Űrlapok elektronikus beküldése
Az Elektronikus Önkormányzati Portálon keresztül történő bevallás, kérelem és más egyéb nyomtatvány sikeres beküldése
Az elektronikus kapcsolattartásra kötelezett vagy ezt a formát választó adózó főszabályként az önkormányzat által fenntartott űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás (Elektronikus Önkormányzati Portál) igénybevételével köteles ügyet indítani az önkormányzati adóhatósághoz.
Az Elektronikus Önkormányzati Portál az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne, az ügyfelek ezen keresztül intézhetik ügyeiket a nap 24 órájában. Az első látogatáskor, a BEJELENTKEZÉS gomb megnyomásával, KAÜ-azonosítás és az Általános Szolgáltatási Feltételek (ÁSZF) elfogadása után használhatja a portál szolgáltatásait. (Bejelentkezés nélkül belépéssel is megnyitható az E-Portál, ott kitölthető és elmenthető az űrlap, de az elektronikus beküldés nem lehetséges.)
A kitöltött, hibátlan űrlap (bevallás, kérelem stb.) a felső menüsor „Az űrlap beküldése" menüpontjának használatával küldhető be.
Célszerű az űrlapot lementeni, ha mégis hiba csúszik a beküldéskor, akkor az „Adat XML feltöltése" menüpontnál beemelve a korábban rögzített adatokat az űrlap ismét beküldhető.
Az űrlapbeküldés sikerességéről vagy sikertelenségéről a beküldő minden esetben visszaigazolást kap beküldés után az Űrlapkitöltő alkalmazás felületén.
Sikeres beküldés esetén az igazoló képernyőn megtalálható a dokumentum érkeztetési száma is, amely az Ön tárhelyére érkező Feladási igazolásban is szerepel, így segíti annak beazonosítását.
A beküldött űrlap immár továbbításra kerül az önkormányzat Hivatali Kapujába.
Fontos, hogy a sikeres beküldés esetén a beküldő tárhelyére (tárhelyhez megadott email cím) minden esetben átvételi értesítést kap.
Előre is köszönjük szíves közreműködését.
Eger, 2024. január hó
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága