Ugrás a fő tartalomhoz
2024. december 19. | Viola

Ügyfélkapu szolgáltatás

Létrehozva: 2024. november 21.  |  Utoljára frissítve: 2024. december 16.

Figyelem: 2025. január közepén az „Ügyfélkapu” néven ismert azonosítási szolgáltatás és belépési lehetőség megszűnik!


Ma a leginkább elterjedt „Ügyfélkapu" olyan azonosítási szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a polgárok, vállalkozások biztonságosan léphessenek kapcsolatba az elektronikus ügyintézést biztosító, illetve elektronikus közszolgáltatásokat nyújtó szervezetekkel, többek között az Önkormányzatokkal is. Az elektronikus médiában sok helyen olvashattak olyan tájékoztató anyagokat, amelyek információkat adhatnak Önöket arról, hogy mi az „Ügyfélkapu" azonosítási szolgáltatás megszűnésének oka és 2025. január 16-át követően mely módon léphetnek majd be az elektronikus ügyintézési felületekre. Gazdálkodóknak, közte az egyéni vállalkozóknak már évek óta kötelező az elektronikus ügyintézés! Fontos azt is tudni, hogy az Önkormányzati adóhatóság akkor is elektronikus úton tart kapcsolatot az egyéni vállalkozóval, valamint a Dáptv.  (2023. évi CIII. törvény a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól) szerinti jogi képviselővel, ha az nem egyéni vállalkozói tevékenységével összefüggésben, illetve nem jogi képviselői minőségében jár el.

 

Jellemzően ma a T. Ügyfelek „KAÜ" azonosítást követően lépnek be az elektronikus felületekre, ám a leggyakrabban használt ún. „Ügyfélkapu" bejelentkezés 2025. január 16-án megszűnik, így érdemes a váltásról időben dönteni. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy „felhasználónév" és „jelszó" segítségével nem lehet majd belépni az olyan felületekre, mint például az Elektronikus Önkormányzati Portál (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap), illetve az „ÁNYK" vagy „ONYA" NAV-os webes felületek. Ugyanakkor egyes helyi adókötelezettségeket határidőben és az előírt módon továbbra is teljesíteni kell.

 

Lehetséges megoldást a „DÁP" alkalmazásra váltás vagy az „Ügyfélkapu+" szolgáltatás igénybevétele kínál.

 

Kérjük olvassák el a tájékoztatókat és lehetőség szerint váltsanak mielőbb, ha javasolhatjuk és Önök rendelkeznek kompatibilis elektronikus eszközökkel, úgy célszerű a DÁP mobil alkalmazást választaniuk! (lásd: https://platform.dap.gov.hu/) Annál is inkább indokolt lehet ez, hiszen 2025. év végén az „Ügyfélkapu+" szolgáltatás is megszűnik! (Maga az „Ügyfélkapu+" lényegében ugyanaz, mint az Ügyfélkapu, csak ki van egészítve egy biztonságos kétfaktoros azonosítással.)

 

A digitális állampolgárság program kulcsa az ún. „DÁP" mobilalkalmazás. Regisztráció után az ügyfél ezzel az alkalmazással intézheti majd az ügyeket. (Ugyanis, elektronikusan konkrét ügyeket csak akkor lehet intézni, ha az ügyfél azonosítja magát, azaz valamilyen módon az elektronikus ügyintézési rendszerbe bejelentkezik.) Az alkalmazással a jelenlegi megoldásoknál egyszerűbben és biztonságosabban, felhasználónév és jelszó nélkül, QR-kód beolvasásával lehet már most is belépni. (például: az Elektronikus Önkormányzati Portálra (tájékoztató), az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásra (ONYA) vagy az Általános Nyomtatványkitöltő Programra (ÁNYK) és a többi állami szolgáltatásba.)

 

A természetes személyek (magánszemélyek) felhasználói profiljainak használata aktiváláshoz kötött. Mindenképpen tudniuk kell azt is, hogy ha a DÁP alkalmazást választják, úgy ezt követően automatikusan elektronikus ügyintézésre is váltanak, tehát innentől elektronikusan kell az ügyeket intézniük és a hatóságok/önkormányzatok is elektronikus úton tartanak majd kapcsolatot Önökkel.

 

Eger, 2024. november hó.

 

Üdvözlettel:


Korsós László s.k.
Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Adóiroda vezetője



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!