Ugrás a fő tartalomhoz
2024. július 01. | Tihamér

Biztonságosabb Ügyfélkapu belépés

Létrehozva: 2022. október 12.  |  Utoljára frissítve: 2022. október 12.

Emelt szintű kétlépcsős azonosítási szolgáltatással még biztonságosabb az Ügyfélkapu belépés /Ügyfélkapu+/


Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb Egerben az önkormányzati helyi adóügyek intézése. A gazdálkodó szervezeteknek és az egyéni vállalkozóknak kötelező az elektronikus ügyintézés, a magánszemélyek pedig szabadon dönthetnek, hogy élnek-e az elektronikus ügyintézés lehetőségével.

 

Amennyiben magánszemélyként rendelkezett arról, hogy a helyi önkormányzatoknál intézheti ügyeit – közte a helyi adóval összefüggő ügyeit - elektronikusan, úgy az Elektronikus Önkormányzat Portál (E- portál) https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap , ügyfelei, adózói számára biztosít helyi adóügyekben elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat. A Portál használata külön regisztrációt nem igényel.

 

A Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül elérhető új azonosítási szolgáltatás előnye, hogy a kétlépcsős védelemnek köszönhetően illetéktelen személyek még az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó ismeretében sem tudnak bejelentkezni egy adott személy ügyfélkapus azonosításával az elektronikus ügyintézési felületekre. A kétlépcsős azonosítás lényege, hogy a széles körben elterjedt és általánosan használt jelszó alapú, egyfaktoros azonosítási módot kiegészíti egy következő faktorral, amely kizárólag az adott felhasználó birtokában lévő mobileszközhöz köthető.

 

Az Ügyfélkapu+ szolgáltatás ingyenesen vehető igénybe, használatához Ügyfélkapu regisztráció és egy olyan – lehetőség szerint kamerával rendelkező – mobileszköz szükséges, amely képes futtatni a független hitelesítő alkalmazásokat. Ilyen alkalmazás például az Android és az iOS platformon is díjmentesen elérhető NISZ Hitelesítő, de számtalan más, ingyenes alkalmazás is megfelel a célnak.

 

Az emelt szintű azonosítási szolgáltatás igénylése az ugyfelkapu.gov.hu felületen történő bejelentkezést követően – az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó megadása után – kezdeményezhető. A felhasználó először kiválasztja az Ügyfélkapu+ igénylése menüpontot, majd a „Tovább az Ügyfélkapu+ igényléshez" gombra kattintva tudja párosítani az eszközeit a szolgáltatással.

 

ÜGYFÉLKAPU+ SZOLGÁLTATÁS MEGRENDELÉSE

 

Az Ügyfélkapu+ szolgáltatást külön kell igényelni. A megrendelés előfeltétele, hogy a felhasználó már rendelkezzen ügyfélkapus regisztrációval, mobil eszközzel (pl.: okostelefon, táblagép), valamint az arra telepített Hitelesítő és vonalkódolvasó alkalmazásokkal.

 

Jelentkezzen be az Ügyfélkapun felhasználói nevének és ügyfélkapus jelszavának megadásával az "Ügyfélkapu" gombra kattintva.

A megjelenő adminisztrációs oldalon válassza az „Ügyfélkapu+ igénylése funkciót.
Végezze el az eszközpárosítást a képernyőképen megjelenő vonalkód leolvasásával vagy a vonalkód alatti karaktersor beírásával.
Az eszközpárosítás sikerességének ellenőrzéséhez adja meg ügyfélkapus jelszavát, valamint a Hitelesítő alkalmazás által generált kódot, majd kattintson a "Tovább" gombra.
Sikeres eszközpárosítást követően a „Mentés" gombra kattintva mentse el az űrlapon megjelenő törlőkódot egy tetszőleges könyvtárba.
Pipálja ki „A fenti törlőkód mentéséről gondoskodtam" jelölőnégyzetet, majd kattintson a "Befejezés" gombra.
A sikeres megrendelésről egy üzenetablakban kap tájékoztatást.

 

ÜGYFÉLKAPU+ SZOLGÁLTATÁS AKTIVÁLÁSA, INAKTIVÁLÁSA

 

Amennyiben már rendelkezik a kétfaktoros Ügyfélkapu+ szolgáltatással, de szeretne a szolgáltatás lemondása nélkül visszatérni az egyfaktoros bejelentkezésre, abban az esetben az alábbi teendőket szükséges elvégeznie.

 

1. Jelentkezzen be az Ügyfélkapura (https://ugyfelkapu.gov.hu) az Ügyfélkapu+ menüpontra kattintva.
2. Kattintson az Ügyfélkapu+ beállítások menüpontra.
3. Válassza az Aktiválás és inaktiválás gombot.
4. Kattintson az Ügyfélkapu+ inaktiválása gombra.

 

Inaktiválást követően a KAÜ-s azonosítást használó szolgáltatásokra az Ügyfélkapu gombra kattintva tud bejelentkezni az ügyfélkapus felhasználónevének és jelszavának megadásával.

 

A szolgáltatást bármikor újraaktiválhatja:
1. Jelentkezzen be az Ügyfélkapura (https://ugyfelkapu.gov.hu) az Ügyfélkapu menüpontra kattintva.
2. Kattintson az Ügyfélkapu+ beállítások menüpontra.
3. Válassza az Aktiválás és inaktiválás gombot.
4. Kattintson az Ügyfélkapu+ aktiválása gombra.

 

Aktiválást követően a KAÜ-s azonosítást használó szolgáltatásokra az Ügyfélkapu+ gombra kattintva tud bejelentkezni az ügyfélkapus felhasználónevének és jelszavának, valamint a Hitelesítő által generált kód megadásával.


ÜGYFÉLKAPU+ SZOLGÁLTATÁS LEMONDÁSA

 

Amennyiben nincs szüksége az emelt szintű azonosítást lehetővé tevő Ügyfélkapu+ szolgáltatásra, azt bármikor lemondhatja az Ügyfélkapu felületén (https://ugyfelkapu.gov.hu).

 

Lemondás bejelentkezéssel

 

1. Jelentkezzen be az emelt szintű Ügyfélkapu+ azonosítással.
2. Kattintson az Ügyfélkapu+ beállítások menüpontra.
2. Válassza az Ügyfélkapu+ megszüntetése menüpontot.
3. Jelölje be a Megértettem, megszüntetem a szolgáltatást jelölőnégyzetet.
4. A véglegesítéshez kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.

 

A legközelebbi ügyfélkapus bejelentkezéskor már az Ügyfélkapu gombra kell kattintania, és az ügyfélkapus felhasználónevét és jelszavát szükséges megadnia.

 

Lemondás bejelentkezés nélkül

 

1. Válassza az Ügyfélkapu+ megszüntetése funkciót az Ügyfélkapun.
2. Adja meg ügyfélkapus felhasználónevét és jelszavát, majd írja be a szolgáltatás megrendelésekor kapott és elmentett törlőkódot.
3. Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.

 

A szolgáltatást bármikor ismét megrendelheti az Ügyfélkapun - bejelentkezést követően - az Ügyfélkapu+ igénylése menüpontra kattintva.

 

BEJELENTKEZÉS KÉTFAKTOROS AZONOSÍTÁSSAL (ÜGYFÉLKAPU+)

 

Az időalapú emelt szintű azonosítás (Time-based One-time Password – TOTP) egy kétlépcsős azonosítási típus, amely egy további biztonsági szintet biztosít a felhasználó részére.

 

Amennyiben Ön már megrendelte az emelt szintű azonosításhoz szükséges Ügyfélkapu+ szolgáltatást, a bejelentkezéshez válassza az Ügyfélkapu+ gombot. A megjelenő felületen adja meg ügyfélkapus felhasználói nevét és jelszavát, valamint a mobilkészülékére telepített hitelesítő (Authenticator) alkalmazás által generált egyszerhasználatos kódot.

 

Eger, 2022. október hó

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!