Ugrás a fő tartalomhoz
2024. július 01. | Tihamér

Fizetési értesítők postázása

Létrehozva: 2022. február 23.  |  Utoljára frissítve: 2022. február 23.

Magánszemély adózók részére március első hetében postaládákba kerülnek a Fizetési Értesítők és a helyi adók befizetésére szolgáló csekkek /2022. március 15-ig fizethetők az esedékes helyi adók, tételes adók és adóelőlegek!/


Segítve az önkéntes adófizetést Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága a magánszemély adózóknak postán, vagy az elektronikus úton /tárhelyekre/ megküldi az Adószámla Fizetési Értesítőket, valamint a befizetésre szolgáló csekkeket. A postai kézbesítés és kiküldés 2022. március elején várható, így kérjük, kísérjék figyelemmel postaládájukat, tárhelyüket. Azon ügyfelünk kap postán vagy az elektronikus tárhelyére „Fizetési Értesítőt", akinek 1.000 Ft-ot meghaladó helyi adófizetési kötelezettsége van, illetve lesz 2022. március 15-ig az önkormányzati adóhatóság felé. Adófizetési kötelezettség lehet akár már esedékes adótartozás, vagy 2022. március 15-ig fizetendő adókövetelés is.

 

Az adófizetés teljesíthető csekkes befizetéssel, utalással, valamint bankkártyás fizetéssel is. Az adószámla-egyenleg az adószámlák nevét és számát is tartalmazza. Banki átutaláskor az adószámot vagy az adóazonosító jelet is kérjük feltüntetni a közlemény rovat elején. Az adófizetés módja alapvetően attól függ, hogy valaki pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett-e (elsősorban jogi személyek, áfakörös egyéni vállalkozók) vagy sem (pl.: magánszemélyek). /Akik nem kötelezettek pénzforgalmi számla nyitására, azok fizethetnek banki átutalással, csekken, vagy az elektronikus fizetéseket és elszámolásokat biztosító alrendszeren (EFER-en) keresztül átutalással./ A postázott csekk teljes kitöltöttségű QR kóddal ellátott, így alkalmas elektronikus úton történő fizetésre is.

 

Az önkormányzati adóhatóság ügyfélszolgálatán is lehet bankkártyás fizetést teljesíteni. Ügyfélfogadás helye: Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, Eger, Dobó István tér 2. Ügyfélfogadás időpontjai: Hétfő: 9.00-16.00, Kedd: 9.00-16.00, Szerda: 9.00-17.00, Csütörtök: 9.00-16.00.

 

Helyi adó ügyeket - így többek között bankkártyával történő adófizetést is - az Elektronikus Önkormányzati Portálon keresztül lehet on-line intézni. Az E-Portálon adóügyek lehet indítani, adószámla egyenleg lehet lekérdezni, bevallási információkat lehet megtekinteni és a helyi adókat is be lehet fizetni. Az adózó vagy meghatalmazottja az E-Portálról tudja bejelentkezését indítani: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap . Az on-line ügyintézéshez szükséges a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztüli azonosítás. Az E-Portál a nap 24 órájában elérhető, itt belépve megtörténhet az adófizetési kötelezettségek napi szintű lekérdezése és a helyi adófizetés is. Az E-Portál működésével kapcsolatos tájékoztató is megtekinthető a jelzett elérhetőségen.

 

Tájékoztatjuk, hogy Eger Megyei Jogú Város honlapján  www.eger.hu  => Adóügyek a központi és egri helyi adójogszabályokról, önkormányzati adókkal kapcsolatos tájékoztatókról, információkról, elektronikus és papír alapú bevallási és adatbejelentési nyomtatványokról, elektronikusan intézhető ügyekről, beadványokról részletesen tájékozódhatnak. Itt HÍRLEVÉL-re is fel lehet iratkozni, ez későbbiekben segíthet az információk időben történő megszerzésében. Ha információt szeretnének, hívhatják központi telefonszámunkat +36 (36) 523-700 és munkaidőben kollégáink készséggel állnak az Önök rendelkezésére! Általános információkról lehetőség van elektronikus levélben is érdeklődni /e-mail cím: ado@ph.eger.hu/.

 

A Fizetési Értesítők kapcsán további részletes információkról honlapunkon / www.eger.hu  => Adóügyek/ olvashatnak!

 

Köszönjük, hogy az adókötelezettségek teljesítésével, valamint befizetett adókkal hozzájárulnak Eger Megyei Jogú Város fejlődéséhez.

 

Eger, 2022. február hó


Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!