Tájékoztató az adószámlák postai kiküldéséről
HELYI ADÓKBAN ÉS A GÉPJÁRMŰADÓBAN 2020. SZEPTEMBER 15-IG FIZETHETŐK AZ ESEDÉKES ADÓK/ADÓELŐLEGEK! A postaládákba is megérkeztek az önkormányzati adóhatóság adószámla értesítői, valamint az adófizetésre szolgáló csekkek.
Tisztelt Adófizető!
Segítve az önkéntes adófizetést Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága postán, vagy az elektronikus tárhelyekre megküldte az érintettek részére az adószámla-értesítőket. Ebből minden adózó időben értesülhet fizetési kötelezettségéről még jóval az adófizetési határidő előtt, ami 2020. évben szeptember 15-ére esik. Az önkormányzati adóhatóságunk az elektronikus kapcsolattartásra nem kötelezett adózók esetében a hivatalos címekre – sima postai küldeményként - postázta az adószámlájának egyenlegéről, a jövőbeni fizetési kötelezettségeiről és a tartozásai után felszámított késedelmi pótlékról szóló adószámla-értesítőket és a befizetésre szolgáló QR kódos csekkeket.
Azon adózó kap adószámla-értesítőt, akinek 1.000 Ft-ot meghaladó fizetési kötelezettsége van, illetve lesz 2020. szeptember 15-ig az önkormányzati adóhatóság felé. Ez lehet akár esedékes helyi adó vagy gépjárműadó tartozás, vagy 2020. szeptember 15-ig fizetendő adókövetelés is.
Az adófizetés módja alapvetően attól függ, hogy valaki pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett-e (elsősorban jogi személy, áfakörös egyéni vállalkozó) vagy sem (pl.: magánszemély). A pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózó a fizetési kötelezettségét belföldi fizetési számlájáról történő átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással (csekk) köteles teljesíteni. A postai úton megkapott csekk alkalmas az iCsekk szolgáltatással történő adófizetésre is. Az adóhatóság ügyfélszolgálati irodáján /POS terminálon/ is lehet bankkártyával fizetni minden egrinek, legyen ő vállalkozás vagy magánszemély.
Az Elektronikus Önkormányzati Portál https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap a magánszemélyek adózó számára is biztosítja az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése. A Portál nyitólapjára kattintva az ügyfél az önkormányzatunkhoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével.
Ha teheti, váltson elektronikus ügyintézésre!
A nagytömegű iratok postai kiküldése során felmerülnek olyan jogos adózói igények, hogy szeretnék a jövőben, nagyobb számban elektronikusan tartani a kapcsolatot az önkormányzati adóhatósággal vagy más közigazgatási hatóságokkal, hivatalokkal, illetve elektronikus úton fizetni az adókat, díjakat. Ezzel szinte teljes mértékben megszüntethető a papír alapú ügyintézés! Tájékoztatjuk, hogy évek óta van arra lehetőség, hogy a papír alapú kapcsolattartást felváltsa az elektronikus ügyintézés adóügyekben. Ehhez Önnek, mint magánszemélynek kell egy ún. „Rendelkezési Nyilvántartásban" /RNY/ megváltoztatni – elektronikusra átállítani - az ügyintézés módját.
A helyi adózás és a gépjárműadózás részleteiről, az elektronikus ügyintézésről honlapunkon www.eger.hu adóügyek elérhetőségen tájékozódhat az érdeklődő.
Köszönjük, hogy adókötelezettségek betartásával és adófizetésével hozzájárul Eger Megyei Jogú Város fejlődéséhez. Továbbra is jó egészséget kívánunk minden Kedves Ügyfelünknek, Munkatársaiknak és Családtagjainak egyaránt!
Eger, 2020. augusztus 27.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága