ASP - az ügyfelek és az önkormányzatok szolgálatában
A rendszer kialakításának ötlete már 2008-ben felmerült, maga a projekt pedig 2012-ben indult el Európai Uniós támogatással a Magyar Államkincstár, a Belügyminisztérium, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, a KINCSINFO Kincstári Informatikai Nonprofit Kft., a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., valamint a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség mint konzorciumvezető részvételével.
Az ASP korszerű informatikai megoldásokat ad az önkormányzatok kezébe, lehetővé téve, hogy a helyhatóságok e-közigazgatási szolgáltatásokat nyújtsanak a helyi lakosság és a vállalkozások számára. Szolgáltatásai közé tartozik a helyi adórendszer is. Az ASP egyszerre biztosít előnyöket az önkormányzatoknak, a helyi lakosoknak és vállalkozásoknak, valamint a fenntartó államnak. Míg az állampolgárok és vállalkozások korszerű és egységes e-közigazgatási szolgáltatásokat használhatnak, addig a helyhatóságok a feladataik ellátását és belső működésüket támogató, a legkorszerűbb felhő-technológián alapuló rendszerhez jutnak.
Az ASP projekt országos kiterjesztése keretében az önkormányzatok valamennyi szakrendszerhez rendszercsatlakozással – kivéve a Belügyminiszter engedélye alapján 43 önkormányzatot, amelyek interfésszel - több lépcsőben (2017 és 2019 között) csatlakoznak az ASP rendszerhez. Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata interfésszel csatlakozott a rendszerhez, ám maga az ASP Adó szakrendszer rendszercsatlakozású.
A Magyar Államkincstár által kiadott, az OHP felületén indítható elektronikus ügyintézésről szóló tájékoztatóját itt olvashatja.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága