben több mint ötszáz forinttal tartozik. Az önkormányzati adóhatóság az egyenleg megállapításánál az adószámla 2018. augusztus 13-i állapotát vette alapul. Az adószámla az önkormányzati adóhatóság által vezetett, az adózói fizetési kötelezettség és költségvetési támogatási igény, valamint az azokkal összefüggő pénzforgalom tételes, illetve egyenleg szintű kimutatására szolgáló nyilvántartás.

 

Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy az előírt adókat az esedékességi határidőkig az adózó/adóalany köteles megfizetni! Amennyiben a jelzett határidőig és összegek tekintetében adófizetési nehézsége adódna, úgy a fizetési könnyítés lehetőségeiről a honlapunkon szíveskedjék tájékozódni. Amennyiben Önnek helyi adó (pl.: építményadó, idegenforgalmi adó, helyi iparűzési adóelőleg), gépjárműadó, valamint egyéb más fizetési kötelezettség (pótlékok és bírságok) terheli vagy esetleg elévülési időn belül terhelte, akkor ezeket Eger Megyei Jogú Város Önkormányzatának megfelelő adószámláira kell megfizetnie.

 

Akiknek szükséges, önkormányzati adóhatóságunk csatoltan - adószámlánként – megküldte az adó befizetésére szolgáló csekkeket is, külön az esetleges tartozásról (az esedékességkor meg nem fizetett adó) és külön a 2018. szeptember 17-i nappal esedékes adóösszegekről. Ha az általunk kimutatott tartozás megegyezik a saját nyilvántartásában szereplő adatokkal, javasoljuk, hogy azt haladéktalanul rendezze a további késedelmi pótlék felszámításának, illetve az esetleges végrehajtási eljárás és költség elkerülésének érdekében. A folyószámla egyenleg értesítőben tájékoztatjuk a folyószámláján könyvelt adatokról, adóbevallásairól, határozati előírásairól, ezáltal is lehetőséget biztosítva az esetleges egyeztetésekre. Észrevételeiket írásban, vagy a honlapunkról letölthető „ÉFSZLA2018" számú nyomtatványon, illetve ePapíron is benyújthatják. (Gazdálkodóknak minősített adózók az észrevételeket kizárólagosan elektronikus formában és módon tehetik meg önkormányzati adóhatóságunk felé.)

 

A honlapunkon (www.eger.hu) arról is olvashatnak az adózók, hogy az egyes helyi adónemekben hogyan keletkezik az adókötelezettség, kiket terhel az adatbejelentés, adóbevallás benyújtás és miként kell az adókat megfizetni. Ha azt tapasztalja, hogy olyan adótárgyak után van adóelőírása, melyek után már az Ön adókötelezettsége megszűnt (másnak kellene adót fizetni - pl.: építmény értékesítése miatt), úgy az adatbejelentést haladéktalanul szíveskedjék megtenni. Ezt követően az adóhatóság módosítja az adóelőírást. Ennek hiányában – többnyire – nincs lehetőség az adóelőírás megváltoztatására. Önkormányzati adóhatóságunk felhívja az Ön szíves figyelmét arra, hogy az önkormányzati adóügyek intézése során az adózók adatainak védelmében kiemelt figyelmet fordít a személyes, az üzleti adatok, tovább az adótitok megőrzésére. Az ügyfelek személyes érdekeinek védelmében az egyes adózók adataival, adófizetési kötelezettségével, számlaegyenlegével kapcsolatos információkat csak azon illetékes személyek részére tudjuk megadni, akik személyazonosságukat, képviseleti jogosultságukat a megfelelő okmányokkal igazolják. Konkrét adózási információkról ügyfélszolgálatunkon, illetve az ügyintézőinkkel való egyeztetést követően van lehetőségük tájékozódni. Telefonon csak általános tájékoztatást van módunkban adni.

 

Tájékoztatás az elektronikus ügyintézésről, mely egyes esetekben már kötelező eljárási forma!

 

2018. január 1-jét követően Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága előtt indult adóügyekben, ha Önök gazdálkodó szervezetnek minősülnek (ide tartoznak az egyéni vállalkozók is) úgy a kapcsolattartás elektronikus formában történik, azaz Önök tárhelyeire történik a levelezés. A megváltozott kapcsolattartási mód miatt kérjük Önöket, hogy feltétlen nézzék elektronikus levelezésüket és elektronikus tárhelyeiket (cégkapu, Központi Ügyfélregisztrációs Nyilvántartáshoz tartozó tárhely /KÜNY tárhely/.

 

2018. január 1-jétől számos új fogalmat, jogintézményt és eljárást kellett megtanulni a hivataloknak és az adózóinknak. Az új módosult jogszabályok igénylik, hogy az ügyfelek ügyintézési szokásai is megváltozzanak. Az elektronikus ügyintézés sikerének a záloga az is, hogy a vállalkozások és állampolgárok nyitottak legyenek a változásokra, hiszen ezek a módosulások elsősorban az adózók érdekeinek védelmében történnek. A kapcsolattartás formáját és módját az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (Air.), az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (Art.), valamint az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) szabályozza. Az Eüsztv. 1. § 23. pontjában nevesített gazdálkodó szervezetek (pl.: a gazdasági társaságok, állami vállalatok, az egyéb állami gazdálkodó szervek, a végrehajtói irodák, a közjegyzői irodák, az ügyvédi irodák, az egyéni cégek, továbbá az egyéni vállalkozók, az egyesületek, a köztestületek, valamint az alapítványok) kötelesek adóügyeiket (pl.: adóbevallás, adatbejelentés, kérelem stb.) elektronikusan intézni. Tekintettel arra, hogy az a 2018. január 1-jétől országos szinten bevezetett elektronikus ügyintézést még nem mindenki sajátította el kellően, így az elektronikus módon aláírt és kiküldött döntést/felhívást/levelet/ tájékoztatót/folyószámla egyenlegközlőt - tájékoztató jelleggel - 2018. december 31-ig papír alapon is megküldjük Önöknek.

 

Az önkormányzati adóhatóság - a befizetési határidőre való tekintettel - 2018. szeptember 14-én pénteken 8.00-tól - 14.00-ig rendkívüli ügyfélfogadást tart.

 

Köszönjük, hogy befizetett adójával hozzájárul Eger Megyei Jogú Város sikeréhez és fejlődéséhez!

 

Eger, 2018. augusztus hó.

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!