Ugrás a fő tartalomhoz
2024. december 22. | Zénó
Tájékoztatás igazgatási szünetről
Az egri Polgármesteri Hivatal...
TÁJÉKOZTATÓ a helyi autóbusz járatok menetrendjéről
Eger Megyei Jogú Város helyi közforgalmú...
Fenyőfákat adományoznak közintézményeknek
Közel 200 darab fenyőfát adományoz az...
Bezár a Hibay utcai tagóvoda
2025. szeptember 1-én gazdasági okokból...
Pékárukat osztottak rászorulóknak
Közel másfél éve oszt pékárukat és...
Pedagógusképzés két évszázada Egerben
A 250 éves egri egyetem neveléstörténeti...
Mikulások lepik el a várost
December 6-án érkezik a Mikulás, Eger...
Óvodák, bölcsődék nyitva tartása a téli szünet alatt
KÖZLEMÉNY Eger MJV Önkormányzatának...
Fogyatékos Emberek Világnapja
A Harmónia Integrált Szociális és...
Minden várakozást felülmúlt az Adventi véradás
A tavalyinál is többen, 139-en adtak vért...
Felkapcsolták az ünnepi fényeket
Egyszerre kapcsolódtak fel a város...
Egerben járt a Fradi Kamion
Ismét városunkban állomásozott...
Megnyílt a Jégpalota
Ismét kézműves foglalkozások,...
Meggyújtották a hit gyertyáját
Vanyó Zsuzsanna családsegítő munkatárs...
Gálaműsor a Gyermekosztály betegeiért
Jótékonysági gálaműsort szervezett az...
Polgárőrök a Felsővárosban
Szombat este megkezdte szolgálat a...
Gyerekkori élményeket mutat be a mesekönyv
Egy helyi alkotó, Bartucz-Kovács Erzsébet...
Megszorongatta a Fradit a tartalékos Digi-Eger
A papírforma sima vendéggyőzelmet ígért...
Szellemi és sportvetélkedő,
Tudásukat, ügyességüket és...
Két beszélgetés az idei utolsó VOSZ Páholyon
Az év utolsó VOSZ Páholyát tartották...
Óriási érdeklődés fogadta a pályaválasztási
Ismét pályaválasztási kiállítást...
Felkerültek az első díszek a város karácsonyfájára
A katasztrófavédelem és a Városgondozás...
Átadták a Kicsi Nagykövet tehetséggondozó program
11 gyermek vehette át elismerő oklevelét...
Élményekkel teli egészségnapot tartottak
Interaktív foglalkozások, flashmob, zenés...
Adventi gyűjtést szervez a Máltai
Idén is szervez cipős doboz akciót a...
70 éves a Szilágyi
70 éves fennállását ünnepli idén az...
Nemzetközi falatokat kóstoltak a fiatalok
Édes és sós falatok is terítékre...
HIRDETMÉNY feszültség alá helyezésről
Ostoros, Pajdos dűlő hrsz.: 1309/9., + 10...
XXII. Dr. Renn Oszkár Emlékülés
Huszonkettedik alkalommal tartott...
Segítség egy gombnyomásra
A Gondosóra Programról tartottak...

Jogi Csoport Ügyrendje, ügyintézői

Létrehozva: 2013. március 13.  |  Utoljára frissítve: 2022. augusztus 11. eger 

Közzétételi egység: A szerv alaptevékenysége, feladat-, és hatásköre


 

 

Irodavezető: Dr. Nagy-Holló Eszter

3300 Eger, Dobó István tér 2.

Elektronikus levélcím: Hollo.Eszter[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-775

Fax: +36 36/523-779

A Jogi Csoport  tagjai:

 

Dr. Kiss Benedek  csoportvezető

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím:kiss.benedek[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-789

 

Dr. Hörcsik Klára jogász

3300 Eger, Dobó István tér 2..
Elektronikus levélcím: horcsik.klara[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-784

Dr. Tóth Viktória  jogász

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: toth.viktoria[kukac]ph.eger.hu
Telefonszám: +36 36/523-782

Dr. Szalóczi Ilona jogász

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: szaloczi.ilona[kukac]ph.eger
Telefonszám: +36 36/523-774

 

Berzéki Krisztina szervezési ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím:berzeki.krisztina[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-773


Gyenge- Őszi Mária anyakönyvi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: oszi.maria[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/521-700/961 mellék

 

Temesvári Erzsébet Beáta igazgatási ügyintéző

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: temesvari.beata [kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-700/786 mellék

 

Orosz Helga Zsuzsanna  igazgatási ügyintéző

3300 Eger, Dobó István tér 2.

E-mail: orosz.helga[kukac]ph.eger.hu

Telefon: +36 36/ 521-925

 

Laboda Anita anyakönyvi  ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: laboda.anita[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-736

 

 

Czeglédi Szilvia ügykezelő
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: czegledi.szilvia[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/523-781

 

Ipacs Lászlóné ügykezelő

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: ipacs.laszlone[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/521-962

 

 Lánchidi Csilla  kereskedelmi igazgatási ügyintéző

3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: lanchidi.csilla[kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/521-974

 

Utassy Zsolt környezetvédelmi ügyintéző
3300 Eger, Dobó István tér 2.
Elektronikus levélcím: utassy.zsolt [kukac]ph.eger.hu

Telefonszám: +36 36/521-937

Ügyrend: Hatályos 2021. április 1-től:

 

1./ Jogalkotással, jogalkalmazással és jogi képviselettel kapcsolatos feladatok:

a) Az érintett szervezeti egységekkel együttműködik az önkormányzati rendeletalkotás előkészítésében.
b) A testületi döntést igénylő – az Iroda feladat és hatáskörébe tartozó - ügyekben a rendelet-tervezeteket, előterjesztéseket, tájékoztatókat előkészíti, a döntésnek megfelelően a további intézkedéseket megteszi
c) Jelzi a jegyzőnek, ha a Közgyűlés és a bizottságok döntésének előkészítésekor vagy a döntések végrehajtása során jogszabálysértést észlel
d) Közreműködik a hivatal belső szabályzatainak előkészítésében. Az elkészült utasításokat, szabályzatokat nyilvántartja és azokat a Hivatal dolgozói számára elérhetővé teszi.
e) Közreműködik a fegyelmi, kártérítési és etikai eljárások lefolytatásában.
f) Lefolytatja - tisztségviselői megbízás alapján - a törvényességet érintő vizsgálatokat.
g) Ellátja az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal jogi képviseletét bíróságok, hatóságok, más szervezetek és természetes személyek irányában. Előzetes egyeztetés és felhatalmazás alapján jognyilatkozatokat tesz, illetve azokat véleményezi. Szükség esetén jogi úton érvényesíti az önkormányzat, illetve a Polgármesteri Hivatal követeléseit.
h) Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata, valamint a Polgármesteri Hivatal által kötendő szerződéseket, megállapodásokat, egyéb jogügyleteket jogi szempontból felülvizsgálja, véleményezi.
i) Felkérés alapján okirat-szerkesztési feladatokat lát el az önkormányzat, illetve a polgármesteri hivatal részére.
j) Közreműködik a társirodák munkája során felmerülő, jogilag tisztázandó kérdések megoldásában.

2./ Közbeszerzésekkel kapcsolatos feladatok:

a) Gondoskodik a Közbeszerzési Bíráló Bizottság (KBB) és az Önkormányzati Közbeszerzési Döntéshozó Bizottság (ÖKDB) üléseinek koordinálásáról a Közbeszerző értesítése alapján.
b) Gondoskodik a közbeszerzési terv nyilvánosságáról, valamint a terv módosításakor az ÖKDB, az állandó bizottságok, és a KBB-k folyamatos tájékoztatásáról.
c) A Közbeszerzési Szabályzat előkészítése és aktualizálása.

3./ Jegyzői hatáskörrel, a testületek működésével és a képviselők munkájának elősegítésével kapcsolatos feladatok:

a) Intézi a jogi megoldást igénylő – jegyzői hatáskörbe vagy az önkormányzat feladatkörébe tartozó - közvetlen lakossági bejelentéseket, panaszokat és kérelmeket, intézi a hivatal ingyenes telefonszámára érkező bejelentéseket.
b) Döntésre előkészíti a külföldiek ingatlanvásárlásaira vonatkozó hozzájárulásokat.
c) Ellátja a birtokvédelmi feladatokat.
d) Hulladékgazdálkodási hatósági feladatok ellátása.
e) Társasházak törvényességi felügyelete.
f) Koordinálja a közmeghallgatáson felszólaló állampolgárok közérdekű bejelentéseinek intézését.
g) Segíti az önkormányzati képviselők jogainak érvényesítését és kötelezettségeinek teljesítését.
h) Figyelemmel kíséri a Közgyűlés utáni feladatok végrehajtását.
i) Gondoskodik a közgyűlési meghívó, a feladatterv és a végrehajtott határozatokról szóló beszámoló elkészítéséről és a közgyűlési anyagok képviselőkhöz, bizottsági tagokhoz és meghívottakhoz való eljuttatásáról az Informatikai és Rendészeti Iroda közreműködésével.
j) Gondoskodik a rendes bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészítéséről, a 0,közgyűlések és a közmeghallgatások megszervezéséről, a Közgyűlés és a közmeghallgatás elkészült jegyzőkönyveit megküldi a jogszabályban meghatározott szerveknek.
k) Információt nyújt az önkormányzati szervek döntéseiről, a hatályos rendeletekről. Közreműködik az önkormányzati rendeletek és határozatok számítógépes, egységes elvek szerinti nyilvántartásának kialakításában, működtetésében. Szükség esetén deregulációs intézkedéseket kezdeményez.
l) Gondoskodik a készülő rendelettervezetek és egyéb hirdetmények közzétételéről, kezeli a városházi hirdetőtáblát, illetve az internetes honlap ide tartozó oldalait.
m) Közreműködik a jogszabályoknak megfelelő belső hivatali, egységes joggyakorlat kialakításában.
n) Az önkormányzati működést és a hatósági eljárásokat érintő kérdésekben felvilágosítást ad az állampolgárok és egyéb szervezetek képviselői számára
o) Közreműködik a Jegyző európai parlamenti-, országgyűlési és helyhatósági választással, népszavazással és népi kezdeményezéssel, valamint a nemzetiségi kisebbségi önkormányzati képviselők választásával kapcsolatos feladat- és hatásköreinek ellátásában.
p) Közreműködik a bírósági ülnökök megválasztásában.
q) Figyelemmel kíséri a települési nemzetiségi önkormányzatok jogszabályszerű működését, szükség szerint jogi segítséget nyújt. Biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzatok testületi működésének Alapokmányban meghatározott feltételeit.
r) Jogi konzultáció és szakmai segítségnyújtás a testületi anyag előkészítőivel
s) Bizottsági, közgyűlési anyagok önálló előkészítése, különös tekintettel a hivatal szervezetét érintő jogi szabályozásra.
t) Döntésre előkészíti Eger város nevének, címerének és zászlajának, logójának használatáról szóló engedélyeket.
u) A Polgármesteri Hivatalra vonatkozó esélyegyenlőségi terv elkészítése és aktualizálása.
v) Lakcímnyilvántartó rendszer kezelése, új települési címek felvitele, közterület elnevezések kezelése.

1. Belső ügyvitelszervezéssel kapcsolatos feladatok:

a) Az iktató keretrendszer rendszergazdai feladatainak ellátása ügykörök, szervezeti változások átvezetése, elektronikus iratok ellenőrzése, betanítása, keretrendszer továbbfejlesztésében való közreműködés.
b) A közgyűlési szakrendszer rendszergazdai feladatainak ellátása, a szakrendszer használatának betanítása előkészítők, előterjesztők és végfelhasználók (képviselők, köztisztviselők) felé.
c) Az Iroda munkatársa a kijelölt kapcsolattartó és adatszolgáltató a közadat informatikai rendszerben.
d) Közreműködik magát a www.eger.hu honlapon kötelezően közzéteendő információk begyűjtésében és honlapra telepítésében.
e) Kezeli a Polgármesteri Hivatal telefonos lakossági bejelentéseit, azaz a zöldszámát. A bejelentéseket soron kívül eljuttatja az érintett szervezeti egységekhez.
f) Együttműködik az Egri Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft-vel a kötelező települési szilárd hulladék közszolgáltatás igénybevételének jogi eszközökkel történő kikényszerítésére. Nyilvántartás készítése a kötelező közszolgáltatást igénybe vevő természetes és jogi személyek köréről, a szolgáltató részére, e körben rendszeres adatszolgáltatás.
g) Kezeli és az érintettekhez továbbítja az egpolg@ph.eger.hu és a web@ph.eger.hu e-mail címekre beérkezett lakossági bejelentéseket, egyéb megkereséseket.
h) Az önkormányzat vagy a hivatal nevére érkezett küldeményeket az Iratkezelési Szabályzatban foglaltaknak megfelelően az Iroda bontja, érkezteti, szignálja és juttatja el a társirodákra, illetve az érintett tisztségviselőkhöz (a tájékoztatás teljes körűségének biztosítása érdekében az adott ügyben érintett szakirodák, tisztségviselők másolati példánnyal történő tájékoztatása mellett).
i) Talált tárgyak kezelése

5./ Állategészségügyi-, állattartási ügyek:

a) Állatok védelmével, valamint az állatok nyilvántartásával kapcsolatos, a központi jogszabályban meghatározott, jegyző hatáskörébe utalt ügyek döntésre előkészítése, kivéve az állattartási létesítményekkel kapcsolatos, jogszabályban meghatározott és jegyzői hatáskörbe tartozó állatvédelmi feladatok ellátása.
b) Állatvédelmi bírság kiszabása.

6./ Kereskedelmi igazgatással, idegenforgalommal kapcsolatos feladatok

a) Üzletek működési engedélyének kiadása.
b) Működési engedélyben történt változások, módosítások átvezetése, módosított engedélyek kiadása.
c) Működési engedély megszűnések átvezetése, engedélyek visszavonása.
d) Kereskedelmi tevékenységről, és azok módosításáról, megszűnéséről szóló bejelentések nyilvántartásba vétele, igazolások kiadása.
e) Épületben tartandó zenés táncos rendezvények részére rendezvénytartási engedélyek kiadása.
f) Külön engedéllyel rendelkező kereskedők nyilvántartásba vétele, igazolások kiadása.
g) Rendezvények ellenőrzése.
h) Üzletek működésének ellenőrzése.
i) Üzletek bezárása, az üzletekben folyó tevékenység, termék forgalmazásának megtiltása.
j) Üzletszerű ingatlanközvetítői tevékenység, üzletszerű ingatlanvagyon-értékelő és közvetítői tevékenység engedélyezése. Nyilvántartás vezetése és ellenőrzése az engedéllyel rendelkezőkről.
k) Kereskedelemmel, rendezvényekkel kapcsolatos nyilvántartások vezetése.
l) Adatszolgáltatás, félévenként statisztikai jelentés.
m) Rendőrség által szervezett éjszakai ellenőrzéseken való részvétel.
n) Hatósági bizonyítvány kiadása.
o) A jogszabályban előírt nyilvántartások vezetése, statisztikai adatszolgáltatás teljesítése.
p) Termelői piac kivételével vásárok, piacok működésének engedélyezése.
q) A jogszabályban előírt nyilvántartás vezetése.
r) Bevásárló központ üzemeltetésére, termelői piac fenntartására irányuló bejelentés nyilvántartásba vétele.
s) Kártyaterem működéséhez szakhatósági állásfoglalás kiadása.

7./ Környezetvédelemmel és természetvédelemmel kapcsolatos feladatok:

a) A környezetvédelmi hatósági feladatok ellátása.
b) A zaj- és rezgésvédelemmel, valamint környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos jegyzői hatáskörbe utalt feladatok.
c) Vendéglátó egységek éjszakai zajos működésének ellenőrzése.
d) Eger város belterületén parlagfűvel fertőzött területekkel kapcsolatos feladatok
e) levegőtisztaság-védelmi kérdésekben kapcsolattartás a hatóságokkal

Ipari tevékenységek engedélyezése:

a) Telep létesítésének bejelentése alapján történő nyilvántartásba vétel.
b) Telepengedélyezési eljárások lefolytatása és a kiadott telepengedélyek nyilvántartásba vétele.
c) Telephelyek ellenőrzése. Az ellenőrzések eredményétől függően a jogszabályokon alapuló eljárások lefolytatása

8./ A központi címregiszterrel kapcsolatos feladatok ellátása a 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján:

a) Házszám hiánya esetén házszám megállapításáról döntés. Az érintett ingatlanok tulajdonosainak tájékoztatása arról, hogy címükben változás fog bekövetkezni.

b) Társasházak esetében a lakások helyes címének megállapítása, a társasházi alapító okirat, közgyűlési döntés és tulajdonosi határozat beszerzése.

c) Ha az adott ingatlannak több címe is van (saroktelek), a címellenőrzési eljárás során annak vizsgálata, hogy az ingatlant ténylegesen melyik közterület felől közelíthető meg.

d) Azon címek törlése, melyek nem tekinthetők ténylegesnek.

 

 



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!