Magánszemélyek is on-line intézhetik helyi adóügyeiket
Magánszemélyek is on-line elektronikusan intézhetik helyi adóügyeiket
Az adóügyek döntő többsége már személyes jelenlét nélkül is intézhető, mert kialakításra kerültek a kapcsolattartás elektronikus csatornáit. Vannak, akiknek kötelező ezeket a csatornákat használni és vannak, akik eldönthetik (pl.: magánszemélyek), hogy a kapcsolattartásnak ezt a formáját szeretnék-e alkalmazni.
Az Elektronikus Önkormányzati Portál (E-Önkormányzati Portál) E-ÖNKORMÁNYZAT (lgov.hu) az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne, az adózók ezen keresztül intézhetik ügyeiket a nap 24 órájában.
Az elektronikus kapcsolattartási kötelezettség röviden azt jelenti, hogy az ügyfél iratait a tárhelyén keresztül vagy valamely elektronikus felület igénybevételével (különféle ASP űrlap nyomtatványok) juttatja el az önkormányzati adóhatósághoz és az Adóiroda is ugyanilyen módon juttatja el az iratokat, döntéseket az adózónak/ügyfeleknek. Ők rendelkeznek elektronikus tárhellyel (ügyfélkapu-KÜNY-tárhely) és nekik a jelzett E-Önkormányzati Portálra „Ügyintézés bejelentkezéssel" funkcióval kell belépni.
Elektronikus kapcsolattartásra az e-ügyintézési jogszabályok alapján elsősorban a gazdálkodó szervezetek (az egyéni vállalkozókat is gazdálkodónak kell tekinteni) kötelezettek. Azok a magánszemélyek, akik nem kötelesek az elektronikus kapcsolattartásra, de rendelkeznek KÜNY-tárhellyel, az ún. Rendelkezési Nyilvántartásban /RNY-ben/ általános jelleggel hozzájárulhatnak az elektronikus kapcsolattartáshoz. Az elektronikus kapcsolattartással kapcsolatos rendelkezés /RNY/ az alábbi felületen tehető: https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/
Magánszemély ügyfél – az általános rendelkezésen túl - bármikor kérheti, hogy a hivatal vagy önkormányzat vele elektronikusan tartson kapcsolatot olyan ügyekben, amelyeknél az elektronikus kapcsolattartás lehetséges, tipikusan ilyenek a helyi adóügyek. Ilyenkor elektronikusan nyújtja be az adózó ügyfél a E-Önkormányzati Portálról indított kérelmét, bevallását, adatbejelentését stb., de ePapír szolgáltatás e-Papír (gov.hu) útján is érkezhetnek hozzánk egyedi kérelmek stb. Ha az ügyfél kezdeményezi az elektronikus kapcsolattartást, a kézbesítés következményei a konkrét ügyben ugyanazok, mintha a RNY-ben hozzájárult volt az elektronikus kapcsolattartáshoz.
ASP adóügyi nyomtatványok esetében, az űrlapok első oldalán az „Elektronikus kapcsolattartást engedélyezi?" kérdésre az „Engedélyezve" jelölésre kell kattintani! Ha az ügyfél így nyújtja be kérelmét, elektronikus úton kap megadott tárhelyére választ, vagy értesül a döntésről.
Felhívjuk a figyelmet arra is, hogy e-mail-en érkező bejelentések, kérelmek, bevallásoki nem minősülnek elektronikus útnak, így azokat nem áll módunkban befogadni!
Az E- Önkormányzati Portál működéséről és az elektronikus ügyintézés további részletekről honlapunkon olvashatnak az érdeklődők.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága