Ugrás a fő tartalomhoz
2024. július 18. | Frigyes

Intermodális közösségi közlekedési központ

Létrehozva: 2015. február 16.  |  Utoljára frissítve: 2019. április 02.

Közzétételi egység: Európai Unió által támogatott fejlesztések


 

Letölthető dokumentum Megbízási szerződése Ez Pro Consule Kft

Letölthető dokumentum Tervezési szerődés Pro Urbe Kft, -KÖZLEKEDÉS Kft.-TERRA STUDIO Kft.

 

A Közlekedési Operatív Programban Eger MJV Önkormányzata 82.804.000 Ft összegű támogatást nyert az Eger intermodális közösségi közlekedési központ létesítése című KÖZOP-5.5.0-09-2010-0012 azonosítószámú projekt keretében részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére. A tervezésre közbeszerzési eljárás keretében került kiválasztásra a PRO URBE Kft.-KÖZLEKEDÉS Kft.-TERRA STUDIO Kft. konzorcium, akikkel a tervezési szerződés 2013. 02.01-én aláírásra került.

A tervezetten 2013. november végéig elkészülő tanulmány fel kívánja tárni azokat a közlekedésfejlesztési alternatívákat, műszaki megoldásokat, melyek egy több milliárd forint értékű beruházás megvalósítása előtt tisztázásra szorulnak. A munka során folyamatos együttműködés jön létre a MÁV és a VOLÁN szakembereivel és szoros kapcsolattartás a civil szervezetekkel és a lakossággal.

A KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. mint Közreműködő Szervezet által jóváhagyott megvalósíthatósági tanulmány alapján meghatározható az engedélyezési és kiviteli tervek tervezési feladata, melyek elkészítéséhez azonban egy következő sikeres pályázat szükséges.

Eger városfejlődésének sajátossága, hogy a tágabb térség ellátását is megcélzó kereskedelmi-szolgáltatási központ a város északi peremén jött létre. E terület-felhasználást nyilvánvalóan a rendelkezésre álló fejlesztési területek és a közlekedési lehetőségek iránti együttes igény hozta létre. Ezáltal létrejött az „északi kapu", jóllehet az országos hálózatokhoz való kapcsolódása csak a város egyetlen túlzsúfolt É-D-i tengelyén keresztül lehetséges. A város déli részén mindeddig a megfelelő közlekedési kapcsolattal és méretekkel rendelkező területek hiánya akadályozta a fejlesztések megindulását. A városépítészeti javaslat szerint a vasútállomás területén a vasúti funkciók racionalizálásával új közlekedésfejlesztési területek szabadíthatóak fel. A jó közösségi közlekedési ellátottság és a városszerkezetileg – közlekedéshálózatilag kedvező pozíció a „déli kapu" térségét Eger legjelentősebb fejlesztési csomópontjává emelheti.

A városközpontban elhelyezkedő autóbusz-pályaudvar beszorítottsága és méretei miatt hosszú távon nem képes kielégíteni a forgalmi és utas kényelmi elvárásokat. A közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalának egyik lényeges eleme, a vasútállomás és az autóbusz-végállomás közötti közvetlen kapcsolat hiányzik.

Az új közlekedési csomópont lehetőséget teremt arra, hogy az egyes közlekedési ágazatok a vasút, a közúti tömegközlekedés illetve gépkocsi közlekedés, valamint a városi kerékpár hálózat kapcsolódása létrejöjjön.



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!