Ugrás a fő tartalomhoz
2024. július 01. | Tihamér

Szálláshelyek minősítése

Létrehozva: 2022. november 08.  |  Utoljára frissítve: 2022. november 08.

Kérjük ügyeljenek a határidőkre, a szálláshely üzemeltetőnek a szálláshely minősítéséről szóló dokumentumot haladéktalanul (8 napon belül) meg kell küldeni az Adóiroda felé (az első szálláshely-minősítést egyéb szálláshelyek és magánszálláshelyek esetében legkésőbb 2023. január 1-ig kell igényelni a szálláshely-minősítő szervezettől)


A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet 13. § (1) bekezdése alapján a szálláshely-szolgáltató a 6. § (1) bekezdésében meghatározott adatokban bekövetkezett változást haladéktalanul köteles írásban bejelenteni a jegyzőnek. Egyúttal a (1a) bekezdése értelmében a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-minősítésben bekövetkezett változást követően, valamint a szálláshely-minősítés* megújítása során kiállított, a 6. § (2) bekezdés e) pontja szerinti dokumentumot haladéktalanul köteles megküldeni a jegyzőnek. (Korm rend. 6. § (2) e) a szálláshely-minősítő szervezet által kiadott minősítő dokumentumot.)

 

*(szálláshely-minősítés: a szálláshelyek számára előírt minőségi követelményeknek való megfelelés vizsgálata és annak alapján a szálláshelyek minőségi fokozatokba sorolása a szálláshely-minősítő szervezet által) Minden további fontos információ megtalálható az alábbi honlapon: https://www.szallashelyminosites.hu/

 

A szálláshely-szolgáltatási tevékenységet folytatókról vezetett hatósági nyilvántartás ezentúl már a tevékenység minőségi fokozatba sorolását is tartalmazza, ehhez szükséges a minősítő eljárás során kiállított dokumentum haladéktalan – 8 napon belüli - megküldése.

 

A Korm rend. 21/A. § (1) bekezdése alapján a 2021. december 31-én már nyilvántartásba vett szálláshelyek esetén az első szálláshely-minősítést szálláshelytípusonként az alábbi időpontig szükséges igényelni a szálláshely-minősítő szervezettől:
a) szálloda szálláshelyek esetében 2021. december 31-ig;
b) panzió szálláshelyek esetében 2021. december 31-ig;
c) kemping szálláshelyek esetében 2022. június 30-ig;
d) üdülőháztelep szálláshelyek esetében 2022. június 30-ig;
e) közösségi szálláshelyek esetében 2022. június 30-ig;
f) egyéb szálláshelyek esetében 2023. január 1-ig;
g) magánszálláshelyek esetében 2023. január 1-ig.

 

A Hivatal honlapján a beküldés lehetőségét a https://www.eger.hu/hu/adougyek/szallashely-ugyintezes/nyomtatvanyok-letoltese  linken a „SZÜB22 - Bejelentő lap szálláshely minősítésről" űrlap támogatja, melyhez kell csatolni az adott minősítést.

 

Elektronikus kapcsolattartásra az e-ügyintézési jogszabályok alapján elsősorban a gazdálkodó szervezetek kötelezettek, így nekik elektronikus úton kell a dokumentumot beküldeni. Ide tartoznak a gazdasági társaságok, a szövetkezetek, az ügyvédi irodák, az egyéni cégek stb.; továbbá azok az egyesületek és az alapítványok, amelyek rendelkeznek adószámmal. Az e-ügyintézési jogszabályok az egyéni vállalkozókat is gazdálkodónak tekintik, ezért ők is elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, nemcsak a vállalkozásukkal kapcsolatos ügyekben, hanem valamennyi helyi adóügyben.

 

A dokumentum elektronikus úton benyújtható az e-Papír szolgáltatás alkalmazásával: https://epapir.gov.hu/  Címzett: EGER MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA Témacsoport: Önkormányzati igazgatás Ügytípus: Kereskedelmi ügyek

 

Azok a magánszemélyek, akik nem kötelesek az elektronikus kapcsolattartásra, de rendelkeznek KÜNY-tárhellyel, az ún. Rendelkezési Nyilvántartásban /RNY-ben/ általános jelleggel hozzájárulhatnak az elektronikus kapcsolattartáshoz. Az elektronikus kapcsolattartással kapcsolatos rendelkezés /RNY/ az alábbi felületen tehető: https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/

 

Tájékoztatjuk, hogy magánszemély ügyfél bármikor kérheti, hogy a hivatal vagy önkormányzat vele elektronikusan tartson kapcsolatot olyan ügyekben, amelyeknél az elektronikus kapcsolattartás lehetséges. Ilyen kérésnek kell tekinteni azt is, ha az ügyfél a kérelmét eleve elektronikusan nyújtja be. A dokumentum elektronikus úton benyújtható az e-Papír szolgáltatás alkalmazásával: https://epapir.gov.hu/  Címzett: EGER MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA Témacsoport: Önkormányzati igazgatás Ügytípus: Kereskedelmi ügyek. Ha az ügyfél kezdeményezi az elektronikus kapcsolattartást, a kézbesítés következményei a konkrét ügyben ugyanazok, mintha a RNY-ben hozzájárult volt az elektronikus kapcsolattartáshoz.

 

Magánszemélyek részére, akik nem választják az elektronikus utat, a dokumentumot papír alapon is benyújthatják a Hivatal felé.

 

Felhívjuk a figyelmet arra is, hogy e-mail-en érkező bejelentések, kérelmek nem minősülnek elektronikus útnak, így azokat nem áll módunkban befogadni!

 

Köszönjük a szíves közreműködésüket!

 

Eger, 2022. november 08.

 

Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!