Közelgő adófizetési határidő
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága (továbbiakban: önkormányzati adóhatóság) minden érintett részére - postai úton illetve elektronikus formában - eljuttatta az egyenleg értesítéseket, akiknél a szeptemberi vagy már esedékes adófizetési kötelezettség elérte az ezer forintot.
A folyószámla értesítők kiküldésének célja kétirányú, egyrészt részletes információt nyújtunk Önöknek az önkormányzati adóhatóság felé esedékes, 2018. szeptember 17-ig fizetendő adóelőírásairól, másrészt az épp aktuális pénzügyi helyzetéről, eddigi befizetéseiről és az esetlegesen fennálló tartozásairól is. Önkormányzati adóhatóságunk szeretné az Önök figyelmét felhívni arra is, hogy az előírt adókat az esedékességi határidőkig az Adózó/Adóalany köteles megfizetni, ez azt is jelenti, hogy befizetés elmaradása esetében intézkednie kell az adóhatóságnak a tartozás megszüntetése érdekében. Amennyiben, a jelzett határidőig és összegek tekintetében az Adózóknak adófizetési nehézsége adódna, úgy a fizetési könnyítés lehetőségeiről a honlapunkon (www.eger.hu. adóügyek menüpont alatt) szíveskedjenek tájékozódni.
A helyi adók (építmények utáni építményadó, reklámhordozók utáni építményadó, az iparűzési adó/adóelőleg, a beszedett idegenforgalmi adó augusztus havi része), valamint a gépjárműadó idei második félévre esedékes összegeit 2018. szeptember 17-ig lehet pótlékmentesen megfizetni. 33 ezer darab levél és több mint 43 ezer csekk került kiküldésre annak érdekében, hogy Önök időben rendezni tudják adófizetési kötelezettségeiket. Közel 8 ezer Adózó esetében elektronikus formában is kiküldésre került az értesítés. A részletekről bővebben honlapunkon (www.eger.hu) olvashatnak az érdeklődők.
A fizetési kötelezettségeket az egyenlegértesítőben megadott adószámlákra kell megfizetni az érintett Adózóknak. A fizetési kötelezettséget a pénzforgalmi bankszámlanyitásra kötelezett Adózónak belföldi pénzforgalmi bankszámlájáról átutalással, pénzforgalmi bankszámlanyitásra nem kötelezett Adózónak postai készpénz-átutalási megbízással (csekk) vagy belföldi bankszámlájáról történő átutalással kell teljesítenie. Az önkormányzati adóhatóság ügyfélszolgálatán lehetőség van bankkártyával történő fizetésre (POS) is, illetve a nap 24 órájában az eADÓ folyószámla egyenleg lekérdező rendszeren keresztül online bankkártyás fizetést (VPOS) is lehet teljesíteni. Tájékoztatjuk T. Adózóinkat, hogy a kibocsátott – QR kóddal ellátott - csekkek alkalmasak az „iCsekk" szolgáltatással történő befizetésre is, ez jelentősen megkönnyíti az adófizetést.
Fontos feladatnak tekinti Hivatalunk az Önök tájékoztatását, segítését adózási kérdésekben és ügyekben, ezért egyszeri regisztrációt követően 2015. április 15-től minden Adózónak lehetősége van önkormányzati adóhatóságunknál nyilvántartott adatok meghatározott körének elektronikus lekérdezésére és az adófolyószámláik megtekintésére. Ha Önök ügyfélkapus regisztrációval rendelkeznek, úgy az év bármely napján lehetőségük van az elektronikus felületen keresztül (eADÓ) megtekinteni az önkormányzati adóhatóság nyilvántartásában lévő, adózással kapcsolatos fontosabb adatokat (adatbejelentéseit, bevallásait, adótárgyait, befizetéseit, folyószámlája aktuális állapotát, stb.). Az elektronikus rendszerünk a nap 24 órájában elérhető.
2018. január 1-jét követően önkormányzati adóhatóságunk előtt indult adóügyekben, ha Önök elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, úgy a megfelelő elektronikus tárhelyeire történik a levelezés. A megváltozott kapcsolattartási mód miatt kérjük Önöket, hogy feltétlen nézzék elektronikus levelezésüket és elektronikus tárhelyeiket (Cégkapu, Központi Ügyfélregisztrációs Nyilvántartáshoz tartozó tárhely /KÜNY tárhely/. Tekintettel arra, hogy az a 2018. január 1-jétől országos szinten bevezetett elektronikus ügyintézést még nem mindenki sajátította el kellően, így annak érdekében, hogy ennek okán ne érje Önöket hátrány, az elektronikus módon aláírt és kiküldött folyószámla egyenlegközlőt idén utoljára papír alapon is eljuttatta az Adózókhoz önkormányzati adóhatóságunk.
Köszönjük, hogy befizetett adójával hozzájárul Eger Megyei Jogú Város sikeréhez és fejlődéséhez!
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága
Ügyfélfogadás helye (adóügyekben): Eger MJV Polgármesteri Hivatal, Eger, Dobó István tér 2.
Ügyfélfogadás időpontjai: Hétfő: 9.00-16.00, Kedd: 9.00-16.00,
Szerda: 9.00-17.00, Csütörtök: 9.00-16.00
E-mail cím: ado@ph.eger.hu
Honlap cím: www.eger.hu; ado.eger.hu
Központi telefonszám: +36 36 523-700
Az önkormányzati adóhatóság - a befizetési határidőre való tekintettel - 2018. szeptember 14-én (pénteken) 8.00 órától - 14.00 óráig rendkívüli ügyfélfogadást tart.