Ugrás a fő tartalomhoz
2024. július 02. | Ottó

Elektronikus ügyintézés magánszemélyek számára

Létrehozva: 2020. április 01.  |  Utoljára frissítve: 2020. április 01.

Magánszemélyek is intézhetik önkormányzati adóügyeiket és más hivatalos ügyeket elektronikusan!


Bízunk benne, hogy intézkedésünk jó egészségben találja Önt és egész családját. A koronavírus-járvány most mindannyiunk számára nehézségeket jelent, így mi itt az önkormányzati adóhatóságnál is folyamatosan azon dolgozunk, hogy minden adózó megkapja a szükséges segítséget és kiszolgálást. Azt is kiemelten fontosnak tartjuk, hogy elérhetőek maradjunk, védjük ügyfeleink és kollégáink biztonságát a krízis idején is.

 

Az önkormányzati adóhatóságnál jelenleg a személyes ügyfélfogadás határozatlan ideig szünetel. Kollégáink munkaidőben telefonon és e-mail-en is elérhetőek, erről honlapunkon www.eger.hu /Adóügyek/ részletesen tájékozódhatnak. Kérjük, hogy a járvány megszűnéséig adóügyeiket kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül szíveskedjen intézni! Az elektronikus ügyintézés továbbra is folyamatosan /24/7/365/ a hét minden napján napi 24 órában biztosított.

 

Az Elektronikus Önkormányzati Portál / https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap / az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A portálra belépve ÜGYET indíthat, ADÓBEVALLÁSI INFORMÁCIÓKAT kérdezhet le, ADÓEGYENLEGET kérhet le, ADÓKAT, ILLETÉKET fizethet be elektronikusan.

 

Egyre többen szeretnék a jövőben, nagyobb számban elektronikusan tartani a kapcsolatot az önkormányzati adóhatósággal vagy más közigazgatási hatóságokkal, hivatalokkal, illetve elektronikus úton fizetni az adókat, díjakat. Ezzel teljes mértékben megszüntethető a papír alapú ügyintézés!

 

Különösen most mindenki számára fontos lehet, hogy egyre többen éljenek az elektronikus ügyintézés lehetőségével, hiszen így, egyszerűbbé tehető az ügyintézést, mind a kormányzati, mind az önkormányzati ügyintézésben. (a nap 24 órájában intézhetik ügyeiket, nem kell a tértivevényes levelekért a postára menniük, lekérdezhetik ügyeiket, bevallásaikat, számlaegyenelegeiket, fizethetnek elektronikusan otthonról is stb.).

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2018. évtől van arra lehetőség, hogy a papír alapú kapcsolattartást felváltsa az elektronikus ügyintézés (erről több tájékoztató anyag is olvasható honlapunkon) adóügyekben is.

 

Ehhez Önöknek, mint magánszemélyeknek kell egy ún. „Rendelkezési Nyilvántartásban" /RNY/ megváltoztatni – elektronikusra átállítani - az ügyintézés módját.

 

A Rendelkezési Nyilvántartás a természetes személyek és szervezetek elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván és azt az arra jogosult szervek felé megismerhetővé teszi. Az RNY ügyfelei azonosítási és kapcsolattartási módokkal, illetve egyéb elektronikus szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos nyilatkozatokat tehetnek meg, mely rendelkezések teljes bizonyítóerővel bírnak.

 

Ügyintézési rendelkezést kizárólag 18 év feletti természetes személyek tehetnek, akik valamely személyi alapnyilvántartás (személyiadat-és lakcímnyilvántartás, központi idegenrendészeti nyilvántartás vagy az elektronikus ügyintézést igénybe vevő, külföldön élő természetes személyek személyi nyilvántartása) alanyai.

 


Kérjük, hogy a gyorsabb ügyintézés érdekében, ha beállította az elektronikus ügyintézést, úgy erről egy email-ben/ ado@ph.eger.hu/ szíveskedjék az önkormányzati adóhatóságot értesíteni!

 

Az elektronikus ügyintézés további részleteiről itt olvashat.

 

A változásokról folyamatosan frissülő információkat a város honlapján találhatnak https://www.eger.hu/hu/adougyek  az érdeklődők!

 

 

Továbbra is jó egészséget kívánunk minden kedves ügyfelünknek és családjának!

 

Eger, 2020. április hó

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága

 

 

 



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!