Ugrás a fő tartalomhoz
2024. július 02. | Ottó

ASP Adórendszer - új ügyintézési felület

Létrehozva: 2019. március 22.  |  Utoljára frissítve: 2019. április 02.

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata 2019. április elején csatlakozik az ASP országos rendszerhez, ebből eredően jelentősen megváltozik az adózók ügyindítása, egyenleg lekérdezése és későbbieben az adófizetése is. Erről szeretnénk Önöket most röviden tájékoztatni.


Az ASP (Application Service Provider, magyarul alkalmazás-szolgáltató) modell lényege, hogy az adózók /felhasználók/ egy egyszerű böngészőprogram segítségével az interneten keresztül vehetik igénybe a távoli szolgáltató központtól a tevékenységük támogatásához szükséges szoftvereket, alkalmazásokat, amelyek segítenek a gazdálkodási, adóztatási, hagyatéki, kereskedelmi feladatok ellátásában. Ez a modell kifejezetten előnyös mind az állam, mind az önkormányzatok oldaláról, ha a teljes önkormányzati kör által az ügyfeleiknek (lakosság, vállalkozások) nyújtott igazgatási szolgáltatások színvonalának emelése a cél.

 

Az Önkormányzati Hivatali Portál (OHP) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az ASP Központot igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzat által választott szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére. Talán már az is közismert, hogy a gazdálkodók (egyéni vállalkozók, cégek stb.) számára 2018. január 1-jétől kötelező az elektronikus ügyintézés.

 

Nyitólap: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

 

A csatlakozást követően Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatóságához az OHP elérhetőségen már benyújthatók - az ÁNYK típusú nyomtatványokat felváltó - „iForm" típusú űrlapok.

 

Az új iForm űrlapok kitöltése és beküldése némileg eltér az eddig megszokottaktól, így célszerű a kitöltés előtt – ha még nem használt ilyen jellegű űrlapot - erről informálódni.

 

Az átállás megkönnyítése végett - a csatlakozást követően egy rövid időszakig a már megszokott módon - lehetőség lesz az „ÁNYK" típusú bevallási, adatbejelentési nyomtatványok beküldésére is.
Ügyindítás a megszokott módon és helyről történhet: https://www.eger.hu/hu/adougyek.

 

Az átmeneti időszakot követően elektronikus beküldésre csak az „iForm" típusú /bevallási, adatbejelentési, kérelem stb./ nyomtatványok lesznek elérhetők!

 

https://eger.hu/public/uploads/2019-04-02-tajekoztato-ohp-honlapon-megtalalhato-iform-nyomtatvanyok_5ca30be5bc53f.pdf

 

Azon ügyfelek, akik nem kívánnak elektronikus ügyet indítani, ők is elkészíthetik ezen a felületen az adóbevallásaikat, adatbejelentéseiket, bejelentéseiket, kérelmeiket és kinyomtathatják, amelyet személyesen vagy postán eljuttatják az önkormányzati adóhatósághoz. /Beküldés nélküli ügyindítás/

 

Papír alapú ügyintézés nyomtatványait https://www.eger.hu/hu/adougyek  linken is elérhetők.

 

Igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

 

Adóegyenleg lekérdezés: Az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak másodlagos azonosítóként az Ügyfélkapus azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott településen belül személyes egyenlegét, vagy azon személyek (természetes vagy jogi) egyenlegét, amelyeket mint képviseleti joggal felruházott személyként összerendelési nyilatkozatban kérelmezett az önkormányzatnál.

 

Ügyindítás: Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikus űrlap benyújtása. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi az ASP Központba. A Központ továbbítja a település iratkezelőjének, amely érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg a helyi adó, valamint az ipar és kereskedelmi ügyekben lehet űrlapot beadni, azaz elektronikusan ügyet indítani. Az ügyindítás bejelentkezéshez kötött szolgáltatás.

 

Az OHP Portál használatához előfeltétel, hogy a felhasználó rendelkezzen Ügyfélkapu azonosítóval. Ügyfélkapun bármely természetes személy regisztrálhat. A felhasználó a személyes ügyfélkapus azonosító létrehozását kezdeményezheti bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, az állami adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten. Amennyiben külképviseleten kíván regisztrálni, kérjük, előtte telefonon egyeztessen az adott képviselettel.

 

Az Ügyfélkapu regisztrációról részletesen a Kormányzati Portálon olvashat. Az azonosítás Ügyfélkapu segítségével történik. Az első belépéskor létrejön az ASP elektronikus ügyfél személyes fiók, amelyben személyre szabott beállítások és adatok adhatók meg, melyek később módosíthatók.

 

Szolgáltatás igénybevétele

 

Az ASP Központ ügyféloldali szolgáltatásait az állampolgárok a Portálon keresztül vehetik igénybe. Az ügyfeleknek ki kell választaniuk, hogy melyik, az ASP Központhoz csatlakozott településen szeretnének ügyet intézni, ezután vehetik igénybe az ASP szakrendszerek kínálta ügyintézési lehetőségeket. Mivel a szakrendszerek használata nem kötelező, ezért az ügyfelek számára nyújtott ügyintézési szolgáltatások köre településenként eltérhet.

 

További részletekről az alábbi linken vagy a csatolt PDF nyomtatványok adnak tájékoztatást:

 

https://eger.hu/public/uploads/2019-04-01-tajekoztato-asp-onkormanyzati-adorendszerrol-es-a-megvaltozott-adougyintezesrol-1-3_5ca2fe9319cda.pdf

 

 

 Lezárva: Eger, 2019. április 1.

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!