Ugrás a fő tartalomhoz
2024. december 24. | Ádám

Kedvezmények a veszélhelyzet után

Létrehozva: 2020. augusztus 25.  |  Utoljára frissítve: 2020. augusztus 25.

Önkormányzati adóhatóság végrehajtási eljárásai és fizetési kedvezmények a veszélyhelyzet után


A COVID-19-járvány miatt 2020. március 11-én elrendelt veszélyhelyzet 2020. június 17-én megszűnt. A végrehajtási eljárások 2020. március 24-től a veszélyhelyzet után további 15 napig, azaz 2020. július 3-ig szüneteltek. A szünetelő eljárások 2020. július 4-től indultak újra. Az önkormányzati adóhatóság tehát ismét benyújthatja (és be is nyújtotta) az ügyfelek pénzforgalmi szolgáltatóinak a hatósági átutalási megbízásokat, egyúttal megszüntetheti a jövedelem letiltások felfüggesztését.

 

A végrehajtási eljárás megindítása előttnéhány kivételtől eltekintve – Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága az adósnak Fizetési Értesítőt/Felhívást küld, az abban szereplő határidő leteltéig végrehajtási cselekmény általában nem történik. Ha az ügyfél vagyoni, gazdálkodási körülményei indokolják, akkor a fizetési értesítőben megjelölt határidőben vagy akár azon túl is fizetési kedvezményt kérhet.

 

Az önkormányzati adóhatóság a veszélyhelyzet megszűnése után is engedélyezhet az önhibájukon kívül nehéz helyzetbe került ügyfeleinek akár hosszabb távú, pótlékmentes fizetési halasztást, részletfizetést vagy a kettő kombinációját, ha igazolható, hogy a fizetési nehézség a koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet következtében alakult ki.

 

Természetesen továbbra sem csak a járvány indokával előterjesztett kérelmekre engedélyezhető fizetési kedvezmény, hanem az általános szabályok szerint egyéb fizetési nehézség miatt is. A speciális kérelmek lehetősége ugyan már megszűnt, ám az általános szabályok alapján most is van lehetőség fizetési könnyítésre. A fizetési könnyítés szabályait az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény szabályozza. A fizetési könnyítés engedélyezését az adózó vagy az adó megfizetésére kötelezett személy a kötelezettségét nyilvántartó önkormányzati adóhatóságtól kérelmezheti.

 

Ha az ügyfél a veszélyhelyzet miatt vagy a Kormányrendelet alapján engedélyezett fizetési könnyítését nem vagy nem a határozatban foglaltak szerint teljesíti, akkor az önkormányzati adóhatóság először 8 napos határidővel felhívást küld, amiben tájékoztatja a hátralékos adózót a mulasztás jogkövetkezményeiről. Ha a felhívásnak az adózó nem tesz eleget, akkor az önkormányzati adóhatóság a fizetési könnyítést visszarendezheti, vagyis a tartozást egy összegben meg kell fizetni. A követelés végrehajthatóvá válik.

 

Az önkormányzati adóhatóságnál az elektronikus ügyintézés folyamatosan /24/7/365/ a hét minden napján napi 24 órában biztosított. Az Elektronikus Önkormányzat Portál (Portál) https://ohp-20.asp.lgov.hu/ nyitólap, ügyfelei számára biztosít elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat. Személyes megjelenés, postai sorban állás nélkül ellenőrizhetik adószámláikat és ingyenesen fizethetnek bankkártyával adót, díjat, illetékeket önkormányzatunknál.

 

A helyi adózás és a gépjárműadózás részleteiről, az elektronikus ügyintézésről honlapunkon www.eger.hu adóügyek elérhetőségen tájékozódhat az érdeklődő.

 

Köszönjük, hogy adókötelezettségek betartásával és adófizetésével hozzájárul Eger Megyei Jogú Város fejlődéséhez. Továbbra is jó egészséget kívánunk minden Kedves Ügyfelünknek, Munkatársaiknak és Családtagjainak egyaránt!

 

Eger, 2020. augusztus hó

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!