Mától érkeznek tárhelyre az adófizetési értesítők
Vállalkozók és vállalkozások, valamint elektronikus ügyintézésre váltott magánszemély adózók 2025. március elején az elektronikus tárhelyekre kapják a fizetési értesítőket (2025. március 17-ig fizethetők az esedékes helyi adók, adóelőlegek!)
Vállalkozók és vállalkozások, valamint elektronikus ügyintézésre váltott magánszemély adózók 2025. március elején az elektronikus tárhelyekre kapják a fizetési értesítőket
(2025. március 17-ig fizethetők az esedékes helyi adók, adóelőlegek!)
Tisztelt Ügyfeleink! Tisztelt Adózók!
Segítve az önkéntes adófizetést Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága a vállalkozásoknak, vállalkozóknak és elektronikus ügyintézésre váltott magánszemély adózóknak elektronikus úton (tárhelyeikre) küldi meg az adószámla fizetési értesítőket. Összesen 10.349 darab fizetési értesítő kerül elektronikusan kiküldésre. Az Önkormányzati adóhatóságnál a fizetési értesítők elkészítése megtörtént, a kézbesítés a mai napon megkezdődött, így kérjük, kísérjék figyelemmel majd tárhelyüket.
Azon Ügyfelünk kap elektronikus tárhelyére "FIZETÉSI ÉRTESÍTŐT", egyben ADÓSZÁMLA-EGYENLEGET , akinek 1.000 Ft-ot meghaladó helyi adófizetési kötelezettsége van, illetve lesz 2025. március 17-ig (vagy későbbi időpontban) Eger Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága felé. Ez lehet, akár ki nem egyenlített már esedékes helyi adótartozás vagy 2025. március 17-ig, illetve 2025. június 2-ig vagy 2025 szeptember 15-ig fizetendő helyi adó/adóelőleg.
//adószámla: az Önkormányzati adóhatóság által vezetett, az adózói fizetési kötelezettség és költségvetési támogatási igény, valamint az azokkal összefüggő pénzforgalom tételes, illetve egyenleg szintű kimutatására szolgáló nyilvántartás.//
Az adózó vagy meghatalmazottja az Elektronikus Önkormányzati Portálra https://ohp-20.asp.lgov.hu bejelentkezéssel belépve az aktuális adószámla-egyenlegét bármikor lekérdezheti, itt megtekintheti adóbevallásainak állapotát és ezen a felületen online (VPOS) bankkártyás helyi adófizetést is indíthat!
A pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózó a helyi adófizetési kötelezettségét belföldi pénzforgalmi számlájáról történő átutalással köteles teljesíteni. A pénzforgalmi számlanyitásra nem kötelezett adózó a helyi adófizetési kötelezettségét belföldi fizetési számlájáról történő átutalással vagy készpénz-átutalási megbízással (csekk) köteles teljesíteni. Utalás esetén az adószámla nevét és a bankszámla számát megtalálja az adószámla-egyenlegen (helyi adónem neve és mellette (a 16 karakteres számlaszám), mely így kezdődik 50400209-16264xxx.
Tájékoztatjuk, hogy határidőn túli, késedelmes fizetés esetén automatikusan késedelmi pótlék is felszámításra kerül az adószámláján!
Amennyiben ún. "Véglegesítésre váró tételek" is szerepelnek az adószámláján, úgy annak összegeit az előzetesen már megküldött "Határozatban" foglaltak alapján kell megfizetnie, ezek a tételek a döntés véglegesítését követően kerülnek majd adószámláján előírásra vagy jóváírásra. Folyamatban lévő elektronikus fizetések is itt jelennek meg, azok tényleges adószámlán történő lekönyveléséig.
Az adószámla-egyenleg az iraton feltüntetett időpontban (2025. március 3-án) készült, így a jelzett időpontig előírt vagy jóváírt könyvelési tételek, illetőleg a lekönyvelt pénzforgalmi tételek (befizetések) jelennek meg az adószámlán. Akiknél az utóbbi időszakban valamilyen kérelem, ügy vagy bevallás indítás történt ott célszerű a pontos fizetendő helyi adó összegekről - a 2025. március 17-i fizetési határidő előtt néhány nappal - az Elektronikus Önkormányzati Portálra belépve tájékozódni.
Az Önkormányzati adóhatóság és a Hivatal változatlanul elektronikusan tart kapcsolatot a gazdálkodókkal , közte az egyéni vállalkozókkal, valamint azokkal a magánszemélyekkel, akik ezt kérték (RNY) vagy elektronikusan nyújtottak be bevallást, kérelmet, illetve DÁP mobil alkalmazásra váltottak.
//Idetartoznak a gazdasági társaságok, a szövetkezetek, az ügyvédi irodák, az egyéni cégek stb.; továbbá azok az egyesületek és alapítványok, amelyek rendelkeznek adószámmal. Az e-ügyintézési jogszabályok az egyéni vállalkozókat is gazdálkodónak tekintik, ezért ők is elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, nem csak a vállalkozásuk ügyeiben, hanem valamennyi helyi adóügyben.//
//Az elektronikus kapcsolattartás szabályait a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (Dáptv.) és a digitális állampolgárság egyes szabályairól szóló 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet tartalmazzák.//
Azon magánszemélyek, akik nem kötelesek az elektronikus kapcsolattartásra, de rendelkeznek személyes tárhellyel, az RNY-ben általános jelleggel hozzájárulhatnak az elektronikus kapcsolattartáshoz. Ha az ügyfél aktiválja a digitális állampolgárság (DÁP) felhasználói profilját, akkor azt az állami és önkormányzati adóhatóság is úgy tekinti, hogy a felhasználó rendelkezett az elektronikus kapcsolattartási formáról.
//Kapcsolattartási rendelkezés KAPCSOLATTARTÁSI FORMA ÉS MÓD Digitális Állampolgárként a digitális térben intézem ügyeimet és az elektronikus tárhelyemre kérem a küldeményeket.//
Az elektronikus kapcsolattartási kötelezettség azt jelenti, hogy az adózó/ügyfél a beadványait valamely elektronikus felületen (pl.: Elektronikus Önkormányzati Portál) keresztül juttatja el az Önkormányzati adóhatósághoz/hivatalhoz (kérelem, bevallás stb.), helyi adófizetést ekkor elektronikus úton teljesítheti (utalás, vagy VPOS) és az adóhatóság/hivatal is, ugyanilyen módon juttatja el az iratokat (döntés /határozat/, adóelőírás, törlés, végzés, hiánypótlás, fizetési felhívás, adószámla értesítő) az adózónak/az ügyfél tárhelyére.
Ahhoz, hogy az ügyfél az Önkormányzattal elektronikusan tudjon levelezni, biztonságos tárhellyel kell rendelkeznie. Erre a célra jelenleg a kormányzati szolgáltatásként biztosított tárhely használható. Az ügyfelek azonosítása, azaz belépése a tárhelyekre a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül történik. Jelenleg a KAÜ a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás vagy az Ügyfélkapu+ elektronikus azonosítási módszerek azonosítja az ügyfeleket. 2025. január 16-tól az elektronikus tárhelyek (ügyfélkapu, cégkapu, hivatali kapu) belépésénél megszűnt az un. ügyfélkapu bejelentkezési mód, így mindenképpen változtatni (DÁP, vagy ügyfélkapu+) kell azoknak, akik elektronikus ügyintézésre kötelezettek és eddig a váltást még nem tették meg.
Amennyiben Önök az elektronikus tárhelyükre az Önkormányzattól iratot kapnak, úgy arról azonnal az adott szolgáltatásra regisztráláskor megadott e-mail-címen értesítést kapnak. Ha a tárhelyről az üzenetet az értesítés ellenére, meghatározott időn belül nem töltik le, az irat akkor is kézbesítettnek minősül, ha az ügyfél azt nem olvasta el. A tárhelyre kihelyezett iratok – tartós tárba helyezés hiányában – 30 napig maradnak elérhetőek utána törlődnek.
Az elmúlt időszak tapasztalati azt mutatták, hogy az adózók/ügyfelek nagy többsége alkalmazza az elektronikus ügyintézést és tárhelyeiket is figyelik, kezelik. Ugyanakkor egyes adózók/ügyfelek - saját hibájukból, az e-mail értesítés ellenére – sem nézik tárhelyeiket. Ebből eredően egyes adókötelezettségeiket sem teljesitik, aminek a következtében később - egyébként kellő figyelemmel elhárítható – akár jelentős pénzügyi hátrányba kerülhetnek.
Kérjük Önöket, hogy kövessék az e-mail üzeneteket és a tárhelyekre érkezett küldeményeket feltétlen nézzék meg, mert azok fontos információkat tartalmaznak!
Tájékoztatjuk, hogy Eger Megyei Jogú Város honlapján https://www.eger.hu/fooldal => Adóügyek elérhetőségen a központi és egri helyi adójogszabályokról, valamint a helyi adókkal kapcsolatosan részletesen tájékozódhat. /Tájékoztatók: https://www.eger.hu/hu/adougyek/tajekoztatok/ Itt hírlevélre is fel lehet iratkozni, ez későbbiekben segíthet az információk időben történő megszerzésében. Ha információt szeretne, hívhatja központi telefonszámunkat +36 (36) 523-700 és munkaidőben kollégáink készséggel állnak az Ön rendelkezésére!
Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Adóirodájának elérhetőségei:
E-mail cím: ado@ph.eger.hu Honlap cím: www.eger.hu Telefonszám: +36 (36) 523-700 Ügyfélfogadás helye: Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, Eger, Dobó István tér 2. Ügyfélfogadás időpontjai:
hétfő: 13.00-16.00 óráig, szerda: 8.00-12.00 óráig és 13.00-17.00 óráig, péntek: 8.00-12.00 óráig.
Általános információkról lehetőség van elektronikus levélben is érdeklődni /e-mail cím: ado@ph.eger.hu/.
Fizetési könnyítés és iparűzési adóelőleg csökkentés igénybevételének lehetőségéről honlapunkon tájékozódhatnak az érdeklődők.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az Önkormányzati adóhatóság ügyfélszolgálatán - félfogadási időben - is lehet bankkártyás fizetést teljesíteni.
Előre is köszönjük szíves közreműködésüket!
Eger, 2025. március 3.
Korsós László s.k.
Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Adóiroda vezetője