Ugrás a fő tartalomhoz
2024. július 02. | Ottó

Elektronikusan lekérdezhető adószámlák

Létrehozva: 2018. szeptember 04.  |  Utoljára frissítve: 2019. április 02.

Amennyiben az adószámla legalább egy helyi önkormányzatunknál kezelt helyi adónem (pl.: építményadó, beszedett idegenforgalmi adó, iparűzési adó stb.), vagy más önkormányzati hatáskörbe tartozó adónem (pl.: gépjárműadó, késedelmi pótlék, bírság, közigazgatási eljárási illeték stb.) vonatkozásában 1.000 forintot meghaladó tartozást vagy túlfizetést mutat, akkor az adószámla egyenlegéről, továbbá amennyiben késedelmi pótlék felszámításával érintettek, annak összegéről, részletezéséről és levezetéséről évente egyszer, október 31-ig értesítjük az adózókat. A helyi adóztatás bevezetése óta az értesítést - papír alapon - az adózóink jóval a törvényi és a második féléves fizetési határidő (szeptember 15.) előtt megkapták önkormányzati adóhatóságunktól.


Ha a helyi adó(k)ban, a belföldi gépjárművek adójában az esedékes adó összege az ezer forintot nem éri el, akkor azt az adózónak kizárólag akkor kell megfizetnie, amikor a meg nem fizetett és a jövőben esedékessé váló adó együttes összege az ezer forintot eléri. A fizetési kötelezettségeket az egyenlegértesítőben megadott számlákra kell megfizetni az érintett adózóknak.

 

Az egyszeri regisztrációt követően 2015. április 15-től minden adózónak lehetősége van Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatóságánál nyilvántartott adatok meghatározott körének elektronikus lekérdezésére és az adófolyószámláik megtekintésére. Ha Ön ügyfélkapus regisztrációval rendelkezik, úgy lehetősége van az elektronikus rendszeren keresztül (E-ado) megtekinteni az önkormányzati adóhatóság nyilvántartásában lévő, adózással kapcsolatos fontosabb adatait (adatbejelentéseit, bevallásait, adótárgyait, befizetéseit, folyószámlája aktuális állapotát, stb.). Az elektronikus rendszerünk a nap 24 órájában elérhető.

 

A folyószámla egyenleg értesítési kötelezettség keretében az elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, adóbevallók, adatbejelentők, bejelentkezők 2018. január 1-jétől már elektronikus formában is megnézhetik az egyenleget a rendelkezésre álló E-ado rendszeren keresztül, melyről tájékoztatást is ad ki az önkormányzati adóhatóság.


(Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm. rendelet 22. § (1) bekezdése alapján, valamint az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. §; 22. §-ai, továbbá az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 36. § (1-3) bekezdése szerint.)

 

Tekintettel arra, hogy az a 2018. január 1-jétől országos szinten bevezetett elektronikus ügyintézést még nem mindenki sajátította el kellően, így az elektronikus módon aláírt és kiküldött döntést/felhívást/levelet/tájékoztatót/folyószámla egyenlegközlőt - tájékoztató jelleggel - 2018. évben papír alapon is megküldjük az érintetteknek. Ezt követően azonban ilyen jellegű papír alapú tájékoztatást már nem ad ki önkormányzati adóhatóságunk.

 

Az önkormányzati adóhatóságunknál vezetett adószámlájának alakulását, aktuális egyenlegét ügyfélkapus regisztrációval, az E-ado szolgáltatásokon www.eger.hu belül (https://eger.eado.hu/) elérhető Elektronikus Számlaegyenleg Lekérdezési Rendszeren lekérdező felület segítségével folyamatosan nyomon követheti, továbbá tájékozódhat a késedelmi pótlék összegéről is.

 

Az E-ado rendszer működésének részleteiről az alábbi menüpontban tájékozódhat: http://www.eger.hu/hu/adougyek/elektronikus-ado-rendszer.

 

Ha az Ön egyenlege tartozást mutat

 

Az aktuális dátummal lekérdezett adószámla-kivonaton szereplő egyes adónemek alatt látható a lekérdezés időpontjában fennálló egyenlege. Ha az tartozást mutat, javasoljuk, hogy azt haladéktalanul rendezze a további késedelmi pótlék felszámításának, illetve az esetleges végrehajtásnak az elkerülése érdekében.

 

Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy az előírt adókat az esedékességi határidőkig az adózó/adóalany köteles megfizetni! Amennyiben a jelzett határidőig és összegek tekintetében adófizetési nehézsége adódna, úgy a fizetési könnyítés lehetőségeiről a honlapunkon szíveskedjék tájékozódni. Amennyiben Önnek helyi adó (pl.: építményadó, idegenforgalmi adó, helyi iparűzési adóelőleg), gépjárműadó, valamint egyéb más fizetési kötelezettség (pótlékok és bírságok) terheli vagy esetleg elévülési időn belül terhelte, akkor ezeket Eger Megyei Jogú Város Önkormányzatának megfelelő adószámláira kell megfizetnie. (Számlaszámainkat az alábbi menüpontban is megtalálhatja: http://www.eger.hu/hu/adougyek/szamlaszamok)

 

A tartozás kiegyenlítése befizetéssel vagy az önkormányzatunk lévő más számlájának túlfizetésének átvezetéssel történhet.

 

A tartozás rendezésének egyik módja az adónemek közötti átvezetés. Erre azonban kizárólag akkor van lehetősége, ha adószámláján a tartozásban érintett adónemen túl egy másik adónemen túlfizetése van. Csak valós túlfizetés átvezetésére van mód, előfordulhat ugyanis, hogy a túlfizetése „látszólagos". Ilyen eset lehet például az, amikor a befizetés már megjelenik az adószámlán, a bevallás, adatbejelentés viszont még nem, mert javítás vagy hiánypótoltatás alatt áll. Más számlán lévő túlfizetés átvezetését az adózónak kell kérelmeznie, erre adóhatóságunk nyomtatványt is rendszeresített (http://www.eger.hu/hu/adougyek/egyeb-kerelmek). A túlfizetés átvezetését benyújthatja az e-Papír szolgáltatás keretében. (ePapír benyújtás: Címzett: EGER MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA Témacsoport: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus: Adóügyek) Gazdálkodóknak minősített adózók az észrevételeket kizárólagosan elektronikus formában és módon tehetik meg önkormányzati adóhatóságunk felé.

 

A fennálló tartozás rendezésének másik jellemzőbb módja a befizetés.

 

Amennyiben Ön pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett (pl.: jogi személyek, áfakörös egyéni vállalkozók), úgy befizetését belföldi pénzforgalmi számlájáról, kell teljesítenie.

 

Ha nem kötelezett pénzforgalmi számlanyitásra (pl.: nem áfakörös egyéni vállalkozó, természetes személy), akkor befizetési kötelezettségeit postai készpénz-átutalási megbízással, azaz csekken, vagy lakossági folyószámlájáról banki átutalással kell rendeznie.

 

Pénzforgalmi számlanyitási kötelezettségétől függetlenül az elektronikus fizetéseket és elszámolásokat biztosító E-ado „ELEKTRONIKUS BEFIZETÉS" alrendszeren keresztül (VPOS szolgáltatással) átutalással is fizethet.

 

Nem természetes személyként fizetési kötelezettségét ügyfélszolgálatunkon bankkártyával, POS terminálokon akkor rendezheti, ha valamely adószámlára történő befizetést kell teljesítenie.

 

Természetes személyként bármely fizetési kötelezettségét rendezheti ügyfélszolgálatunkon bankkártyával, a POS terminál használatával.

 

Mindezeken túl természetes személyként – pénzforgalmi számlanyitási kötelezettségétől függetlenül – tartozását az E-ado felületen bankkártyás (VPOS) fizetéssel is teljesítheti, közvetlenül az adószámla lekérdezése során.

 

Tájékoztatjuk, hogy a 2018. évben folyószámla egyenleg során kibocsátott – QR kóddal ellátott - csekkek alkalmasak az „iCsekk" szolgáltatással történő befizetésre is, ez jelentősen megkönnyíti az adófizetést.

 

Ha az Ön egyenlege túlfizetést mutat

 

Amennyiben az aktuális dátummal lekérdezett adószámláján valós túlfizetése van, annak visszaigénylését – hasonlóan az adónemek közötti átvezetéshez – csak a http://www.eger.hu/hu/adougyek/egyeb-kerelmek menüpontból letöltött kiutalási kérelem benyújtásával kezdeményezheti.

 

A kifizetés további feltétele, hogy a kiutalni kért összeg még nem évült el, továbbá elévülési időn belül valamennyi bevallását benyújtotta. A visszaigényléshez való jog főszabályként azon naptári évnek az utolsó napjától számított 5 év elteltével évül el, amelyben az igényléshez való jog megnyílt (például amely évben a kötelezettségeinél nagyobb összeget fizetett be, vagy amelyben az iparűzési adóról beadott bevallása alapján visszaigényelhető adója keletkezett és annak kiutalását/átvezetését nem kérte).

 

Ha Önnek kérdése van, vagy egyéb más tájékoztatást is szeretne kapni

 

Ha az adószámláján szereplő adatokkal kapcsolatban észrevételt kíván tenni, azt illetékmentesen megteheti személyesen, az adószámlát vezető egri önkormányzati adóhatóság ügyfélszolgálatán, illetve írásban.

 

Ügyfélfogadás helye (adóügyekben): Eger MJV Polgármesteri Hivatal, Eger, Dobó István tér 2.
Ügyfélfogadás időpontjai: Hétfő: 9.00-16.00, Kedd: 9.00-16.00,
Szerda: 9.00-17.00, Csütörtök: 9.00-16.00
E-mail cím: ado@ph.eger.hu
Honlap cím: www.eger.hu; ado.eger.hu
Központi telefonszám: +36 36 523-700

 

Az ügymenet gyorsítása érdekében javasoljuk a honlapunkról letölthető „ÉFSZLA2018" számú „Észrevétel adófolyószámla-kivonatra" elnevezésű nyomtatvány használatát, amely elérhető a http://www.eger.hu/hu/adougyek/egyeb-nyomtatvanyok menüpontján belül. Az észrevételét benyújthatja az e-Papír szolgáltatás keretében.

 

Önkormányzati adóhatóságunk felhívja az Ön szíves figyelmét arra, hogy az önkormányzati adóügyek intézése során az adózók adatainak védelmében kiemelt figyelmet fordít a személyes, az üzleti adatok, tovább az adótitok megőrzésére. Az ügyfelek személyes érdekeinek védelmében az egyes adózók adataival, adófizetési kötelezettségével, számlaegyenlegével kapcsolatos információkat csak azon illetékes személyek részére tudjuk megadni, akik személyazonosságukat, képviseleti jogosultságukat a megfelelő okmányokkal igazolják. Konkrét adózási információkról ügyfélszolgálatunkon, illetve az ügyintézőinkkel való egyeztetést követően van lehetőségük tájékozódni. Telefonon csak általános tájékoztatást van módunkban adni.

 

Köszönjük, hogy befizetett adójával hozzájárul Eger Megyei Jogú Város sikeréhez és fejlődéséhez!

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!