Ugrás a fő tartalomhoz
2024. december 21. | Tamás

Postára kerültek a folyószámla értesítők

Létrehozva: 2017. február 28.  |  Utoljára frissítve: 2019. április 02.

A jogszabályi előírásoknak megfelelően Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága az adókötelezettségeket érintő változásokat az ún. kivetéses adónemekben - az adóbevallások illetve az adatszolgáltatások alapján kapott információk alapján - átvezette. Az adókötelezettségeket érintő változásokról több mint 11 ezer tértivevényes határozatot adott postára az adóhatóság. E határozatokat többségét már átvették az érintettek. A kibocsátott határozatokban jelezte adóhatóságunk, hogy az adó befizetésére szolgáló csekkeket a Folyószámla értesítő folyószámla fogja tartalmazni.


Az önkormányzati adóhatóságunk – az előző évek gyakorlatához hasonlóan - „Folyószámla-értesítő" levélben tájékoztatja az adózókat arról, hogy határidőben tudják teljesíteni március hóban esedékes adófizetési kötelezettségeiket. Akiknek szükséges, megküldtük az adó befizetésére szolgáló csekkeket is, külön az esetleges tartozásról és külön a 2017. március 16-i nappal esedékes adóösszeg(ek)ről egyaránt. Közel 35 ezer levél került postára és kézbesítésre és mellékeltünk több mint 44 ezer csekket is. A küldemények 2017. március 1-jétől kerülnek postára.

 

Amennyiben az adózókat Egerben helyi adó (építményadó, idegenforgalmi adó, helyi iparűzési adóelőleg), gépjárműadó, valamint egyéb más fizetési kötelezettség (pótlékok és bírságok) terheli vagy esetleg elévülési időn belül terhelte, akkor azt Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága felé kell megfizetnie. A pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó befizetéseit belföldi pénzforgalmi számlájáról átutalással köteles teljesíteni. A számlanyitásra nem kötelezett adózó befizetési kötelezettségeit postai készpénz-átutalási megbízással (csekk), vagy folyószámlájáról banki átutalással is teljesítheti. A kibocsátott – QR kóddal ellátott - csekkek alkalmasak az „iCsekk" szolgáltatással történő befizetésre. Az adóhatóságunk ügyfélszolgálatán adózóink bankkártyával is fizethetnek. (A bankkártyás fizetés és az iCsekk alkalmazással történő fizetés Önöknek többlet költséget nem jelent.)

 

A folyószámla egyenleg értesítőben tájékoztatjuk a folyószámláján könyvelt adatokról, adóbevallásairól, határozati előírásairól, ezáltal is lehetőséget biztosítva az esetleges egyeztetésekre. Észrevételeiket írásban a honlapunkról letölthető „ÉSZ2017" számú nyomtatványon is benyújthatják.

 

Ha Önöknek adófizetési nehézsége keletkezik, úgy a lehetőségekről honlapunkon www.eger.hu ADÓÜGYEK illetve ado.eger.hu szíveskedjék tájékozódni. Az adózással kapcsolatos hasznos tudnivalókról, valamint a Folyószámla értesítőről bővebben Eger város honlapján olvashatnak a www.eger.hu internetes honlap „Adóügyek" menüpontban a „Tájékoztatók" között.

 

Ha Ön ügyfélkapus regisztrációval rendelkezik, úgy lehetősége van az elektronikus rendszeren keresztül (E-ADÓ) megtekinteni az önkormányzati adóhatóság nyilvántartásában lévő, adózással kapcsolatos fontosabb adatait (bevallásait, adótárgyait, befizetéseit, folyószámlája aktuális állapotát, stb.), valamint a rendszeren keresztül on-line bankkártyás befizetést is indíthat. A programba a WWW.EGER.HU elérhetőségről lehet belépni.

 

Tájékoztatjuk továbbá arról is, hogy az adózók személyes adataival, adófizetési kötelezettségeivel, számlaegyenlegeivel kapcsolatos információkat - a személyes adatok védelmének érdekében - csak azon ügyfelek részére adhatjuk meg, akik személyazonosságukat, képviseleti jogosultságukat a megfelelő okmányokkal igazolják. Konkrét adózási információkról, ügyfélszolgálatunkon illetve az ügyintézőinkkel való egyeztetést követően van lehetőségük tájékozódni. Telefonon keresztül csak általános tudnivalókat áll módunkban megadni. Az elektronikus rendszerünk azonban a nap 24 órájában elérhető.

 

Köszönjük, hogy befizetett adójával hozzájárul Eger Megyei Jogú Város fejlődéséhez!

 

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága

 

Ügyfélfogadás helye: Eger MJV Polgármesteri Hivatal, Eger, Dobó István tér 2.
Ügyfélfogadás időpontjai: Hétfő: 9.00-16.00, Kedd: 9.00-16.00, Szerda: 9.00-17.00, Csütörtök: 9.00-16.00



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!