Ugrás a fő tartalomhoz
2024. július 01. | Tihamér

Fizetési értesítők a magánszemélyek részére

Létrehozva: 2023. február 17.  |  Utoljára frissítve: 2023. február 21.

Magánszemély adózók részére március első hetében postaládákba kerülnek a Fizetési Értesítők és a helyi adók befizetésére szolgáló csekkek (2023. március 16-ig fizethetők az esedékes helyi adók, iparűzési adóelőlegek)


Segítve az önkéntes adófizetést Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága a magánszemély adózóknak postán vagy az elektronikus úton /tárhelyekre/ megküldi az Adószámla Fizetési Értesítőket, valamint postai úton a befizetésre szolgáló csekkeket.

 

A Fizetési Értesítők elkészítése (cc.: 17 ezer levél) 2023. február 21-i nappal történik, a postai kézbesítés és kiküldés 2023. március elején várható, így kérjük, kísérjék figyelemmel postaládájukat, tárhelyüket. Az elektronikus ügyintézést választó magánszemélyek részére a fizetési határidő előtt – 11. héten - Fizetési Emlékeztető is kiküldésre kerül, immár frissített adatokkal.

 

Azon ügyfelünk kap postán vagy az elektronikus tárhelyére „Fizetési Értesítőt", akinek 1.000 Ft-ot meghaladó helyi adófizetési kötelezettsége van, illetve lesz 2023. március 16-ig az egri önkormányzati adóhatóság felé. Adófizetési kötelezettség lehet akár már esedékessé vált adótartozás vagy 2023 március 16-ig fizetendő adókövetelés is.

 

Amennyiben ún. "véglegesítésre váró tételek" is szerepelnek az adószámláján, úgy annak összegeit az előzőleg már kiküldött "Határozatban" foglaltak alapján kell megfizetnie, vagy a véglegesítést követően kerül számláján jóváírásra.

 

Tájékoztatjuk, hogy egyes önkormányzati adóhatósághoz már benyújtott építményadózást érintő adatbejelentéseket, melyek „adókötelezettség megszűnéssel", vagy az építmények „funkció változásával" függenek össze, az országos informatikai ASP Adószakrendszerben - annak informatikai fejlesztése miatt - a számlaegyenleg készítés időpontjáig még nem lehetett feldolgozni. Amennyiben a fejlesztések megtörténnek, beadványaikat soron kívül feldolgozzuk és ezekről külön Határozatban értesülnek az érintettek.

 

Az adófizetés teljesíthető csekkes befizetéssel, utalással, valamint bankkártyás fizetéssel is. Az adószámla-egyenleg az adószámlák nevét és számát is tartalmazza. Banki átutaláskor az adószámot vagy az adóazonosító jelet is kérjük feltüntetni a közlemény rovat elején. Az adófizetés módja alapvetően attól függ, hogy valaki pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett-e (elsősorban jogi személyek, áfakörös egyéni vállalkozók) vagy sem (pl.: magánszemélyek).

 

Akik nem kötelezettek pénzforgalmi számla nyitására, azok fizethetnek banki átutalással, csekken vagy az elektronikus fizetéseket és elszámolásokat biztosító alrendszeren (EFER-en) keresztül átutalással. A postázott csekk teljes kitöltöttségű QR kóddal ellátott, így alkalmas elektronikus úton történő fizetésre is.

 

Az önkormányzati adóhatóság ügyfélszolgálatán is lehet bankkártyás fizetést teljesíteni. Ügyfélfogadás helye: Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, Eger, Dobó István tér 2. Ügyfélfogadás időpontjai: Hétfő: 9.00-16.00, Kedd: 9.00-16.00, Szerda: 9.00-17.00, Csütörtök: 9.00-16.00.

 

Helyi adó ügyeket - így többek között bankkártyával történő adófizetést is - az Elektronikus Önkormányzati Portálon (E-Portál) keresztül lehet elektronikusan intézni. Az E-Portálon helyi adóügyek lehet indítani, adószámla egyenleg lehet lekérdezni, bevallási információkat lehet megtekinteni és a helyi adókat egyszerűen be is lehet fizetni.

 

Az adózó vagy meghatalmazottja az E-Portálról tudja bejelentkezését indítani: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap.

 

Az online elektronikus ügyintézéshez szükséges a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztüli azonosítás.

 

Az E-Portál a nap 24 órájában elérhető, itt belépve megtörténhet az adófizetési kötelezettségek napi szintű lekérdezése és a helyi adófizetés is.
(Az E-Portál működésével kapcsolatos tájékoztató is megtekinthető a jelzett https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap  elérhetőségen.)

 

Tájékoztatjuk, hogy Eger Megyei Jogú Város honlapján www.eger.hu  => „Adóügyek" elérhetőségen a központi és egri helyi adójogszabályokról, önkormányzati adókkal kapcsolatos tájékoztatókról, információkról, elektronikus és papír alapú bevallási és adatbejelentési nyomtatványokról, elektronikusan intézhető ügyekről, beadványokról részletesen tájékozódhatnak.

 

Itt Hírlevél-re is fel lehet iratkozni, ez későbbiekben segíthet az információk időben történő megszerzésében.

Ha információt szeretnének, hívhatják központi telefonszámunkat +36 (36) 523-700 és munkaidőben kollégáink készséggel állnak az Önök rendelkezésére!

 

Általános információkról lehetőség van elektronikus levélben is érdeklődni /e-mail cím: ado@ph.eger.hu/.

 

A Fizetési Értesítők kapcsán további részletes információkról honlapunkon / www.eger.hu   => Adóügyek/ olvashatnak!

 

Felhívjuk szíves figyelmüket az alábbi Tájékoztatónkra is:

 

- Magánszemélyek is intézhetik otthonról elektronikusan helyi adóügyeiket
2023-01-17-maganszemelyek-is-intezhetik-otthonrol-elektronikusan-helyi-adougyeiket_63c79a60ca4c3.pdf (eger.hu)

 

 

- Az Elektronikus Önkormányzati Portálon megtalálható nyomtatványok (bevallás, adatbejelentés, változásbejelentés, kérelem stb.) elektronikus vagy papír alapú ügyintézéshez

2023-01-17-az-elektronikus-onkormanyzati-portalon-megtalalhato-nyomtatvanyok-elektronikus-vagy-papir-alapu-ugyintezeshez_63c79af05ae59.pdf (eger.hu)

 

Előre is köszönjük szíves közreműködésüket!

 

Eger, 2023. február hó

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!