Tájékoztató az E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL-RÓL
MILYEN SZOLGÁLTATÁSOKAT NYÚJTHAT ÖNNEK AZ E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL?
Az E-önkormányzat portál az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő települések - természetes személy és jogi személy - ügyfelei számára az E-önkormányzat portálon keresztül biztosítják ügyfeleik számára az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat.
Az E-önkormányzat portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban bejelentkezéshez kötöttek.
Bejelentkezés nélkül is igénybe vehető funkciók:
- ÖNKORMÁNYZAT KERESŐ
Itt választhatja ki azt a települést vagy önkormányzatot, amelynél ügyeit intézni kívánja.
- Űrlapkitöltés beküldés nélkül (ÜGYINDÍTÁS)
Bejelentkezés nélkül kikeresheti, megnyithatja és kitöltheti, lementheti gépére, és kinyomtatva akár postán is beküldheti a kiválasztott önkormányzat által publikált űrlapot. Bejelentkezés nélkül az űrlapot nem tudja elektronikusan beküldeni.
Bejelentkezéshez kötött (online) funkciók:
- Elektronikus űrlap beküldése (ÜGYINDÍTÁS)
Elektronikus űrlap kitöltésével és beküldésével ügyet indíthat a kiválasztott településnél. Az űrlapot kikeresheti, megnyithatja, kitöltheti és be is tudja küldeni. - Mentett űrlapok elérése és megnyitása (MENTETT ŰRLAPOK)
A szolgáltatás használatával megnyithatók az elektronikus űrlapkitöltés során, még beküldés előtt Ön által mentett űrlapok. - ÜGYKÖVETÉS
Itt tájékozódhat a kiválasztott településnél folyamatban levő, elektronikusan indított ügyének ügyintézési állapotáról. - ADÓEGYENLEG-LEKÉRDEZÉS
A szolgáltatás használatával lehetősége van az Ön, vagy az Ön által képviselt adózó helyi adóegyenlegének lekérdezésére a kiválasztott önkormányzati adóhatóságnál. - ADÓBEVALLÁSI INFORMÁCIÓK
A szolgáltatás használatával lehetősége nyílik arra, hogy a kiválasztott önkormányzatnál befizetett adójának adóbevallásait lekérdezze. - FIZETÉSTÖRTÉNET
Az adott önkormányzatnál teljesített befizetéseiről tájékozódhat. - Saját önkormányzatok kezelése (SAJÁT ÖNKORMÁNYZATOK)
Itt tekintheti meg és módosíthatja a kedvencnek, kiválasztottnak, illetve alapértelmezettnek jelölt önkormányzatok listáját.
TÁJÉKOZTATÓ A PORTÁLRÓL
- Milyen szolgáltatásokat nyújt az E-önkormányzat portál?
- Ki veheti igénybe az E-önkormányzat portál szolgáltatásait?
- Milyen feltételei vannak a bejelentkezés utáni ügyintézésnek?
- Hogyan lehet az E-önkormányzat portálra regisztrálni?
- Lehetséges-e törölni az E-önkormányzat portálon lévő felhasználói fiókomat?
- Hogyan tudok belépni a portálra?
- Hogyan tudok kilépni a portálról?
- Miért szükséges az önkormányzat-választás? Hogyan tudok önkormányzatot keresni?
- Mit jelent, hogyan működik a Saját önkormányzatok menüpont?
- Hogyan tudok űrlapot keresni? Mit tegyek, ha nem találom a szükséges űrlapot a listában?
- Hogyan tudok űrlapot kitölteni és beküldeni?
- Hogyan tudok cég nevében ügyet intézni?
- Hogyan tudok intézmény nevében ügyet intézni?
- Hogyan tudok egyéni vállalkozóként ügyet intézni?
- Hogyan tudok egyéni vállalkozó nevében ügyet intézni?
- Hogyan tudok más természetes személy nevében ügyet intézni?
- Hogyan tudok regisztráció vagy bejelentkezés nélkül ügyet intézni?
- Tudom-e később folytatni az űrlap kitöltését?
- Hogyan tudom megkönnyíteni a szükséges mezők kitöltését? Hogyan tudok űrlapot másolni?
- Hogyan tudom lekérdezni az adóegyenlegemet? Hogyan tudom lekérdezni képviseltem adóegyenlegét?
- Hogyan tudom megtekinteni adóbevallásaimat?
- Hogyan tudom megnézni, hol állnak az indított ügyeim? Hogy tudom megnézni, sikeres volt-e az űrlapbeküldésem?
- Milyen technikai feltételek szükségesek az oldal használatához?
A változásokról folyamatosan frissülő információkat a város honlapján találhatnak https://www.eger.hu/hu/adougyek az érdeklődők!
Eger, 2019. augusztus 14.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága
Ügyfélfogadás helye: Eger MJV Polgármesteri Hivatal, Eger, Dobó István tér 2.
Ügyfélfogadás időpontjai: Hétfő: 9.00-16.00, Kedd: 9.00-16.00, Szerda: 9.00-17.00, Csütörtök: 9.00-16.00
E-mail cím: ado@ph.eger.huHonlap cím: www.eger.hu; ado.eger.hu
Telefonszám: +36 (36) 520-700
Hivatali kapu használata során a Hivatal rövidített neve: EGERADO
Teljes neve: Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága KRID azonosítója: 644093165
Önkormányzati Hivatali Portál elérhetősége: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap.
ePapír benyújtás: Címzett: EGER MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
Témacsoport: Önkormányzati igazgatás, Ügytípus: Adóügyek
https://epapir.gov.hu/