Ügyintézés az Elektronikus Önkormányzati Portálon
Az Elektronikus Önkormányzati Portálon megtalálható egri helyi adóztatással összefüggő nyomtatványok (bevallás, adatbejelentés, változásbejelentés, kérelem stb.) elektronikus vagy papír alapú ügyintézéshez
A helyi adóügyek és más hivatali ügyek személyes jelenlét nélkül is intézhetők, mert Önkormányzatunknál már évek óta kialakításra kerültek a kapcsolattartás elektronikus csatornáit. Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága az Elektronikus Önkormányzat Portálon Nyitólap - E-Önkormányzat Portál (lgov.hu) (továbbiakban: Portál) keresztül biztosítja ügyfelei/adózói számára az elektronikus (vagy akár a papír alapú) ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat.
Vannak, akiknek kötelező ezeket az elektronikus csatornákat használni (pl.: gazdálkodók, egyéni vállalkozók), és vannak, akik eldönthetik (pl.: magánszemélyek), hogy a kapcsolattartásnak ezt a formáját szeretnék-e alkalmazni.
Minden magánszemély adózó számára javasoljuk, hogy válassza az elektronikus kapcsolattartást helyi adó és egyéb más hivatali ügyekben is, ugyanis Egerben több mint 26 ezer személy rendelkezik KÜNY tárhellyel (ügyfélkapuval), így fizikailag rendelkezésre állnak az elektronikus csatornák.
A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (továbbiakban: Dáptv.) 19. § (1) bekezdése értelmében elektronikus ügyintézésre köteles valamennyi, a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által nyújtott digitális szolgáltatások tekintetében az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 3. §-a szerinti szervezet, ügyész, jegyző, egyéb közigazgatási hatóság, valamint az ügyfél jogi képviselője. Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 36.§-a értelmében az adóhatóság írásban, a Dáptv.-ben meghatározott elektronikus úton vagy személyesen, írásbelinek nem minősülő elektronikus úton (a továbbiakban együtt: szóban) tart kapcsolatot az adózóval és az eljárásban résztvevőkkel. Az adóhatóság elektronikus úton tart kapcsolatot azzal az adózóval, aki (amely) a Dáptv. alapján elektronikus ügyintézésre köteles. Az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett adózó meghatalmazottjával az adóhatóság elektronikus úton tart kapcsolatot. Az adóhatóság akkor is elektronikus úton tart kapcsolatot az egyéni vállalkozóval, valamint a Dáptv. szerinti jogi képviselővel, ha az nem egyéni vállalkozói tevékenységével összefüggésben, illetve nem jogi képviselői minőségében jár el.
A teljes cikket itt olvashatja el.
Eger, 2024. szeptember hó.
Korsós László s.k.
Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Adóiroda vezetője