Ugrás a fő tartalomhoz
2024. július 02. | Ottó

Szálláshely üzemeltés változásának bejelentése

Létrehozva: 2020. szeptember 24.  |  Utoljára frissítve: 2020. szeptember 24.

Tájékoztató a szálláshely üzemeltetésben bekövetkezett változások bejelentéséről


A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjét a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet szabályozza. E rendelet határozza meg Magyarország területén a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeit és a szálláshely-üzemeltetés bejelentésének rendjét.

 

A bejelentés az alábbi adatokat tartalmazhatja: a szálláshely-szolgáltató nevét, címét, illetve székhelyét, a szálláshely-szolgáltató adóazonosító számát, statisztikai számjelét, a szálláshely címét, helyrajzi számát, helyszínrajzát, továbbá - nyaralóhajó esetén - a kikötő címét, helyrajzi számát, helyszínrajzát, a szálláshely befogadóképességét, a vendégszobák, kemping esetén - területegységek számát, valamint - nyaralóhajó esetén - a lakóegységek számát és az ágyak számát, a szálláshely használatának jogcímét, a szálláshely elnevezését, azt, hogy a szálláshely-szolgáltatási tevékenységet mely szálláshelytípus tekintetében kívánja folytatni, azt, hogy a szálláshely-szolgáltató a szálláshelyen kíván-e élelmiszert, élelmiszer-nyersanyagot előállítani, felhasználni vagy forgalomba hozni, azt, ha a szálláshely-szolgáltató helyszíni szemle tartását kéri.

 

A bejelentéshez mellékelni kell nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére vonatkozó igazoló okiratot vagy annak másolatát a tulajdoni lap kivételével, haszonélvezet esetében - ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató - a haszonélvező hozzájárulását igazoló okiratot, közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a szálláshely-szolgáltató, a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okiratot, a szálláshelykezelő szoftver meglétét igazoló dokumentumot.

 

A jegyző az adatokban történt változást a bejelentés alapján a nyilvántartásba bejegyzi.

 

A szálláshely megszűnését a szálláshely-szolgáltató köteles a jegyzőnek a megszűnést követő nyolc napon belül bejelenteni. A jegyző a bejelentést követően haladéktalanul törli a szálláshelyet a nyilvántartásból.

 

A közigazgatási bürokráciacsökkentéssel összefüggésben egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 441/2015. (XII. 28.) Korm. rendelet hatálybalépésekor már működő és szálláshely-üzemeltetési engedéllyel rendelkező szálláshely esetében a szálláshely-szolgáltatónak csak az 1. melléklet szerinti adatokban bekövetkezett változás esetén kell az e rendelet szerinti bejelentést benyújtania. A szálláshely-szolgáltatás módosítása vagy megszüntetése esetén a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-üzemeltetési engedélyt köteles leadni.

 

Azon szálláshely-szolgáltató, amely a szálláshely-szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatos egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 155/2019. (VI. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Mód. R.) hatálybalépésekor a 4. § (1)-(2) bekezdése szerinti szálláshely-szolgáltatási tevékenységét már bejelentette, illetve működési engedéllyel rendelkezik, a jegyző részére 2019. november 30. napjáig benyújtja a 6. § (2) bekezdés d) alpontjában meghatározott dokumentumot, valamint az 1. melléklet 1. és 2. pontjában meghatározott bejelentési és üzemeltetési követelmények megfelelőségéről szóló nyilatkozatot.

 

Azon szálláshely-szolgáltató, amely a Mód. R. hatálybalépésekor a 4. § (3)-(6) bekezdése szerinti szálláshely-szolgáltatási tevékenységét már bejelentette, illetve működési engedéllyel rendelkezik, 2019. november 30. napjáig benyújtja a 6. § (2) bekezdés d) alpontjában meghatározott dokumentumot, valamint az 1. melléklet 3-6. pontjában meghatározott bejelentési és üzemeltetési követelmények megfelelőségéről szóló nyilatkozatot.

 

A 2020. szeptember 30-ig nyilvántartásba vett, vagy működési engedéllyel rendelkező azon egyéb szálláshely-szolgáltató, amely megfelel a magánszálláshelyre vonatkozó követelményeknek, 2021. december 31-ig kérelmezheti, hogy a jegyző a szálláshely-szolgáltatási bejelentését magánszálláshely szolgáltatásra módosítsa.

 

A változásokról folyamatosan frissülő információkat a város honlapján www.eger.hu  linken találhatnak az érdeklődők! A nyomtatványok innen tölthetők le. https://www.eger.hu/hu/adougyek/szallashely-ugyintezes

 

A bejelentés az Elektronikus Önkormányzat Portálról is indítható. Az E-önkormányzat portál az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap , itt a nap 24 órájában indítható ügyintézés. https://ohp-20.asp.lgov.hu/ugyinditas

 

Település EGER
Ágazat (Ipar-kereskedelem) Ügy típus (Szálláshely)
Űrlapok: SZÁLLÁSHELY MEGSZŰNÉSÉNEK BEJELENTÉSE,
SZÁLLÁSHELY NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELI KÉRELEM, BEJELENTÉS

 

A gazdálkodók a bejelentést elektronikus formában és módon teljesitik.

 

Továbbra is jó egészséget kívánunk minden Kedves Ügyfelünknek, Munkatársaiknak és Családtagjainak egyaránt!

 

Eger, 2020. szeptember hó.

 

Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Adó Irodája



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!