Ugrás a fő tartalomhoz
2024. július 18. | Frigyes
Városunk is csatlakozott
Elkezdődött a Műanyagmentes július...
Folytatja a vadvirágos rétek telepítését
Tavasszal három új helyszínen telepített...
Villám csapott egy kéménybe a Szent János utcában
Kéménybe csapott egy villám a Szent...
Szent Donát védelmét kérték
Bőséges és kiváló minőségű...
A belváros fáit nézték meg a sétán
Virágok, fák, kertek témában ingyenes...
Bor, mámor, Érsekkert
Kihirdették a fesztivál legjobb nedűit...
Magyar nyelv és kultúra a nyári egyetemen
A magyar mint idegen nyelv, ez egy volt a...
Kétpoharas módszerrel zsűriztek
Egy 9 fős zsűri 49 borból választotta ki...
Rendkívül jó a magyar dinnye
Már érik a hazai földeken a forró napok...
A nyár eddigi legpezsgőbb hétvégéje jön
Borünnep, szabadtéri színház,...
3 nap alatt 300 féle bor
A három nap alatt, több mint 300 tétel...
Vizet osztott az önkormányzat a belvárosban
Tombol a hőség Egerben is. A közel 40...
Utánpótlás érmek a világbajnokságokon
Az Egri Vízilabda Klub több utánpótlás...
Újra működik a hőmérő
Megjavították az Eszterházy téren...
Izgalmas versenyszámok, illusztris vendégek
Izgalmas versenyszámok és külföldi...
Idén is sztárok és élőzene a Bárzenész Fesztiválon
Idén is változatos programokkal várja a...
Erdei kaland a vadonban
Nomád körülmények között, az erdőben...
Hőségriadó Heves vármegyében is
Vízosztás, locsoló autók és párakapuk...
Fejes gólokkal nyert Egerben a DVSC II.
Második hazai edzőmérkőzésén a DVSC...
Az egri modellt tanulmányozták a kecskeméti civilek
Szakmai egyeztetést tartottak az egri és a...
Energiatakarékosabb lett a Bárány uszoda
Az előző évi TAO pályázatnak...
Több mint 770-en vették át diplomájukat
Több mint 770 hallgató vette át...
A tavalyi csapat gerince együtt marad
A fiatal játékosok beépítése lesz a...
39 év után újra Egerben tartották a Vándorgyűlést
Egerben tartották 154. Vándorgyűlését...
Tájképeket és filozófiai alkotásokat is díjaztak
Június végén megnyílt a 25. Egri...
Vereséget szenvedett a Martfűtől az Eger SE
Új edzővel kezdte meg a következő...
Hűsítő és pörgős kikapcsolódást ígér a strand
Egészség- és sportnapot tartanak július...
Egerben is több helyen dughatjuk töltőre az autónkat
Országszerte több mint száz, fővároson...
Rekordszámú előadás és sikeres évzárás
Rekordszámú előadása és közönsége...
Új gyalogátkelőhely épül a Szalapart úton
Elkezdődött a Szalapart utca 84. szám...

Kakukk! Kakukk!

Utoljára frissítve: 2019. április 02.

Ismét budapesti győztest hirdettek a léghajtányok, vagyis a pneumobilok egri nemzetközi versenyén. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kakukktojás csapata a négy versenyszámból kettőt megnyert, egyben pedig második lett, így ők érdemelték ki a zsűri döntése alapján az év legjobb pneumobilja címet. 40 csapat, 11 magyarországi és 9 külföldi felsőoktatási intézményből állt rajthoz a versenyen. Német mérnökhallgatók először kapcsolódtak be a versengésbe.


Kakukk! Kakukk!

Az eddig megszokott országok, vagyis Magyarország, Románia, Csehország és Lengyelország mellett ötödikként Németország, az Ulmi Egyetem is csatlakozott a mezőnyhöz. Ők az Óbudai Egyetemmel közösen indítottak egy vegyescsapatot, de érdekes színfolt volt a lengyel Katonai Egyetem egysége is. Az egyes versenyszámok közül a távolságiban pécsi siker született. A Pollroth az új vonalvezetésű, 560 méteres pályán majdnem 9 kilométert teljesített. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kakukktojás elnevezésű egysége itt 400 méterrel lemaradva a második lett. A másik két fizikai versenyszámban azonban tarthatatlan volt a Kakukk. Az ügyességiben 8 másodpercet vertek az utánuk következő Debreceni Széllovagokra és a kecskeméti Dóz-Air-re. A gyorsulásiban pedig majdnem 47 km/h sebességet elérve végeztek az élen. A konstrukció eredetisége kategóriát a Kecskeméti Dóz-Air nyerte. Az év legjobb pneumobilja címet a négy kategória közül kettőben győzedelmeskedő Kakukktojás csapata érdemelte ki. A mostani csapat tagjai két éve már ott voltak az akkor Gyalogkaukk nevet viselő csapat sikerénél.
Az egyes kategóriák győztesei idén is külföldi jutalomutat nyertek, a helyezettek és a további különdíjasok értékes tárgyjutalmat vehettek át.

<u>Konstrukció eredetisége:</u>
1. Dóz-Air (Kecskeméti Főiskola GAMF)
2. Debreceni Széllovagok (Debreceni Egyetem MK)
3. Flux-Gate (Óbudai Egyetem Bánki Donát GBMK Budapest)

<u>Távolsági kategória (ki meddig bírja „szusszal/palackkal" egy 560 méteres pályán):</u>
1. Pollroth (Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály MK)
2. Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
3. UPM (Petru Maior Egyetem, Marosvásárhely)
<u>Ügyességi kategória:</u>
1. Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
2. Debreceni Széllovagok (Debreceni Egyetem MK)
3. Dóz-Air (Kecskeméti Főiskola GAMF)

<u>Gyorsulási kategória:</u>
1. Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)
2. Pollroth (Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály MK)
3. Debreceni Széllovagok (Debreceni Egyetem MK)

<u>A „Rexroth Legjobb Pneumobilja" – az egyes kategóriák győztesei közül kiválasztott legjobb:</u>
<b>Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)</b>

<u>Szenior kategória:</u>
1. MK Laren (Szegedi Tudományegyetem, Mérnöki Kar)

<u>Telemetria díj:</u>
1. Debreceni Széllovagok (Debreceni Egyetem MK)

<u>Különdíjak:</u>
Legsikeresebb első résztvevő, a Nemzetgazdasági Minisztérium különdíja: Dóz-Air (Kecskeméti Főiskola GAMF)
Legötletesebb konstrukció, Eger város különdíja: Mekk mestAIR (Miskolci Egyetem GK)
Legnagyobb sebesség különdíja: Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem) 47 km/h
A legjobb futómű, a Gumibörze különdíja: Fair Play Racing  (Nyugat Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar, Sopron)
Közönségdíj, Sike Pincészet különdíja: Lezs-Air (Óbudai Egyetem Bánki Donát GBMK Budapest)


< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!