DÁP mobilalkalmazás
Érdemes mielőbb DÁP mobilalkalmazásra váltani! Váljon digitális állampolgárrá és használjon egyre több szolgáltatást egyszerűen, gyorsan, kényelmesen!
A 2022-ben elfogadott Digitális Állampolgárság Program felhasználóbarát alapokra helyezi a közigazgatást, és megteremti az egyszerű, kényelmes és hatékony ügyintézés feltételeit. A program célja egy olyan modern, hatékony digitális állami ökoszisztéma kialakítása, amely az állampolgárok felhasználói élményét helyezi előtérbe*. Jövő évtől Tisztelt Ügyfeleink „DÁP" mobilalkalmazással, illetve „Ügyfélkapu+" szolgáltatással tudnak majd az állami és az önkormányzati elektronikus rendszerekbe ügyintézés céljából belépni. Jellemzően ma az ügyfelek KAÜ azonosítást követően léphetnek be az elektronikus felületekre, ám a leggyakrabban használt ún. Ügyfélkapu bejelentkezés 2025. január közepén megszűnik, így érdemes előre igénybe venni a jelzett szolgáltatások valamelyikét!
* Jogszabályi háttér a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (lásd: Honlap: https://eger.hu/public/uploads/2023-evi-ciii-torv-ny-daptv_670d18bdae8ba.pdf )
Kérjük olvassák el a tájékoztatónkat és lehetőség szerint váltsanak mielőbb, ám ha javasolhatjuk a DÁP mobil alkalmazást célszerű választaniuk! (lásd: https://platform.dap.gov.hu/ ) A program részeként az állami és piaci szervezetek számára szakaszosan elérhetővé válnak az állampolgárok ügyintézési feladatait megkönnyítő, egységes keretszolgáltatások és a Digitális Állampolgárság Szolgáltató tervezést támogató szolgáltatásai.**
**A program részeként az állami és piaci szervezetek számára szakaszosan elérhetővé válnak az állampolgárok ügyintézési feladatait megkönnyítő, egységes keretszolgáltatások és a Digitális Állampolgárság Szolgáltató tervezést támogató szolgáltatásai. https://platform.dap.gov.hu/
1.) DÁP mobilalkalmazás
A program kulcsa az ún. „DÁP" mobilalkalmazás*** . Regisztráció után az ügyfél ezzel az alkalmazással intézheti majd az ügyeket, közte a helyi adóügyeket is. Ugyanis, elektronikusan konkrét ügyeket csak akkor lehet intézni, ha az ügyfél azonosítja magát, azaz valamilyen módon az elektronikus ügyintézési rendszerbe bejelentkezik.
***A hagyományos, ma leginkább használt Ügyfélkapu 2025. január 15-én kivezetésre kerül, addig kell Ügyfélkapu+-ra, vagy DÁP-ra váltani!
Az alkalmazással a jelenlegi megoldásoknál egyszerűbben és biztonságosabban, felhasználónév és jelszó nélkül, QR-kód beolvasásával lehet belépni például: a Magyarorszag.hu-ra, az EESZT-be, az eSZJA-ra, az Elektronikus Önkormányzati Portál-ra, vagy az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás-ra (ONYA) és a többi állami szolgáltatásba.
További részleteket itt olvashatnak bővebben az érdeklődők:
https://dap.gov.hu/program
A mobilalkalmazásról - Digitális Állampolgárság Program (DÁP) (gov.hu)
Állami és piaci szereplőknek - Digitális Állampolgárság Program (DÁP) (gov.hu)
A természetes személy felhasználói profiljának használata aktiváláshoz kötött. A digitális állampolgárság a felhasználói profil felhasználó által kezdeményezett aktiválásával jön létre. Kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában az aktiválást követően úgy kell tekinteni, hogy a felhasználó valamennyi digitális térben intézhető ügy esetében akként rendelkezett, hogy a DÁP tv. szerint kíván szolgáltatást igénybe venni.
A DÁP mobilalkalmazással e-mail cím és jelszó megadása nélkül jelentkezhet be az azonosítást kérő a különféle elektronikus felületekre, így az Elektronikus Önkormányzati Portál https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap weboldalára is. Ha még nem rendelkezik DÁP mobilalkalmazással, töltse le , regisztráljon , mert csak ezután használhatja a szolgáltatást.
2.) Ügyfélkapu+ szolgáltatás
2022. júniusától elérhető az emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatás, az Ügyfélkapu+. A kétlépcsős azonosítás emelte az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét és támogatta a biztonságtudatos felhasználók, illetve szolgáltatók igényeit. A szolgáltatást – ügyfélkapus bejelentkezést követően - az Ügyfélkapu felületén rendelheti meg az Ügyfél az Ügyfélkapu+ igénylése funkcióra kattintva.
A szolgáltatás megrendeléséhez egy mobil eszközre (telefon, táblagép), egy, a mobil eszközre telepített hitelesítő alkalmazásra és Ügyfélkapu azonosításra van szüksége, tehát fontos, hogy már rendelkezzen ügyfélkapus regisztrációval.
Amennyiben sikeresen megrendeli a szolgáltatást, a továbbiakban a KAÜ-s azonosítást használó szolgáltatásokra az Ügyfélkapu+ gombra kattintva jelentkezhet be ügyfélkapus felhasználónevének és jelszavának, valamint a hitelesítő alkalmazás által generált egyszerhasználatos kód megadásával.
Az ügyfélkapu regisztrációval, valamint az Ügyfélkapu+ szolgáltatás igénylésével és használatával kapcsolatban további információk a Segítség oldalon, továbbá az ugyfelkapu.gov.hu oldal Súgó menüpontjában tekinthetők meg.
Eger, 2024. október hó.
Üdvözlettel:
Korsós László s.k.
Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Adóiroda vezetője