Ugrás a fő tartalomhoz
2024. december 09. | Natália
Pedagógusképzés két évszázada Egerben
A 250 éves egri egyetem neveléstörténeti...
Mikulások lepik el a várost
December 6-án érkezik a Mikulás, Eger...
Óvodák, bölcsődék nyitva tartása a téli szünet alatt
KÖZLEMÉNY Eger MJV Önkormányzatának...
Fogyatékos Emberek Világnapja
A Harmónia Integrált Szociális és...
Minden várakozást felülmúlt az Adventi véradás
A tavalyinál is többen, 139-en adtak vért...
Felkapcsolták az ünnepi fényeket
Egyszerre kapcsolódtak fel a város...
Egerben járt a Fradi Kamion
Ismét városunkban állomásozott...
Megnyílt a Jégpalota
Ismét kézműves foglalkozások,...
Meggyújtották a hit gyertyáját
Vanyó Zsuzsanna családsegítő munkatárs...
Gálaműsor a Gyermekosztály betegeiért
Jótékonysági gálaműsort szervezett az...
Polgárőrök a Felsővárosban
Szombat este megkezdte szolgálat a...
Gyerekkori élményeket mutat be a mesekönyv
Egy helyi alkotó, Bartucz-Kovács Erzsébet...
Megszorongatta a Fradit a tartalékos Digi-Eger
A papírforma sima vendéggyőzelmet ígért...
Szellemi és sportvetélkedő,
Tudásukat, ügyességüket és...
Két beszélgetés az idei utolsó VOSZ Páholyon
Az év utolsó VOSZ Páholyát tartották...
Óriási érdeklődés fogadta a pályaválasztási
Ismét pályaválasztási kiállítást...
Felkerültek az első díszek a város karácsonyfájára
A katasztrófavédelem és a Városgondozás...
Átadták a Kicsi Nagykövet tehetséggondozó program
11 gyermek vehette át elismerő oklevelét...
Élményekkel teli egészségnapot tartottak
Interaktív foglalkozások, flashmob, zenés...
Adventi gyűjtést szervez a Máltai
Idén is szervez cipős doboz akciót a...
70 éves a Szilágyi
70 éves fennállását ünnepli idén az...
Nemzetközi falatokat kóstoltak a fiatalok
Édes és sós falatok is terítékre...
HIRDETMÉNY feszültség alá helyezésről
Ostoros, Pajdos dűlő hrsz.: 1309/9., + 10...
XXII. Dr. Renn Oszkár Emlékülés
Huszonkettedik alkalommal tartott...
Segítség egy gombnyomásra
A Gondosóra Programról tartottak...
Családbarát munkahely a könyvtár
Családbarát Munkahely Díjjal ismerte el a...
A tájékozódási futást népszerűsítették
A tájékozódási futás alapjaival...
Országos Rajzfilmünnep
Rajzfilmsorozatokkal és kézműves...
Éjféltől 24 órás hóügyeletet tart a Városgondozás
Éjféltől lép életbe a Városgondozás...
Palóc Mesemondó Találkozót rendeztek
A palóc tájnyelv, a tehetséggondozás és...

Koncessziós Pályázat

Létrehozva: 2018. május 28.  |  Utoljára frissítve: 2019. április 02.

Pályázati felhívás az önkormányzat feladatkörébe tartozó autóbusszal végzett menetrend szerinti helyi személyszállítás közszolgáltatási szerződés keretében történő ellátására


 

 


Eger Megyei Jogú Város Önkormányzatának pályázati felhívása

 

Preambulum

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata a 186/2018. (V.24.) számú határozatával, valamint (figyelemmel a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvényre) a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény alapján az önkormányzat feladatkörébe tartozó autóbusszal végzett menetrend szerinti helyi személyszállítás közszolgáltatási szerződés keretében történő ellátására pályázatot hirdet az alábbi feltételekkel:

 

I. A Kiíró neve, címe, kapcsolattartója

Kiíró:
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata
3300 Eger, Dobó István tér 2.

Kapcsolattartó:
Szűcs Tamás Vagyongazdálkodási Irodavezető
tel.: 36/523-730, fax: 36/523-779
e-mail: szucs.tamas@ph.eger.hu
postai cím: 3300 Eger, Dobó István tér 2.

 

II. A pályázat tárgya, illetve főbb paraméterei

A pályázat szolgáltatási koncesszió alapján Eger város közigazgatási területén autóbusszal végzett helyi, menetrend szerinti közösségi közlekedés kizárólagos ellátásra vonatkozó közszolgáltatási szerződés megkötésére irányul. A közszolgáltatás kapcsolódó szolgáltatásaihoz értendő az utasok felé a szükséges menetrend, utas ellenőrzés, jegyek és bérletek biztosítása, értékesítése és tájékoztatás nyújtása.

 

Nyertes Pályázónak a szolgáltatást a pályázati dokumentációban foglalt 2019. január hó 1. napjától érvényes menetrend (pályázati dokumentáció 1. számú melléklete) szerint kell ellátnia. A városon belüli helyi tömegközlekedési feladatot 20 autóbuszvonal működtetésével kell biztosítani. A megállóhelyek számát és nevét, valamint a járatok indulásának időadatait a menetrend tartalmazza. Ezen felül Pályázónak azt is vállalnia kell, hogy a Kiíró egyedi igénye szerint egyes vonalakon sűrített járatszámot fog biztosítani.

 

A tervezett összes éves futásteljesítmény 2018-ban (megtett úthossz): 1 560 000 km.
Kiíró műszaki, szakmai alkalmassági követelmények között írja elő, hogy Pályázónak minimum 35 darab, kettő-, illetve három (vagy több) jobb oldali ajtóval rendelkező autóbusz üzemeltetői jogával kell rendelkeznie.
Ezen felül Kiíró nem határozza meg, hogy a szolgáltatást hány darab autóbusz üzemeltetésével kell ellátnia Pályázónak. Az érvényes menetrendet azonban be kell tudni tartania és a forgalomképtelen, illetve forgalomban meghibásodott autóbuszok helyettesítésére 20 percen belül pótló buszokat kell forgalomba állítania.

A pályázónak ajánlatában részletesen be kell mutatni, hogy milyen módon kívánja teljesíteni a szolgáltatást. Például azt, hogy az egyes vonalakon milyen gépjárműveket fog működtetni. Ugyanazon a vonalon, az igények figyelembevételével, kisebb és nagyobb befogadóképességű buszok is közlekedhetnek. A menetrend betartása azonban alapkövetelmény. A nyertes pályázónak lehetősége van a kiíróval történő egyeztetést követően az útvonalhálózat és a menetrend éves felülvizsgálatára.

 

III. A teljesítés helye
Eger város közigazgatási területe, a teljes helyi autóbuszos közösségi közlekedési hálózat.
IV. A pályázati kiírás dokumentációjának beszerzési feltételei és beszerzésének határideje

A pályázati kiírás dokumentációja 200.000 Ft + áfa összegnek az Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Raiffeisen Bank Zrt.-nél vezetett 12033007-00102883-00100003 számú költségvetési számlájára való befizetést igazoló okmány eredeti vagy másolati példányának bemutatása ellenében vehető át, Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Vagyongazdálkodási Irodájában (3300 Eger, Dobó I. tér 2. I. emelet 8.), munkanapokon, hétfőtől péntekig 9:00 és 12:00 óra között.

 

A dokumentációt papír alapon bocsátja a Vagyongazdálkodási Iroda a Pályázók rendelkezésére.
A dokumentáció átvételét megelőzően telefonos egyeztetés szükséges. Az iroda elérhetősége:
Tel.: 36/523-730.; fax: 36/523-779


Kiíró felhívja Pályázók figyelmét, hogy a dokumentáció megvásárlása az érvényes ajánlattétel feltétele! A dokumentáció másra nem ruházható át!


A dokumentáció beszerzésének határideje: a pályázati határidő


V. A pályázaton való részvétel feltételei

A pályázat nyílt. A pályázaton Pályázóként részt vehetnek azon belföldi vagy külföldi székhelyű szolgáltatók, melyek nem esnek kizáró okok alá és megfelelnek a pályázati kiírásban foglalt alkalmassági feltételeknek.

Az Európai Gazdasági Térségen kívüli székhelyű szolgáltató a pályázaton abban az esetben vehet részt, ha országában is biztosított a menetrend szerinti autóbusz közlekedésben a nemzeti elbánás a külföldiek számára.


V.1. Kizáró okok

Az eljárásban nem vehet részt, illetve az eljárásból kizárásra kerül az a Pályázó – illetve alvállalkozója - aki:

A./ Végelszámolás alatt áll, vagy vonatkozásában csődeljárás elrendeléséről szóló bírósági végzést közzétettek, vagy az ellene indított felszámolási eljárást jogerősen elrendelték, vagy ha a gazdasági szereplő személyes joga szerinti hasonló eljárás van folyamatban, vagy aki személyes joga szerint hasonló helyzetben van.

Igazolás módja: Pályázó/Alvállalkozó cégszerűen aláírt nyilatkozatot köteles csatolni a kizáró ok fenn nem állásáról. Amennyiben Pályázó/Alvállalkozó a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény értelmében nem minősül cégnek, akkor pályázatához köteles közjegyző vagy gazdasági, illetve szakmai kamara által hitelesített nyilatkozatot csatolni a kizáró ok fenn nem állásáról.
A kizáró ok hiányát a céginformációs és az elektronikus cégeljárásban közreműködő szolgálattól (céginformációs szolgálat) ingyenesen, elektronikusan kérhető cégjegyzék-adatok alapján a pályázat Kiírója is ellenőrzi.

B./ Tevékenységét felfüggesztette vagy akinek tevékenységét felfüggesztették.

Igazolás módja: Pályázó/Alvállalkozó cégszerűen aláírt nyilatkozatot köteles csatolni a kizáró ok fenn nem állásáról. Amennyiben Pályázó/Alvállalkozó a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény értelmében nem minősül cégnek, vagy amennyiben az adott szervezet tevékenységének felfüggesztésére a cégbíróságon kívül más hatóság is jogosult, akkor pályázatához köteles közjegyző vagy gazdasági, illetve szakmai kamara által hitelesített nyilatkozatot csatolni a kizáró ok fenn nem állásáról
A kizáró ok hiányát a céginformációs és az elektronikus cégeljárásban közreműködő szolgálattól (céginformációs szolgálat) ingyenesen, elektronikusan kérhető cégjegyzék-adatok alapján a pályázat Kiírója is ellenőrzi.

C./ Gazdasági, illetve szakmai tevékenységével kapcsolatban jogerős bírósági ítéletben megállapított bűncselekményt követett el, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányok alól nem mentesült; vagy akinek tevékenységét a jogi személlyel szemben alkalmazható büntetőjogi intézkedésekről szóló 2001. évi CIV. törvény 5. §-a (2) bekezdés b), vagy g) pontja alapján a bíróság jogerős ítéletében korlátozta, az eltiltás ideje alatt, vagy ha a Pályázó/Alvállalkozó tevékenységét más bíróság hasonló okból és módon jogerősen korlátozta.

Igazolás módja: Pályázó/Alvállalkozó cégszerűen aláírt nyilatkozatot köteles csatolni a kizáró ok fenn nem állásáról. Természetes személy gazdasági szereplő hatósági erkölcsi bizonyítvány benyújtásával is köteles igazolni a kizáró ok fenn nem állását.

D./ Egy évnél régebben lejárt adó-, vámfizetési vagy társadalombiztosítási járulékfizetési kötelezettségének - a letelepedése szerinti ország vagy az ajánlatkérő székhelye szerinti ország jogszabályai alapján - nem tett eleget, kivéve, ha megfizetésére halasztást kapott.

Igazolás módja: Pályázó/Alvállalkozó cégszerűen aláírt nyilatkozatot köteles csatolni a kizáró ok fenn nem állásáról. Amennyiben Pályázó/Alvállalkozó az adatbázisban nem szerepel, az illetékes adó- és vámhivatal igazolását vagy az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. tv., valamint az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28) Korm. rendelet szerinti általános adóigazolást csatolni.
Kizáró ok hiányát az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. (a továbbiakban: Art.) szerinti köztartozásmentes adózói adatbázisból a pályázat Kiírója ellenőrzi.

E./ A nemzeti vagyonról szóló törvény szerint nem minősül átlátható szervezetnek.

Igazolás módja: Pályázó/Alvállalkozó cégszerűen aláírt nyilatkozatával.

F./ a pályázati eljárásban előírt adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése során olyan hamis adatot szolgáltat, vagy hamis nyilatkozatot tesz, amely a verseny tisztaságát veszélyezteti.

Igazolás módja: Pályázatban nem kell igazolni, a kizáró ok a pályázati eljárás során merülhet fel.

 

V.2. Pénzügyi, gazdasági alkalmasság

Pályázó pénzügyi, gazdasági alkalmasságának megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási módok:

P.1.) Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha a becsatolt pénzügyi intézményi nyilatkozat(ok) alapján megállapítható, hogy a pályázati felhívás megjelenésének napját megelőző 12 hónapon belül bármely fizetési számláján 30 napot meghaladó sorban állás volt.

 

Igazolás módja: Attól függően, hogy a Pályázó mikor jött létre, illetve mikor kezdte meg a tevékenységét, amennyiben ezek az adatok rendelkezésre állnak a Pályázó valamennyi, a pályázati jelentkezéskor fennálló és a pályázati jelentkezés időpontját megelőző egy évben megszűnt fizetési számlái tekintetében a számlát vezető pénzügyi intézménynek a pályázati felhívás megjelenésének napjánál később kiállított egyszerű másolatban benyújtott nyilatkozata a pénzügyi, gazdasági alkalmasságának megállapítása céljából az alábbi tartalommal, valamennyi fizetési számlája tekintetében:
- a pénzügyi intézmény által vezetett fizetési számla száma,
- tájékoztatás arról, hogy a pályázati felhívás megjelenésének napját megelőző 12 hónapban számláján volt-e 30 napot meghaladó sorban állás.
Amennyiben a jelzett pénzügyi intézményi nyilatkozat a pályázati jelentkezés dátumát megelőző egy éven belül megszűnt számláról szól, a nyilatkozatnak a megszűnés tényének kifejezett megjelölését és a megszűnés időpontját tartalmaznia kell.

P.2.) Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha a szerződés teljes időtartama alatt nem rendelkezik teljes körű utasbiztosítással, amely a szolgáltatásai keretein belül 11%-ot elérő maradandó egészségkárosodás esetén minimum 2 000 000 forint térítést nyújt.

Igazolás módja: A Pályázónak a pályázatához csatolnia kell az megfelelő szintű szolgáltatást nyújtó utasbiztosítás meglétére, illetve megkötésére irányuló kötelezettségvállalást tartalmazó cégszerűen aláírt nyilatkozatát.

P.3.) Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha az autóbuszok – melyekkel a szolgáltatást Pályázó el kívánja látni – nem rendelkeznek 2019. január 1-től érvényes kötelező felelősségbiztosítással.

Igazolás módja: Pályázó köteles pályázatához csatolni a gépjárművek érvényes kötelező felelősség biztosítását igazoló okirat egyszerű másolatát.

 

V.3. Műszaki, szakmai alkalmasság

M.1./ Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha nem rendelkezik a közlekedési hatóság által kiadott közforgalmú menetrend szerinti autóbuszos közúti személyszállításra érvényes tevékenységi engedéllyel.

Igazolás módja: Pályázónak pályázatához csatolnia kell a közforgalmú menetrend szerinti autóbuszos közúti személyszállításra érvényes tevékenységi engedélye egyszerű másolatát.

M.2./ Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha nem rendelkezik autóbusszal végzett személyszállítási szolgáltatásra vonatkozó érvényes, auditált MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszerrel és MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszerrel (KIR).
Alkalmatlan a Pályázó akkor is, ha saját maga vagy alvállalkozója nem rendelkezik a járművek karbantartására, javítására vonatkozó érvényes auditált MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszerrel és MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszerrel (KIR). Amennyiben sem Pályázó, sem alvállalkozója nem rendelkezik érvényes, járművek karbantartására, javítására vonatkozó auditált MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszerrel és MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszerrel (KIR), a Pályázó a szerződés teljesítésére akkor alkalmatlan, ha Pályázónak vagy alvállalkozójának nincs érvényes javítási szerződése olyan szakműhellyel, mely járművek karbantartására, javítására vonatkozó auditált MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszerrel és MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszerrel (KIR) rendelkezik.

Igazolás módja: Pályázónak pályázatához egyszerű másolatban csatolni kell autóbusszal végzett személyszállítási szolgáltatásra vonatkozó érvényes, auditált MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszerét és MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszerét (KIR) igazoló tanúsítványát.
A pályázathoz egyszerű másolatban csatolni kell Pályázó, vagy alvállalkozója járművek karbantartására, javítására vonatkozó érvényes, auditált MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszerét és MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszerét (KIR) igazoló tanúsítványát. Amennyiben sem Pályázó, sem alvállalkozója nem rendelkezik érvényes, auditált járművek karbantartására, javítására vonatkozó auditált MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszerrel és MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszerrel (KIR), akkor a pályázathoz egyszerű másolatban csatolni kell Pályázó vagy alvállalkozója érvényes javítási szerződését, és a javítási szerződést kötő szakműhely járművek karbantartására, javítására vonatkozó érvényes, auditált MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszerét és MSZ EN ISO 14001:2015 környezetközpontú irányítási rendszerét (KIR) rendszerét igazoló tanúsítványát (egyszerű másolatban).
Az autóbusszal végzett személyszállítási szolgáltatásra és a járművek karbantartására, javítására vonatkozó műszaki, szakmai alkalmasság egy tanúsítvánnyal is igazolható, amennyiben a Pályázó a két szolgáltatásra integrált rendszert alkalmaz.

M.3./ Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha nem rendelkezik 2016. és 2017. években legalább 1.500.000 km teljesítményű autóbuszos személyszállítási referenciával.

Igazolás módja: A Pályázónak a referenciát a megbízó által kiállított igazolással, vagy a szerződés hitelesített másolatának csatolásával kell igazolni. A kiadott igazolásnak az alábbi minimális tartalommal kell rendelkeznie:
- a szerződést teljesítő Vállalkozó (Pályázó) megnevezése
- szerződést kötő másik fél (Megrendelő) megnevezése, elérhetősége
- szerződéssel érintett futásteljesítmény
- a teljesítés ideje és helye
- nyilatkozat arról, hogy a teljesítés az előírásoknak és a szerződésnek megfelelően történt-e.

M.4./ Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha a 2016-2017. évek közötti időszakban nem rendelkezik legalább 50.000 fő lakos-számú városban a teljes vonalhálózat ellátására irányuló, minimum egy éves időtartamú személyszállítási közszolgáltatási szerződéssel.
Igazolás módja: A Pályázónak a referenciát a megbízó által kiállított igazolással, vagy a szerződés hitelesített másolatának csatolásával kell igazolni. A kiadott igazolásnak az alábbi minimális tartalommal kell rendelkeznie:
- a szerződést teljesítő Vállalkozó (Pályázó) megnevezése
- szerződést kötő másik fél (Megrendelő) megnevezése, elérhetősége
- a teljesítés helye szerinti város lakosságszáma
- a teljesítés ideje
- nyilatkozat arról, hogy a teljesítés az előírásoknak és a szerződésnek megfelelően történt-e.

Az M.3. és M.4. pontban foglalt műszaki, szakmai alkalmasság egy referenciával is igazolható, amennyiben a referencia egyszerre mindkét pontban foglalt minimum követelményeket kielégíti.

M.5./ Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha nem rendelkezik, vagy – nyertessége esetén - a szolgáltatás megkezdésének időpontjától (2019. január 1.) kezdve sem fog rendelkezni Eger területén a szükséges járműállomány tárolására szolgáló telephellyel.

Igazolás módja: Amennyiben Pályázó rendelkezik a megfelelő tárolótérrel, pályázatához köteles csatolni a térszinti tárolótér és a telekbehajtó út használatának jogcímét igazoló okirat egyszerű másolatát (tulajdoni lap vagy bérleti szerződés), valamint a telephely engedélyt és a helyi közútkezelő nyilatkozatát arról, hogy a járművek tárolására alkalmas a megjelölt telephely.
Amennyiben Pályázó a szolgáltatás megkezdésének időpontjától fog rendelkezni a megfelelő tárolótérrel, pályázatához köteles csatolni a térszinti tárolótér és a telekbehajtó út jövőbeli használatának (2019. január 1-től) jogcímét igazoló aláírt előszerződés (adásvételi, bérleti) egyszerű másolatát, valamint a telephely engedélyt és a helyi önkormányzati közútkezelő nyilatkozatát arról, hogy a járművek tárolására alkalmas a megjelölt telephely.

Kiíró felhívja Pályázók figyelmét arra, hogy nem engedélyezi – az erre kijelölt helyeken kívül – a buszok (3,5 t összsúly feletti) közterületen történő várakozását és telephelyezését!

M.6./ Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha nem nyilatkozik arról, hogy a szolgáltatás megkezdésétől jegy- és bérletárusítást és utas tájékoztatást fog biztosítani. Ezen felül Pályázó alkalmatlan abban az esetben is, ha nem nyilatkozik arról, hogy az utas tájékoztatás érdekében a szolgáltatás megkezdésétől honlapot fog működtetni.

 

Pályázónak a honlapon akadálymentes felületet kell biztosítani a gyengén látók és a nagyothallók részére a szerződés aláírását követő egy éven belül. Az akadálymentesítés megfelelőségét rehabilitációs mérnök nyilatkozatával kell igazolni.

Igazolási mód: Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha a pályázatához nem csatolja cégszerűen aláírt nyilatkozatát arról, hogy a közszolgáltatás megkezdésétől jegy- és bérletárusítást és utas tájékoztatást fog biztosítani, valamint utas tájékoztató honlapot fog működtetni. Nyilatkozatának tartalmaznia kell, hogy a Pályázó az árusítást milyen formában fogja biztosítani.

M.7./ Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha nem rendelkezik vagy a szolgáltatás megkezdésének időpontjától (2019. január 1.) nem fog rendelkezni Eger belvárosában bérlet- és jegyárusításra, valamint információszolgáltatásra alkalmas helyiséggel.


Pályázó a szerződés teljesítésére akkor is alkalmatlan, ha a szolgáltatás megkezdésének időpontjától nem fogja tudni biztosítani, hogy Eger városban minimum 20 helyen menetjegyet lehessen vásárolni.

Pályázó a forgalomirányítást is ellátó jegyárusító helyen információs szolgáltatást is köteles nyújtani. A jegyárusító hely nyitvatartási ideje munkanapokon minimum 8 óra, a bérletárusítás időszakában (minden hónap 1-6. napjain) Szolgáltatóra nézve minimum 12 óra (6:00 órától 18:00 óráig terjedően) kell, hogy legyen.

 

Igazolási mód: Amennyiben Pályázó rendelkezik a megfelelő helyiséggel, pályázatához köteles csatolni a helyiség használatának jogcímét igazoló okirat egyszerű másolatát (tulajdoni lap vagy bérleti szerződés).
Amennyiben Pályázó a szolgáltatás megkezdésének napjától fog rendelkezni a megfelelő helyiséggel, pályázatához köteles csatolni a helyiség jövőbeli használatának (2019. január 1- től) jogcímét igazoló aláírt előszerződés (adásvételi, bérleti) egyszerű másolatát.


Amennyiben Pályázó Eger városban rendelkezik jegyárusító helyiséggel, pályázatához köteles csatolni a helyiség használatának jogcímét igazoló okirat egyszerű másolatát (tulajdoni lap vagy bérleti szerződés). Amennyiben Pályázó a szolgáltatás megkezdésének napjától fog rendelkezni Eger városban megfelelő jegyárusító helyiséggel, pályázatához köteles csatolni a helyiség jövőbeli használatának (2019. január 1-től) jogcímét igazoló aláírt előszerződés (adásvételi, bérleti) egyszerű másolatát.
Amennyiben Pályázó a jegyárusítást bizományi értékesítéssel fogja biztosítani, köteles pályázatához csatolni aláírt bizományi előszerződésének egyszerű másolatát.

 

M.8./ Pályázó alkalmatlan a szerződés teljesítésére, ha nem rendelkezik legalább 35 db minimum kettő jobb oldali ajtóval ellátott normál szóló autóbusz üzemeltetői jogával.

Igazolási mód: Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha a pályázatához nem csatolja a megajánlott autóbuszok feletti rendelkezési vagy tulajdonjogának hitelt érdemlő módon történő igazolását (forgalmi engedély, szerződés, számla vagy egyéb dokumentum).

 

M.9./ Pályázó alkalmatlan a szerződés teljesítésére, ha az autóbuszok éves futásteljesítményének (megtett úthossz) minimum 90 %-nyi mennyisége alatt nem biztosít olyan autóbuszokat, amelyek jobb oldalon három (vagy több) ajtóval vannak ellátva.

 

Pályázat kiírója jelen pontban azt írja elő feltételként, hogy Pályázó az éves futásteljesítmény minimum 90 %-ában (minimum 1 404 000 km) három (vagy több) jobb oldali ajtóval felszerelt kivitelű autóbuszokat biztosítson. A megmaradt maximum 10 %-nyi megtett úthossz során pedig elegendő az autóbuszoknak kettő jobb oldali ajtóval felszereltnek lennie.

 

Igazolási mód: Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha nem csatolja cégszerűen aláírt nyilatkozatát, melyben a közszolgáltatási szerződés megkötése esetén kötelezettséget vállal arra, hogy az éves futásteljesítmény minimum 90 %-ában (minimum 1 404 000 km) 3 db jobb oldali ajtóval felszerelt kivitelű autóbuszokat biztosít.

 

M.10./ Pályázó alkalmatlan a szerződés teljesítésére, ha nem tudja biztosítani a közlekedtetett
járatok rendszeres forgalmi ellenőrzését. Az ellenőrzés darabszáma minimum 1000 járat/hó.

Igazolási mód: Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha nem csatolja cégszerűen aláírt nyilatkozatát, amelyben kötelezettséget vállal a havonta minimum 1000 járat ellenőrzésére, vagy ellenőriztetésére.

 

M.11./ Pályázó alkalmatlan a szerződés teljesítésére, amennyiben nem alkalmaz legalább 5 fő felsőfokú közlekedési- és/vagy gépész szakmai végzettségű munkavállalót, továbbá minimum 1 fő fogyasztóvédelmi referenset. A referens vonatkozásában nem feltétel az alkalmazotti jogviszony.

 

Igazolási mód: Pályázó a szerződés teljesítésére alkalmatlan, ha nem csatolja az előírt 5 fő felsőfokú közlekedési- és/vagy gépész szakmai végzettségű alkalmazottak, illetve a fogyasztóvédelmi referens megnevezéséről (név, születési idő, anyja neve, alkalmazás módja) szóló cégszerűen aláírt nyilatkozatát, továbbá a végzettségeket igazoló bizonyítványok fénymásolatát egyszerű másolati példányban.

 

VI. A pályázat kötelező szakmai tartalma

A pályázatot úgy kell összeállítani, hogy a Pályázati kiírásban foglalt valamennyi feltételnek és előírásnak való megfelelés a pályázatból ellenőrizhető és megállapítható legyen.

 

A pályázatnak kötelezően tartalmazni kell az alábbiakat:
a) annak bemutatását, hogy Pályázó megfelel a pályázat műszaki, szakmai alkalmassági feltételeinek:

aa) Műszaki felszereltség, járműpark bemutatását. A járműpark bemutatása úgy történjen, hogy Pályázó ismertesse a szolgáltatás ellátása során igénybe venni kívánt autóbuszok számát, gyártmányát, típusát, az autóbuszok rövid típusleírását, a megajánlott autóbuszok feletti rendelkezési vagy tulajdonjogának hitelt érdemlő módon történő igazolását (forgalmi engedély, szerződés, számla vagy egyéb dokumentum).

ab) A járműpark tárolására alkalmas telephellyel rendelkezik és erre vonatkozóan benyújtja a telephely nyilvántartásáról szóló dokumentumot.
ac) Pályázónak részletesen be kell mutatnia, hogy a hatályos - ajánlati dokumentáció 1. számú mellékletében lévő – menetrendet miként fogja betartani: ismertetnie kell, hogy az egyes vonalakon milyen autóbuszokat (gyártmány, típus, rövid leírás) fog üzemeltetni. A leírást úgy kell elkészíteni, hogy abból egyértelműen kiderüljön, hogy Pályázó a hatályos menetrend szerinti szolgáltatást fogja tudni biztosítani. Pályázónak figyelemmel kell lennie arra is, hogy adott esetben egyes vonalakon sűrített járatszámot kell biztosítania.

b) Pályázó szervezeti felépítésének ábráját melyet a szolgáltatás során alkalmazni kíván.

c) Szöveges leírást és táblázatos kimutatást a 10 éves szolgáltatási időszak (2019. január 1-től) stratégiai tervéről. Emellett szöveges leírást a 2019-es (január 1-től) év üzleti tervéről, valamint az üzemeltetéssel összefüggő minden várható, kalkulálható bevétel és költség alakulásáról.

d) Annak bemutatását, hogy pályázó miként fogja biztosítani a jegy- és bérletárusítást.

e) Annak bemutatását, hogy Pályázó miként fogja biztosítani az utas tájékoztatást és a tájékoztató honlap üzemeltetését.

 

VII. Pályázati határidő

Határidő: 2018. július 31.

VIII. Az elbírálás módja és szempontjai

A pályázat nyertesének csak az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő pályázó nyilvánítható. Ezért a pályázati kiírásban meghatározott alkalmassági követelmények és bírálati szempontok alapján az összességében a legjobb ajánlatot benyújtó Pályázóval kerül sor szerződéskötésre.


Az összességében legelőnyösebb ajánlat:
Részszempontok:
Súlyszámok:
1. Az igényelt ellentételezés mértéke HUF/év 80

2. EURO II-nél magasabb környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező buszok száma 20
Az értékelés részletes bemutatását, a pontszámítás metodikáját és képletét a pályázati dokumentáció IV. része tartalmazza.
A személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 23. § (5) bekezdés f) pontja előírja, hogy a pályázati kiírásnak tartalmaznia kell a közszolgáltatást ellátó közúti járművek üzemeltetésével járó, a jármű teljes élettartamára vetített, a környezetkímélő és energiahatékony közúti járművek beszerzésének előmozdításáról szóló kormányrendelet szerint megállapított energetikai és környezeti hatások figyelembevételének módját, súlyát.
Kiíró eleget téve a környezetkímélő és energiahatékony közúti járművek beszerzésének előmozdításáról szóló 48/2011 (III. 30.) kormányrendelet előírásainak az üzemeltetés közbeni energetikai és környezeti hatásokat a pályázati döntés során, bírálati részszempontként veszi figyelembe.


IX. Az eredményhirdetés és a szerződéskötés időpontja és helye

Eredményhirdetés időpontja, helye: 2018. augusztus 10. 10:00 óra, 3300 Eger, Dobó István tér 2. I. emelet 8.
Szerződéskötés időpontja, helye: 2018. október 15., 3300 Eger, Dobó István tér 2. I. emelet 8.

X. A szolgáltatás megkezdésének határnapja és a szerződés időtartama

A szolgáltatás megkezdésének határnapja 2019. január 1.
A szerződés időtartama: 10 év.

XI. Alvállalkozó bevonásának és a közös pályázásnak a feltételei

XI.1. Alvállalkozó bevonása

A tevékenység ellátásába alvállalkozó bevonható. A pályázati felhívás V.1. pontjában foglalt kizáró okok az alvállalkozókra is érvényesek!

A személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény értelmében Pályázó/esetleges későbbi Szolgáltató a személyszállítási közszolgáltatások teljesítésébe legfeljebb 49%-ban vonhat be alvállalkozót és alvállalkozóként kizárólag csak a nemzeti vagyonról szóló törvény szerint átlátható szervezetnek minősülő közlekedési szolgáltató vonható be (3.§ (1) bek. 1. pont).

 

XI.2. Közös pályázás

Az ajánlatkérő biztosítja a közös pályázás lehetőségét, több gazdasági szereplő közösen is nyújthat be pályázatot.
A közös Pályázók kötelesek maguk közül egy, a pályázati eljárásban a közös Pályázók nevében eljárni és nyilatkozni jogosult képviselőt megjelölni. A közös Pályázók csoportjának képviseletében tett minden nyilatkozatnak egyértelműen tartalmaznia kell a közös Pályázók megjelölését. Kiíró a kiegészítő tájékoztatást, a hiánypótlást, a felvilágosítást, az indokoláskérést és minden a pályázati eljárás során keletkező – Pályázóknak kiküldendő - iratot a közös Pályázók kijelölt képviselőjének küldi meg.

A pályázati biztosítékot közös Pályázóknak elegendő egyszer rendelkezésre bocsátaniuk. A pályázati kötöttségnek bármelyik közös Pályázó részéről történt megsértése esetén a biztosíték a Kiírót illeti meg.


Közös pályázás esetében elegendő, ha a közös pályázatban részt vevő egyik fél szerzi be/vásárolja meg a pályázati dokumentációt. Közös Pályázás esetében a kiíró előírja, hogy mindegyik fél rendelkezzen autóbuszos személyszállító engedéllyel.

Közös pályázás esetén Pályázók kötelesek csatolni „Együttműködési megállapodásukat". Az „Együttműködési megállapodás" kötelező tartalmát és mintáját a pályázati dokumentáció tartalmazza. Az együttműködési nyilatkozatban közös Pályázók kötelesek nyilatkozni egyetemleges felelősségvállalásukról.

Az előírt alkalmassági követelményeknek a közös Pályázók együttesen is megfelelhetnek. A gazdasági és pénzügyi alkalmassági követelményeknek - amelyek értelemszerűen kizárólag egyenként vonatkoztathatóak a gazdasági szereplőkre - elegendő, ha a közös Pályázók közül egy felel meg.


XII. Többváltozatú ajánlat és részajánlat kizártsága

Kizárólag a szolgáltatás teljes körére kiterjedő, komplett ajánlat adható. Többváltozatú ajánlat és részajánlat nem adható.
XIII. Pályázati biztosíték

Kiíró a pályázaton való részvételt pályázati biztosíték megfizetéséhez köti, melynek összege: 10.000.000,- Ft, azaz Tízmillió forint.
Pályázó a pályázati biztosítékot – választása szerint – Eger Megyei Jogú Város Önkormányzatának 12033007-00102883-03200009 számú letéti számlájára átutalással vagy bankgarancia biztosításával teljesítheti a pályázat benyújtásának határidejéig. Az átutalás teljesítését igazoló bankszámlakivonatot vagy a bankgarancia nyújtására vonatkozó dokumentumot a pályázathoz csatolni kell. A bankgarancia szövegezése az egyes bankok gyakorlatában eltérő tartalmú lehet, azonban a benyújtandó bankgarancia kötelezően kell, hogy tartalmazza a kiállító bank azon kötelezettségvállalását, miszerint a kedvezményezett első írásbeli felszólítására a bank a bankgarancia összegét a kedvezményezett által megadott számlaszámra 3 napon belül átutalja. Ezen eljárás során a bank nem vizsgálhatja a Kedvezményezett részéről a bankgarancia érvényesítésének jogalapját.
A pályázati biztosítékot a Kiíró a Pályázati felhívás visszavonásának, illetve az eljárás eredménytelensége megállapításának napjától számított 15 munkanapon belül visszafizeti a Pályázó részére. Eredményes pályázat esetén a Kiíró a pályázati biztosítékot a közszolgáltatási szerződés megkötésének időpontjától számított 15 napon belül fizeti vissza. Amennyiben pályázó a pályázati biztosítékot bankgarancia formájában nyújtja, úgy a bankgarancia lejárati ideje nem lehet rövidebb 2018. december 31. napjánál. A pályázati biztosíték után költség nem számítható fel, a Kiíró kamatot nem fizet.
Amennyiben a Pályázó pályázati kötöttségének ideje alatt pályázatát visszavonja, vagy ha a közszolgáltatási szerződés megkötése a nyertes Pályázónak felróható, vagy érdekkörében felmerülő más okból hiúsul meg, a pályázati biztosítékot a Kiíró nem fizeti vissza, vagy – bankgarancia nyújtása esetén – erre vonatkozó igényét érvényesíti.

XIV. A közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos bevételek, ellentételezés

XIV.1. A közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos bevételek

A közszolgáltatási feladattal kapcsolatos valamennyi bevétel (a menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatásokat igénybevevők által megfizetett menetdíjbevétel, a jogszabályban meghatározott utazási kedvezmények ellentételezése céljából folyósított szociálpolitikai menetdíj támogatás, az utasok által fizetett szankcionális és szolgáltatás ellenértékét képező pótdíjak összege, valamint a normatív támogatás jogcímén folyósított üzemviteli, illetőleg fejlesztési támogatás, reklámbevétel) a Szolgáltatót illeti meg. A Szolgáltató viseli a feladatkörébe tartozó tevékenységek valamennyi ráfordítását, ideértve a fejlesztési, beruházási ráfordításokat is.
Összhangban a 2012. évi XLI. tv. 30. § (7) bekezdésével az ellentételezéssel járó közszolgáltatási szerződés esetén a szolgáltató köteles belső számvitelében elkülönített nyilvántartást vezetni az adott közszolgáltatási szerződéshez kapcsolódó eszközökről, forrásokról, bevételekről és ráfordításokról a számvitelről szóló törvény alapján meghatározott számviteli politikában rögzített, az átcsoportosítás lehetőségét kizáró elszámolási rendnek megfelelően.

XIV.2. Ellentételezés

A személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 30. § (1) bekezdés értelmében a közlekedési szolgáltató - a 29. § (1a) bekezdésében meghatározott közszolgáltatási szerződés hatálya alá tartozó szolgáltatások kivételével - ellentételezésre jogosult. (továbbiakban: ellentételezés). Az ellentételezés mértéke nem haladhatja meg a közlekedési szolgáltató közszolgáltatási feladatok teljesítésével együtt járó költségeinek, méltányos nyereségnek a díjbevétellel, szociálpolitikai menetdíj-támogatással és egyéb kapcsolódó bevételekkel és támogatásokkal nem fedezett összegét. A költségszámítás analitikájának összhangban kell lennie a 1370/2007. EK rendelet irányelveivel.

XV. További információk

Az ajánlatkérő a benyújtott pályázat (ok) részletes átvizsgálását követően teljes körűen biztosítja a hiánypótlás lehetőségét. A pályázati biztosíték vonatkozásában viszont nincs lehetőség hiánypótlásra.
A pályázatokat egy papír alapú példányban, roncsolás nélkül, nem bontható kötésben (lefűzve, szalaggal átkötve, a szalagot leragasztva és lebélyegezve), a tartalommal bíró oldalakat folyamatos oldalszámozással, és a cégjegyzésre jogosult vagy az általa írásban, a pályázatban csatolt nyilatkozat alapján a meghatalmazott kézjegyével ellátva, sérülésmentes, zárt csomagolásban, magyar nyelven kell benyújtani a felhívásban megjelölt módon, helyen és időpontig.
A pályázatnak tartalmaznia kell továbbá az alábbi dokumentumokat is: Pályázó és alvállalkozója részéről a pályázatot/nyilatkozatot aláíró cégjegyzésre jogosult személy(ek) hiteles cégaláírási nyilatkozatának (aláírási címpéldánynak), egyszerű másolatát (kivéve természetes személyek).
A pályázati eljárás nyelve magyar. Az eredetileg idegen nyelven készült dokumentumokat a Pályázó általi felelős magyar nyelvű fordítás mellékelésével kell benyújtani. Amennyiben a magyar és az idegen nyelvű változat között bármilyen eltérés adódik, Kiíró számára jelen eljárásban a magyar nyelvű változat lesz az irányadó. Pályázónak nyilatkoznia kell arról, hogy az által benyújtott valamennyi fordítás teljes egészében megfelel az eredeti dokumentum(ok) tartalmának.

Az ajánlatban szereplő valamennyi adatot forintban (HUF) is meg kell adni a pályázatok összehasonlíthatósága érdekében. A nem forintban (HUF) rendelkezésre álló adatok vonatkozásában az átszámítás alapját az MNB által az ajánlati felhívás feladásának napján közzétett devizaárfolyamok képezik. Amennyiben valamely devizát a Magyar Nemzeti Bank nem jegyez, akkor az átszámítás alapját az adott devizára az ajánlattevő letelepedése szerinti ország központi bankja által az ajánlati felhívás feladásának napján érvényes devizaárfolyamon számított euró ellenérték képezi. Az ajánlattevő az ajánlati árakat csak HUF-ban adhatja meg.

A PÁLYÁZATI FELHÍVÁS TERVEZETT MEGJELENÉSÉNEK IDŐPONTJA: 2018. MÁJUS 31.

 



< Vissza
Intézze ügyeit elektronikusan!