Tájékoztatás
Panaszt, bejelentést tehetnek az egri szálláshely szolgáltatók, ha a Booking.com nem fizet időben
A Booking.com a pénzügyi informatikai rendszerének előzetesen bejelentett, karbantartás miatt szükséges leállására hivatkozva nem utalta ki a szokásos időben a hozzá beérkezett szállásdíjakat. Az eredetileg tervezett júliusi határidőt folyamatosan kitolták, és bár időközben néhányaknak már fizetett, egyelőre nem ismert, mennyi szolgáltatót érinthet az ügy.
Tudomásunk szerint a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) e-mailen kérdőíves felmérést is végez az érintettek köréről és kintlévőségük nagyságáról. A válaszokat 2023. augusztus 11-ig várják az ügyben érintettektől.
Információink alapján a késés csak azokat érinti, akik a foglalások pénzügyeit a platformon keresztül intézik, azok a szállásadók, akiknek a vendégek egyenesen fizetnek, a szolgáltatás díját pedig külön küldik el, nem ütköztek problémába.
A Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) is van arra lehetőség, hogy a fizetési késedelem kapcsán bejelentést, panaszt tegyen a szálláshely üzemeltető.
A Gazdasági Versenyhivatal hatáskörébe tartozó, a versenytörvénybe vagy az európai uniós közösségi versenyszabályokba, illetve a kereskedelmi törvénybe ütköző magatartás észlelése esetén bárki panasszal vagy bejelentéssel fordulhat a GVH-hoz, amely a hivatalt segítő fontos piaci jelzés lehet, s a GVH döntése szerint eljárás elrendelését eredményezheti. Mind a panasz, mind a bejelentés benyújtása illetékmentes.
A benyújtás módjáról és formájáról a GVH honlapján olvashatnak az érdeklődők:
Eger, 2023. augusztus hó.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága